Gå til innhold

Ville dere brukt en Marius dress

Gjest Solstråla88

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Hei alle småbarns mødre :)

For drøyt 14 dager siden fikk vi en kjempe hyggelig melding om at vi hadde fått ei Niese igjen. Og når jeg blir tante på nytt vil jeg gjerne gi en liten ting til barnet.

Og jeg tenkte at jeg denne gangen ville gi en Marius dress som jeg skal strikke selv. Har lagt den ved som vedlegg.

Det jeg lurer på er om dere ville brukt noe sånt?

Jeg strikker den i str 1 år, slik at den passer neste vinter.

Personlig tenker jeg litt at det er slike ting bestemødre lager, og ikke tanter.

noen som har noen tanker rundt dette??

Blir veldig glad for tilbake meldinger

post-43528-0-56134800-1363375683_thumb.j

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefin! Jenta vår har faktisk en Mariusdress som hun har brukt under utedressen i hele høst og vinter. Den er rosa og hvit da, men originalfargene er utrolig fine de også. :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk lue og da :) personlig synes jeg de lyse fargene er finest til jentebabyer.

Anonym poster: 5f2b890567e9e258b69745ab8a1a7140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg strikker den i en lys blågrå, og hvit:) Ja, skal huske lue:) Det er bra jeg ikke er helt på jordet:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har jeg strikket til jenta mi :) Kjempe fin gave! Jeg strikket den i lyselilla, hvitt mønster og mørkelilla på sømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde blitt kjempe glad. Men kanskje du burde vurdere å strikke den i litt større slik at den passer hele vinteren, man vet jo aldri hvor store de blir :)

Mine har alltid hatt behov for en eller to størrelser større enn den faktiske alderen demmes.

Anonym poster: 52379ed7155a99656912996a939a8dc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den hadde jeg likt. Like mye stas om tante strikker som bestemor. :)

Vi fikk Marius-genser med rød bukse, luer og votter til guttebabyen vår til jul.

Syns det er litt dumt at buksa er signalrød når det er til en gutt. Veldig synd at vedkommende som strikket ikke valgte blå eller grå, for jeg må innrømme at den dessverre ikke blir brukt pga fargen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Riskjeks

Jeg ville blitt kjempeglad! Er jo like fint å få fra tante som fra bestemor :)

Men jeg reagerer på at mange sier at ei jente ikke kan ha en mariusdress i originalfagene, eller at en gutt ikke kan ha i rødt? :klo: Ville skjønt det om det gjaldt lys rosa/lilla til gutten eller lys blå til jenta, men mørke blå og mørke rød er da vil like fint til begge kjønn? Så utrolig konservative folk er!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åja, den hadde jeg likt. Like mye stas om tante strikker som bestemor. :)

Vi fikk Marius-genser med rød bukse, luer og votter til guttebabyen vår til jul.

Syns det er litt dumt at buksa er signalrød når det er til en gutt. Veldig synd at vedkommende som strikket ikke valgte blå eller grå, for jeg må innrømme at den dessverre ikke blir brukt pga fargen.

Rødt er da ikke noen jentefarge?! Sønnen min (stor skolegutt) vil helst ha røde klær. Og han hadde mye rødt som baby også, aldri falt meg inn at det ikke gikk an.

Til tråden: Kjempefin dress, og det der med størrelse er helt umulig å spå - noen barn vokser ut av klær så fort man snur seg, andre (som et av mine) kan bruke str 74 til de er halvannet år.

Anonym poster: e549f59809026ad79e25de90418625d6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellig smak, vel?

I min verden er i hvertfall knallrøde bukser forbeholdt jenter og til nød partysvensker.

Hva andre gjør er det samme for meg, men når det kun er fargen på klærne som sier hva slags kjønn en baby er så liker ikke jeg å kle min guttebaby i røde bukser.

Endret av Sol79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Vår to-åring har hatt to slike dresser allerede, fordi jeg synes de er så fine :)

Men jeg tenkte bare å nevne at den første vi fikk var i str 1 år, men denne var passelig lenge før babyen var et halvt år (tror bare han var 3-4 mnd da jeg tok den i bruk, og gutten var helt gjennomsnittlig i størrelse).

Nå har ikke jeg så god peiling på strikking, men jeg tror svigermor strikker litt stramt, sånn at dette var litt av grunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...