Gjest TJ Oshie Skrevet 1. mai 2013 #21 Skrevet 1. mai 2013 Tull å vås. Kvinner flest har lyst til å "jobbe" hjemme eller i en deltidsstilling, mens mannen må slite ræva av seg i full jobb og forsørge. Hvorfor, fordi det er et mer behagelig liv. Masse fritid og penger læll. Skjønner dem godt, for hvis det var sosialt akseptert skulle jeg gjerne bytta roller. Likestilling i mitt brune øye
Hapa Skrevet 1. mai 2013 #22 Skrevet 1. mai 2013 Et spørsmål jeg har stilt meg lenge! Steinar40 skrev 30 april 2013 - 09:00: En perfekt mann uten bil og jobb? For en gangs skyld..... - Gorgonzola Jeg er ei 22 år gammel dame som ikke liker å bruke mye penger, selv om får penger fra foreldrene mine rett i lomma. Kjøper nesten bare klær på salg,går ikke ut i hytt og pine, kjøper aldri mat fra kantina, tar buss osv. Lever partneren min også slik dersom vi har felles økonomi, er det bare positivt. For meg har det ingen ting å si om han er søkkrik eller ikke. Skal ikke dra frem klisjeen og si at han like så kunne ha vært fattig, poenget mitt er at for meg betyr ikke mannens status mye. Kjenner mange damer som tenker like så. Hvorfor mener menn dette, hva får dere til å tenke slik? Du generaliserer litt for mye i innlegget ditt til at det gir mening. Det blir feil å si at "alle" menn mener at "alle" kvinner bare er opptatt av penger. Det er ikke tvil om at det finnes "gold diggers" som er veldig opptatt av penger og status, men det gjelder nok ikke flertallet.
Hapa Skrevet 1. mai 2013 #23 Skrevet 1. mai 2013 Om jeg skriver det riktige svaret nå eller ikke vet jeg ikke, jeg får vel får en gangs skyld sitere meg hjertens enig i Steinar "Skulle jeg ikke sagt meninga mi rett ut så hadde jeg ikke gidda å kommentere i det hele tatt".. Om jeg har den rette eller den feile meningen spiller ingen rolle, men meningen min er det nå likevel Jeg kan tenke meg at det er slitsomt for menn, spesielt for de som allerede har erfaringen med det, å tenke på om damen er mer interessert i den fancye yrkestittelen og om de har millionene på bok til det perfekte prinsesse bryllupet og det er like slitsomt for oss kvinner å høre det evige maset om at alle kvinner er golddiggere, spesielt for oss som ikke har den erfaringen, og jeg mistenker at det er en de av oss. For jo penger er viktig, de som mener at penger ikke spiller en rolle har nok heldigvis for de aldri kjent på hvor dyrt det er å være fattig. Penger betyr noe, i den forstand at det sikrer deg mat på bordet og når man først snakker om mat på bordet så er det forskjell på å spise havregrøt til frokost og middag i en måned kontra å ha til smør i grøten på en lørdag og samtidig unne seg en god frokost på søndag. Penger betyr noe i den forstand at det er kipt å snu på hver en krone minst 5 ganger for å få hverdagen til å henge sammen, så ja penger er faktisk viktig, du kan spørre hvem som helst på fattighuset og jeg tror de er enig i det. Millionene, trillionene og den fancy smancye yat båten med helikopter dekk derimot For min del holder det å ha noen å le sammen med, prate tullball med til langt på natt, gå på skogs eller fjellturer og dele kvikklunsjen sin med på toppen, å filosofere over hverdagens trivialiteter med en øl på verandaen i det vår går mot sommer, en film i sofaen inni en armkrok, nærmere bestemt den armkroken som tilhører den jeg elsker. Jeg er vandt til at vi deler broderlig på det vi har av både gleder, sorger og penger. Å være sammen med en gnier som ville sagt "nå betalte jeg faktisk for den kaffen, så da kan du overføre 26 kr på nettbanken til meg" er like lite liv laga som med en som vasker gulvet med champagne. Og den mannen som er såpass tykk i huet og tror at alle kvinner kan kjøpes med yat båt og andre penis forlengere bør helst gi sine hjerneceller noe annet enn junkfood og cola, for da vil jeg si man er selve definisjonen av tykk i huet. Godt innlegg! Jeg tror de aller fleste, både menn og kvinner, tenker det samme som du skriver her. De ønsker en partner som klarer seg selv økonomisk slik at man kan skape et godt liv sammen med en grei økonomi. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #24 Skrevet 1. mai 2013 Fordi mange menn har totalt misforstått. En mann som har mye penger, er mest sannsynlig enn vellykket mann. Hvorfor er han vellykket? Fordi han har en hau med egenskaper som har gjort at han har kommet i den posisjonen han da er i(Med mindre han er en pappagutt som har arvet alt. Sutrete menn tror damer liker mannen pga av pengene, og ser ikke det at en suksessfull mann har mange gode egenskaper som damer finner attraktive, enkelt og greit.. Det er da samme sak, bare fra et annet perspektiv. Men jeg er ikke helt enig at menn hadde blitt vurdert like høyt dersom de hadde hatt egenskapene men med pengene fratrukket. Det finnes jo mange menn i yrker som krever mange gode egenskaper, men som ikke er særlig godt betalt. Disse risikerer å gå single ganske lenge. Dessuten har ikke akkurat menn som har arvet mye særlig problemer med få seg dame heller. Grunnen er ganske enkelt at det er pengene som er dagens målbare resultat for suksess, og så lenge man har dem spiller det egentlig ingen rolle om de kom til veie i form av egenskapene som skal til for å tjene dem selv, arvet dem, vunnet dem etc. Sett utenfra er pengene og statussymbolene man kan kjøpe for dem de eneste synlige tegnene på at en mann er vellykket, og en kvinne kan ikke si at han har dem fordi han har de gode egenskapene som skal til for å tjene dem selv i utgangspunktet. Hun må bli kjent med han først, og kanskje faller hun for han før hun finner ut at han arvet dem og at han egentlig ikke har egenskapene som skal til for at han kunne vært en riking ved egen maskin. Da er det selvfølgelig ikke sikkert hun blir, men om hun liker andre aspekter av personligheten hans, så har hun kanskje blitt så forelsket at de blir sammen likevel. Og moralen er? Fake it til' you make it. Nei, penger vil ikke automatisk gjøre deg til en likandes kar som alle kvinner automatisk vil bli sammen med uten videre, men det hjelper veldig på å tiltrekke seg potensielle partnere. Sagt med andre ord, du øker utvalget ditt ganske kraftig hvis du kan vise til status og penger. Anonym poster: d907acca20faa3500255d209c50c8ff4 1
Gjest Lincoln Skrevet 1. mai 2013 #25 Skrevet 1. mai 2013 For meg har det ingen ting å si om han er søkkrik eller ikke. Skal ikke dra frem klisjeen og si at han like så kunne ha vært fattig, poenget mitt er at for meg betyr ikke mannens status mye. Kjenner mange damer som tenker like så. Hvorfor mener menn dette, hva får dere til å tenke slik? Så fordi DU ikke tror du tiltrekkes av penger, så mener du at dette gjelder alle jenter? Legg merke til at skriver "tror", fordi jenter, spesielt unge jenter, har så liten selvinnsikt på hva de tiltrekkes av hos en mann at det nesten er komisk. Penger gir status - jenter liker status = jenter liker menn med penger. Så enkelt er det, og sånn har det vært siden penger ble oppfunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #26 Skrevet 1. mai 2013 Jeg tenker at det avhenger av hva man har selv. Har man god økonomi selv, tenker man ikke så mye på penger, og fokuserer på andre kvaliteter. Har man derimot dårlig økonomi som er stressende i lengden, kan det være lett å la seg blende av penger. Anonym poster: ccd90b82fdbe3fdd6fde2a0c121dfa3e
Gjest Tidssone Skrevet 1. mai 2013 #27 Skrevet 1. mai 2013 Jeg tenker at det avhenger av hva man har selv. Har man god økonomi selv, tenker man ikke så mye på penger, og fokuserer på andre kvaliteter. Har man derimot dårlig økonomi som er stressende i lengden, kan det være lett å la seg blende av penger. Anonym poster: ccd90b82fdbe3fdd6fde2a0c121dfa3e Årsaken til at man har god økonomi, kommer vel ofte av at man er opptatt av det? Det _kan_ også være slik at man har valgt å fokusere på andre ting, i stedet for god økonomi? Feks i forhold til yrkesvalg?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #28 Skrevet 1. mai 2013 Hvorfor mener menn dette, hva får dere til å tenke slik? Det er nok en kombinasjon av to beslektede ting: - Det faktum at det ER slik at kvinner bryr seg vesentlig mer om partners inntekt, makt/innflytelse og renommé enn menn. Det er ettertrykkelig bevist i forskningen. - Når en mann blir sur og bitter over en dame, med rette eller (kanskje oftest) ikke med rette, er det lett å ty til generaliseringer. Da opprettes det tråder her over en lav sko som sier at alle damer er golddiggere, og så er vi igang. Her må man være ærlig: Det ER sant at kvinner bryr seg mye mer om penger og status hos en partner enn menn gjør. Samtidig er det også slik at de fleste kvinner ikke lar det være et styrende hensyn, og at eventuell kritikk for "golddigging" dermed ikke bør rettes mot kvinner flest. Jeg synes ikke det er rettferdig å klandre kvinner for å ta med mulighetene for trygge økonomiske rammer i regnestykket i begynnelsen av et forhold, det er bare fornuftig og jeg tror kvinner flest også stopper der. Men det finnes unntak. Sikkert hos begge kjønn, men oftere hos kvinner, og derfor er det noe det er naturlig at bitre menn angriper når de først blir frustrerte. Det er den usensurerte sannheten, og den understøttes tydelig av vitenskapen. Anonym poster: f5fcb9ba7b72866c9646eb6867f6e4e0 1
Gjest Reza08 Skrevet 1. mai 2013 #29 Skrevet 1. mai 2013 Finnes like mange forskjellige kvinner, som det finnes forskjellige menn. Her kan man velge og vrake. Men noen kvinner av en slik sort at de bare går etter menn med penger. De bryr seg ikke om noe annet enn penger. Heldigivs er de fleste annerledes.
Gjest Marsvinet Skrevet 1. mai 2013 #30 Skrevet 1. mai 2013 Det lurer jeg også på. Jeg tjener mine egne penger, og jeg kan ikke "kjøpes", sånn som de fleste andre kvinner (vil jeg tro). Dette betyr ikke at en eventuel kjæreste sitt syn på arbeid og pengebruk er likegyldig for meg. Jeg må ha en kjæreste med noenlunde lik økonomi og forbruk for at vi skal fungere sammen.
Gjest TJ Oshie Skrevet 1. mai 2013 #31 Skrevet 1. mai 2013 Er du rik og mektig (type leder) så kan du velge fritt på hylla, nesten uansett hvordan du ser ut, DERSOM kvinnene på "salg" ikke er av samme slag, dvs høyt utdannet og med penger på bok. True story, selv om sannheten svir for mange av oss. En kar som ikke har høy status må ha mye mer å tilby på andre plan. Anslår at penger og status er ca 70% for kvinner. Ser du OK ut da, er du innertieren. Cashing, da blir det bikbok vesker og ferietur til Hawaii 1
Gjest .-L-. Skrevet 1. mai 2013 #32 Skrevet 1. mai 2013 Det er da samme sak, bare fra et annet perspektiv. Men jeg er ikke helt enig at menn hadde blitt vurdert like høyt dersom de hadde hatt egenskapene men med pengene fratrukket. Det finnes jo mange menn i yrker som krever mange gode egenskaper, men som ikke er særlig godt betalt. Disse risikerer å gå single ganske lenge. Dessuten har ikke akkurat menn som har arvet mye særlig problemer med få seg dame heller. Nå lever vi i et samfunn der gjerne menn må være første mann som tar intativ. Hjelper ikke å ha mange gode egenskaper om man ikke viser det til damene Grunnen er ganske enkelt at det er pengene som er dagens målbare resultat for suksess, og så lenge man har dem spiller det egentlig ingen rolle om de kom til veie i form av egenskapene som skal til for å tjene dem selv, arvet dem, vunnet dem etc. Høres fornuftig ut. Dog, jeg tror ikke en smart og sterk dame hadde giddet å vært sammen med en pappagutt som hadde arvet alt, og som ikke var er noe "mann". Hadde hadde nok fått de fineste damene.. Sett utenfra er pengene og statussymbolene man kan kjøpe for dem de eneste synlige tegnene på at en mann er vellykket, og en kvinne kan ikke si at han har dem fordi han har de gode egenskapene som skal til for å tjene dem selv i utgangspunktet. Hun må bli kjent med han først, og kanskje faller hun for han før hun finner ut at han arvet dem og at han egentlig ikke har egenskapene som skal til for at han kunne vært en riking ved egen maskin. Da er det selvfølgelig ikke sikkert hun blir, men om hun liker andre aspekter av personligheten hans, så har hun kanskje blitt så forelsket at de blir sammen likevel. Det kan jo skje. Ikke alle som arver firmaer er pappagutter/pappajenter. Og moralen er? Fake it til' you make it. Nei, penger vil ikke automatisk gjøre deg til en likandes kar som alle kvinner automatisk vil bli sammen med uten videre, men det hjelper veldig på å tiltrekke seg potensielle partnere. Sagt med andre ord, du øker utvalget ditt ganske kraftig hvis du kan vise til status og penger. Anonym poster: d907acca20faa3500255d209c50c8ff4 Jeg tror man vil få sjangs på flere damer i så fall fordi når man har penger får man plutselig sjangs på goldiggergruppa. De fleste damer ruller med øynene når en mann flasher med penger for å imponere henne Funker fint å være normal..
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2013 #33 Skrevet 1. mai 2013 Hva slags tulling er TS ilag med som finner seg i at dama renner heim og ber om penger?
Puremercy Skrevet 1. mai 2013 #34 Skrevet 1. mai 2013 Jeg synes ikke at penger spiller en rolle i utgangspunktet, men jeg synes jo selvfoelgelig at det er viktig han bidrar med sitt i et samboerskap. Kjaeresten min vil tjene mindre enn meg naar jeg er ferdig utdannet og det har ingen verdens ting aa si for meg. Saa lenge han kan bidra til aa betale regninger osv. slik at vi ikke faar gjeld har jeg ingen problemer med aa tjene mer enn han. Kjaerlighet er stoerre enn penger og status 1
Steinar40 Skrevet 1. mai 2013 #35 Skrevet 1. mai 2013 De fleste menn har ikke høy status; og er heller ikke stinne av gryn. Dette betyr da selvfølgelig at de fleste kvinner ikke får en mann med mye penger og høy status. Dermed blir det desto viktigere for henne at den fyren som er dum nok viser seg å være villig til å bruke sine surt opptjente penger på det hun vil ha. Noe som altså fort kan vise seg å bli veldig dyrt for han i dagens overfladiske konkurransesamfunn.
Chien Skrevet 1. mai 2013 #36 Skrevet 1. mai 2013 Stort sett fordi de trenger noe annet å skylde på enn sin egen udugelige personlighet og utstråling. Så enkelt er det faktisk. Bra sagt, Raindrops. Mange menn som har problemer med å finne seg dame, skylder på oss kvinner. "Kvinner er for kresne, dere har for høye krav til; penger og økonomi (han må være rik), utseendet (han må ha stor kuk, sixpack og store armer), han må ha fint hus, fin bil (dyr bil), han må spandere masse (kjøpe dyre gaver), etc." - Eh, nei! Disse tingene er bare store pluss. Personlighet er faktisk avgjørende i de aller fleste tilfeller! Om du oppfører deg som en drittsekk kan du gjerne skylde på økonomien eller kukstørrelsen din, men tro meg, hadde du hatt bedre personlighet hadde jeg nok fortsatt å bruke tid på deg. Selv med en penis under gjennomsnittet eller en mindre en gjennomsnittlig lønn. 2
Gjest Raindrops Skrevet 1. mai 2013 #37 Skrevet 1. mai 2013 Jeg trenger for pokker ikke en mann til å forsørge meg. Det klarer jeg helt fint selv. Men jeg er ikke så veldig interessert i å forsørge han heller. Jeg setter arbeidsmoral ganske høyt, men krever ikke mer av han enn jeg gjør av meg selv. 2
Steinar40 Skrevet 2. mai 2013 #38 Skrevet 2. mai 2013 Jeg trenger for pokker ikke en mann til å forsørge meg. Det klarer jeg helt fint selv. Men jeg er ikke så veldig interessert i å forsørge han heller. Jeg setter arbeidsmoral ganske høyt, men krever ikke mer av han enn jeg gjør av meg selv. Og det er akkurat der problemet ligger. Du krever en kåk (rede) som kan konkurrere med de du kjenner, og vil at han skal betale minst like mye for det som deg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #39 Skrevet 2. mai 2013 Nå lever vi i et samfunn der gjerne menn må være første mann som tar intativ. Hjelper ikke å ha mange gode egenskaper om man ikke viser det til damene Det er jo det som er greia med penger, at en kan kjøpe seg statussymboler som er lett synlige, en gjør det rett enklere å vise frem indikasjoner på gode egenskaper. Høres fornuftig ut. Dog, jeg tror ikke en smart og sterk dame hadde giddet å vært sammen med en pappagutt som hadde arvet alt, og som ikke var er noe "mann". Hadde hadde nok fått de fineste damene.. Nei, som sagt er det ingen garanti for at penger alltid garanterer at en mann har egenskapene som assosieres med å tjene mye penger. I mange tilfeller har han f. eks fått/vunnet/arvet dem eller han har bare hatt flaks i næringslivet (finnes mange døgnfluer men som er heldige med timing og riktig produkt til riktig kundegruppe slik at de likevel greier å tjene mye penger på en tidsbegrenset periode). Det er ikke sikkert de egentlig har de attraktive egenskapene, men siden de har indikasjonene på egenskapene (pengene og det man kjøper for dem) så er det likevel tilstrekkelig til å tiltrekke en rekke potensielle partnere og man øker sannsynligheten for å finne noen. (Det er jo ren matematikk, jo flere potensielle partnere du møter jo større er sjansen for å finne noen.) Det kan jo skje. Ikke alle som arver firmaer er pappagutter/pappajenter. Og nettopp der er poenget. Som sagt, ingen garanti, men man tiltrekker seg mange kvinner på grunn av indikasjoner på gode egenskaper. Mange av disse blir nok aldri interessert i et videre forhold, men fordi man har større mulighet til å møte mange flere potensielle partnere enn fattigere menn vil man i mye større grad finne noen som faller for nettopp seg på et eller annet tidspunkt. Jeg tror man vil få sjangs på flere damer i så fall fordi når man har penger får man plutselig sjangs på goldiggergruppa. De fleste damer ruller med øynene når en mann flasher med penger for å imponere henne Funker fint å være normal.. Man vil kort og godt få tilgang på ganske mange arenaer med mange forskjellige kvinner om man har mye penger. Både golddiggere, de som ønsker en rik mann men som ikke er golddigger, de som ikke krever en rik mann men en som likevel er økonomisk stabil og de som ikke bryr seg. Mens f. eks en som er fattig kun vil ha mulighet til å prøve seg på arenaen med de som ikke bryr seg. Anonym poster: d907acca20faa3500255d209c50c8ff4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #40 Skrevet 2. mai 2013 Så enkelt er det faktisk. Bra sagt, Raindrops. Mange menn som har problemer med å finne seg dame, skylder på oss kvinner. "Kvinner er for kresne, dere har for høye krav til; penger og økonomi (han må være rik), utseendet (han må ha stor kuk, sixpack og store armer), han må ha fint hus, fin bil (dyr bil), han må spandere masse (kjøpe dyre gaver), etc." - Eh, nei! Disse tingene er bare store pluss. Personlighet er faktisk avgjørende i de aller fleste tilfeller! Om du oppfører deg som en drittsekk kan du gjerne skylde på økonomien eller kukstørrelsen din, men tro meg, hadde du hatt bedre personlighet hadde jeg nok fortsatt å bruke tid på deg. Selv med en penis under gjennomsnittet eller en mindre en gjennomsnittlig lønn. Ja, men det er jo det som er saken. Disse store plussene er i mange tilfeller det som skaper initiell attraksjon, og mange menn får muligheten til å møte kvinner de ellers ikke kunne møtt på det viset. Det betyr ikke at kvinner faller for han som fluer når de lærer han å kjenne, for er han en drittsekk på det personlige planet vil han bli ditchet nesten uansett hvor rik han er. Men, en med god personlighet vil til syvende og sist ha større mulighet for å finne seg en partner ved å bruke indikatorer på gode egenskaper (altså penger) fordi han har et større nedslagsfelt blant mange forskjellig typer kvinner. De samme mulighetene har ikke en mann som ikke har penger men kun bra personlighet. Anonym poster: d907acca20faa3500255d209c50c8ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå