AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Skrevet 13. mars 2013 Når jeg skal få mindre fettprosent og samtidig bli litt strammere i fisken? Et par poteter hver dag er vel bare sunt? Eller? Noen som vet? Anonym poster: 1b8063b97c650733cd030d6851a38f44
Gjest *Maja* Skrevet 13. mars 2013 #2 Skrevet 13. mars 2013 Jeg spiser ris hver dag og har lav fettprosent. Karbs er ikke "farlig". Så lenge en spiser balansert og ikke inntar mer enn en forbrenner så blir en slank. Om du vil bli stram og definert må du trene så du får opp muskelmassen.
Marwel Skrevet 13. mars 2013 #3 Skrevet 13. mars 2013 Om du spiser balansert så er vel ikke potet/pasta/ris farlig. Men for enkelte (som meg) så er alt som inneholder karbohydrater veldig avhengighetsskapende og tuller veldig med blodsukkeret. Derfor prøver jeg å holde meg unna det. Er det bare noen få kilo du skal få av deg så kan vel ikke det være noe stort problem for deg. Bare velg det som er allmet sunt. (Og for all del, om du skulle begynne med lavkarbo eller andre nye spisemåter så les deg opp på det, og ikke begynn å tulle med kroppen før du vet hva som skjer) 1
lashara Skrevet 13. mars 2013 #4 Skrevet 13. mars 2013 jeg spiser den maten jeg vil, inkludert poteter og ris nesten hver dag. Det handler som de andre sier om hva du ellers spiser og mengde. 1
Løvetanten Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Det er ikke farlig såklart, men det er ikke lavkarbo (om det var det du lurte på). Noen opplever at de ikke går ned i vekt når de inntar for mye karbohydrater, så det må du nesten kjenne på selv hvor din evt grense ligger.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Mer farlig å gå ut av huset, om morgenen, kjøre til jobb osv.. variert kosthold er sunt, spis litt av alt og alldri mye av noe.. Anonym poster: 996c51a5dfab200eb20d567b857f0048 2
lashara Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 (endret) En grei og forenklet "regel" er: Spiser du mye karbohydrater som feks. potet, ris past så reduserer du betraktelig fete produkter som: fett, smør, fett kjøtt, fete oster, fete pålegg osv Spiser du mye fete produkter så bør du redusere betraktelig karbohydrater. Sammen er de to dynamitt. Med andre ord, du bør fokusere på å ha kontroll på karbohydrat inntak eller kalori inntak. Sukker og salt inntak bør ligge på ett minimum uansett. Det er også viktig å være veldig bevisst på at produkter med kunstig søtning som pepsi max eller sukkerfrie pastiller kan ødelegge veldig for en person som ønsker å gå ned i vekt. Derfor bør dette også holdes på ett minimum. Selv spiser jeg balansert. Dvs litt av alt. Men tar fornuftige valg. Dvs jeg tar melk i kaffen istedenfor fløte, jeg bruker ikke smør på brødet under pålegget, jeg tar ekstra poteter eller grønnsaker til middagen (jeg spiser alle typer middager), jeg spiser til jeg ikke er sulten- ikke til jeg er mett. Jeg drikker vann til maten istedenfor melk/ brus/ juice. For meg handler det om alle de små valgene igjennom dagen. Jeg tror denne måten er den letteste å leve med fremfor å kutte alt av karbohydrater eller å spise kjempe magert. Endret 14. mars 2013 av lashara 2
Løvetanten Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Og jeg gjør motsatt av lashara. For meg er det letteste (bl.a pga magen) å holde meg unna brød, pasta og andre kornprodukter. Jeg bruker alltid smør, tar aldri poteter men gjerne mer grønnsaker, bruker fløte i kaffen og generelt produkter med mye, naturlig fett. Det som er det enkleste er opp til deg. Men som lashara også sier; du kan ikke kjøre på med både fett OG carbs- da er veien til å måtte bestille 2 flyseter kort
lashara Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Og jeg gjør motsatt av lashara. For meg er det letteste (bl.a pga magen) å holde meg unna brød, pasta og andre kornprodukter. Jeg bruker alltid smør, tar aldri poteter men gjerne mer grønnsaker, bruker fløte i kaffen og generelt produkter med mye, naturlig fett. Det som er det enkleste er opp til deg. Men som lashara også sier; du kan ikke kjøre på med både fett OG carbs- da er veien til å måtte bestille 2 flyseter kort jepp
Gjest Coolaid Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Det er 100% ufarlig. Spis litt av alt, også potet, pasta, ris osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå