AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hjelp ASAP Skal på skitur til heglen og mine skiklær er altfor store og har ligget i skapet i mange år og er mer medtatt en jeg trodde. Hvor kan jeg kjøpe en sånn anorakk som alle har for tiden? Sånn med pels på hetta, i rød. (Hadde en sånn men den er ikke brukbar mer grrr) Og skibukse... vil helst ha en som er litt stram, ikke sånn diger posete en. Går det ann at man har en og samme til slalom og langrenn? Håper noen kan svare fort Anonym poster: b06c0430fb229c062f5d861c28ad095b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Siden du ikke har noe av dette fra før av, regner jeg med at du ikke skal ut på en skikkelig treningstur? I såfall behøver du sikkert ikke kjøpe noe nytt i det heletatt! Du kan fint bruke slalåmbukse til langrenn om du har det, men ikke ha så mye under dersom den er tykk (superundertøy er sikkert nok). Har du en tynn, vindtett jakke liggende? Om du har denne over ullundertøy, så holder det sikkert, så fram det ikke er iskaldt ute. Da kan du pakke under en ekstra genser. Jeg bruker å gå i superundertøy + ullundertøy med regnbukse og gore-texjakke over. Ikke superfancy, men fungerer helt utmerket. Før gikk jeg med en tykkere utebukse, men fant ut etterhvert at det ble for varmt for meg. Anonym poster: 9ad63790f30b39903bb4039475f35e15
Wiggins Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Hjelp ASAP Hvor kan jeg kjøpe en sånn anorakk som alle har for tiden? Sånn med pels på hetta, i rød. (Hadde en sånn men den er ikke brukbar mer grrr) Hvor i landet bor du? Her på Østlandet går 95% av alle jeg møter i løypa med en jakke som en av disse: http://www.oslosportslager.no/produktkategori/langrennsjakker-3-5891.aspx Ingen hette her, det er lue som gjelder. Skal du på fjellet med mulighet for frisk vind kan det jo være greit med en anorakk/jakke med hette, jeg vet ikke helt hvor de har det. Og skibukse... vil helst ha en som er litt stram, ikke sånn diger posete en. Går det ann at man har en og samme til slalom og langrenn? Håper noen kan svare fort Anonym poster: b06c0430fb229c062f5d861c28ad095b Jeg har en Bjørn Dæhlie-skibukse, den billigste varianten. Den er ikke posete, men ikke helt som en kondomdress heller. Jeg vet ikke om den er brukendes til slalåm [slalåm er et norsk ord, men utlandet har jo ikke bokstaven å, så de skriver det med o, og så har nordmenn begynt å tro at det skrives med o], jeg vil tro det er en grunn til at det fins forskjellig tøy til langrenn og slalåm. De fleste sportsbutikker har et mer eller mindre velassortert utvalg av langrennsklær.
Gjest Solsmil Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 hvor skal du på skitur? Selv om du går bare i loffe-tempo, så høres anorakk med pelshette og slalombukse ufattelig varmt og upraktisk ut. Nå skal det sies at jeg bare bruker å trene på ski, og kunne aldri funnet på å gå i noe slikt selv. Angående tettsittende skibukser, så er jeg veldig fornøyd med mine som jeg har fra både swix og craft (men jeg ville ikke brukt noen av dem til langrenn, de er alt for tynne). Med tanke på jakke ville jeg enten gått for en vanlig lagrennsjakke/treningsjakke (med super/ullundertøy under), eller eventuelt en god allværsjakke som puster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå