Gå til innhold

Hva gjør man i Las Palmas....en "storby" ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ha en uke i Las Palmas i April. Noen som vet hva man kan gjøre der? Ettersom det er en by, håper jeg at ferien kan by på mer en sol og strand... Anyone??

Anonym poster: 4b65ba7b3d6ac64edac7141a34b0df0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for tipset. Jeg er nok litt lat...men det er noe med å lese andres førstehåndserfaringer på et forum enn linket gjennom en nettside med reklame. Har lest f.eks hotellerfaringer på nett og man blir jo ikke klok på det da erfaringer på nett spriker fra djevelens ursuppe til himmelske paradisfortelleinger.

Anonym poster: 6287059f9c0ea1f4a8915aeda5285dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje i Las Palmas, men ta bussen ( eller lei bil) og dra ned til Anfi Del Mar eller Puerto Mogan , og det er hyggelig temperatur og lunt.Lunt og fint i Tauro-dalen også. Jada, Puerto Rico også, men jeg avskyr plassen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Takk for svar jeg har fått. Men altså, det var aktiviteter foruten sol og bad som var interresant. Dette er en hoppe-på-tur fordi noen sa til meg at Las Palmas var bl.a en kulturby med både shopping, mat og uteliv litt utenom det vanlige turistkjøret....jeg har kanskje blitt lurt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolletrine

Las Palmas er en vidunderlig by. Var der selv flere dager sist desember. Da var det godt og varmt i været også. Vi hadde med oss en baby på 5 mnd da, så regner med at våre aktiviteter vil sprike litt med dine ønsker, TS ;-) Uansett, Las Palmas har en gammel bydel og en moderne. Besøk den gamle delen for å se katedralen og mange flotte bygg, shoppe i den lange, koselige gågaten der og sett dere på en koselig utecafe. I den moderne delen er det flere museum, shoppingsentre m.m. Bare snok rundt i gatene og gå gjerne ned til havnen som jeg tror er verdens største.

Forøvrig anbefaler jeg på det sterkeste å leie hver deres sykkel og tråkk i vei. Las Palmas er så tilrettelagt for sykler at det er helt fantastisk :-) sykle litt utenfor byen og se dere om.

Til slutt vil jeg si at Las Palmas tydeligvis er uoppdaget av de fleste turister, så du opplever en mye mer genuin by enn mange andre plasser. Google litt om aktiviteter der - byen har MYE mer å tilby enn det jeg har nevnt!

Jeg har blitt imponert over hva Las Palmas har å tilby, og gleder meg til neste gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Las Palmas er en vidunderlig by. Var der selv flere dager sist desember. Da var det godt og varmt i været også. Vi hadde med oss en baby på 5 mnd da, så regner med at våre aktiviteter vil sprike litt med dine ønsker, TS ;-) Uansett, Las Palmas har en gammel bydel og en moderne. Besøk den gamle delen for å se katedralen og mange flotte bygg, shoppe i den lange, koselige gågaten der og sett dere på en koselig utecafe. I den moderne delen er det flere museum, shoppingsentre m.m. Bare snok rundt i gatene og gå gjerne ned til havnen som jeg tror er verdens største.

Forøvrig anbefaler jeg på det sterkeste å leie hver deres sykkel og tråkk i vei. Las Palmas er så tilrettelagt for sykler at det er helt fantastisk :-) sykle litt utenfor byen og se dere om.

Til slutt vil jeg si at Las Palmas tydeligvis er uoppdaget av de fleste turister, så du opplever en mye mer genuin by enn mange andre plasser. Google litt om aktiviteter der - byen har MYE mer å tilby enn det jeg har nevnt!

Jeg har blitt imponert over hva Las Palmas har å tilby, og gleder meg til neste gang:-)

Takk for et oppløftende svar :-) Hilsen Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok for kaldt å bade å sole seg der i april.

Tull. Det er jo høysesong i april.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke hatt store forventninger til Las Palmas. Turister har omtrent sluttet å reise dit, og det er masse tyver der.

Anonym poster: 8ebdc5c29864d573995ac6216e27ecca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke hatt store forventninger til Las Palmas. Turister har omtrent sluttet å reise dit, og det er masse tyver der.

Er ikke gjengangeren blant de kule og reisevante " det er så mye turister der, så der vil jeg aldri finne på å dra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke gjengangeren blant de kule og reisevante " det er så mye turister der, så der vil jeg aldri finne på å dra"

Las Palmas var turistbyen lenge, men ikke nå lenger. Den økonomiske krisen har forandret mye. Men for all del, du finner helt sikkert noe å gjøre på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ts her. Takk for svar jeg har fått. Men altså, det var aktiviteter foruten sol og bad som var interresant. Dette er en hoppe-på-tur fordi noen sa til meg at Las Palmas var bl.a en kulturby med både shopping, mat og uteliv litt utenom det vanlige turistkjøret....jeg har kanskje blitt lurt..

Haha.. ja unnskyld meg. Du ble godt lurt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...