Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Om jeg er det, kan jeg selv innså at det er ett eller annet som er galt med meg ? det er så mange som har påpekt i det siste at jeg er paranoid eller schizofren.for eksempel her en dag følte jeg at alle stirret på meg da jeg var på mc Donalds og at de som satt ved siden av meg hadde en bombe de ville sprenge meg med.jeg følte at alle snakket om så på meg. uff det var en grusom dag, verste på lenge har aldri følt det sånn.Og jeg var på tannlegen her også for ikke så lenge siden, jeg var overbevist om at hun ville meg noe vondt og drukne meg nærmest fordi hun brukte altfor mye vann under borringen, hun avbestilte timene mine også noen ganger så jeg turte ikke gå til hun mer jeg var redd henne.er dette normale tanker ? jeg er også veldig mistenksomme mot folk og at de er skal ødelegge for meg og lyver.jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå :-(
Wildy Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Ta en tur til legen din, fortell hvordan du opplever hverdagen.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 jeg tør ikke, jeg har en datter også og halvt omsorg, da kan jeg miste omsorgen :-( vil ikke bli sett på som gal av andre
Miller Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 jeg tør ikke, jeg har en datter også og halvt omsorg, da kan jeg miste omsorgen :-( vil ikke bli sett på som gal av andre Legen har jo taushetsplikt.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 nei legen har nok ikke det, ikke om man har barn
Miller Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 nei legen har nok ikke det, ikke om man har barn Ok. Jeg vet ikke nok om dette tydeligvis Hva med en privat psykolog?
Miller Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Om du er schizofren vil dette muligens eskalere, så på en eller annen måte bør du få snakket med en profesjonell om dette. Hva med å sende en mail til lommelegen.no f.eks.? De vil jo vite litt mer om hva du kan gjøre enn oss på kvinneguiden.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 vil det eskalere ? det høres ikke bra ut :-( uff da
Miller Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 vil det eskalere ? det høres ikke bra ut :-( uff da Muligens! Ikke uansett. Det jeg mener er at det er bedre å ta tak i det nå, men tanke på at du har en viss kontroll over det, istedet for å vente å se om du mister kontrollen. Altså om du får en episode foran andre hvor du ikke klarer å skjule vrangforestillingene dine.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Om du vil være en ansvarsfull mor, tar du kontakt med legen din umiddelbart! Hva om du får for deg at det er noe med barnet ditt, og du gjør noe som kan skade det? Hvis du har sånne tanker, følelser og episoder når du er sammen med barnet ditt, er det ikke bra. Du må tenke på barnet ditt først.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 nei jeg tenker ikke slike tanker om barnet mitt i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Høres mer ut som en angstlidelse av noe slag. Det finnes flere tilstander hvor man kan oppleve vrangforestillinger og være paranoid (bipolar lidelse, personlighetsfortyrrelse etc). Paranoid schizofreni er en av de tyngre diagnosene og krever at man oppfyller visse kriterier for å få diagnosen, bla hallusinasjoner (mange hører stemmer i hodet), vrangforestillinger, uorganisert tale, tankegang og adferd osv. Symptomene må ha vært vedvarende i minst 1 måned. En av de typiske kjennetegnene av schizofreni gernelt sett er bisarre vrangforestillinger, som at man tror at en romvesen har operert inn en chip i hjernen feks. Men uansett burde du ta kontakt med legen så du kan få en henvisning til psykisk helsetjeneste og få en ordentlig utredning. Det vil uansett være det beste for datteren din om du får hjelp hvis du føler det er så ille som du beskriver, slik at din potensielle psykiske sykdom ikke påvirker henne negativt over lengre tid. Det kan være veldig tungt for et barn å håndtere. Er bedre om du får oppfølging og eventuelt behandling hvis nødvendig. http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni Anonym poster: fc52482b31669da29bf09562221e5790
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 Legen kan også utrede deg medisinsk i tilfelle symptomene dine kan være grunnet sykdom i kroppen. Fordi mange medisinske lidelser kan forårsake psykiske symptomer. Derfor det er viktig med en full utredning. Anonym poster: fc52482b31669da29bf09562221e5790
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 ja har vært til utredning nå nettopp, min psykolog mistenkte at jeg var bipolar men trodde jeg bare hadde hatt noen gode dager, så hun hadde ikke noe holdepunkt for det sa hun, jeg vet jeg har en fetter som er bipolar og to av hans barn har det.Jeg føler kanskje jeg har en lettere variant av bipolaritet men jeg kan jo ikke bli utredet en gang til når jeg har blitt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå