Glis**_** Skrevet 29. januar 2013 #21 Del Skrevet 29. januar 2013 Det finnes alltid håp! Man må ta vare på det.. Det er bevist at håp rett og slett kan redde liv. Man må aldri gi opp! Jeg hørte om ei dame med lungekreft som ble gitt opp av legen, som sa at hun bare hadde et par måneder igjen å leve. Hun ville ikke høre på det negative. Hun gikk til annen lege, startet behandling og ble frisk. Hørte også om en gutt som hadde svulst på hjernen. Veldig dårlig prognose.. Han ble tilbudt cellegift, men det ble sagt at den mest sannsynlig ikke ville virke. Legen mente det var best å ikke prøve å behandle mer, bare la gutten leve uten cellegift de siste månedene i livet. Men gutten ville ha cellegift og ble frisk. Når prognosen er dårlig, er det jo fortsatt noen som overlever. Og jo lenger man holder seg i live, jo større sjanse er det for at nyere behandlingsmetoder kan komme til nytte. TRO, HÅP og KJÆRLIGHET er viktig! Åh! så godt for meg å lese dette altså! Håpet blir så mye større! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfrisk Skrevet 29. januar 2013 #22 Del Skrevet 29. januar 2013 Tre i min nærmeste familie er døde av lungekreft. Helt forferdelig sykdom! Lungekreft er jo en av de verste, nesten uhelbredelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glis**_** Skrevet 29. januar 2013 #23 Del Skrevet 29. januar 2013 Tre i min nærmeste familie er døde av lungekreft. Helt forferdelig sykdom! Lungekreft er jo en av de verste, nesten uhelbredelig Var det småcellet lungekreft? og hadde det spredd seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noteknekk Skrevet 29. januar 2013 #24 Del Skrevet 29. januar 2013 Min morfar døde av lungekreft for mange år siden da min mor selv var ung, så jeg fikk aldri møte han. Vet ingenting om forløpet til sykdommen, vet bare at han var veldig dårlig på slutten og at min mor også led pga dette. Ellers kjenner jeg to med hudkreft som er blitt friske, ei som døde av hjernesvulst, tre som er blitt frisk etter brystkreft og nå ei som går gjennom behandling for brystkreft. Så jeg kjenner godt til sykdommen og har stor respekt for hvor skummel den kan være. Men samtidig blir de jo bare flinkere og flinkere til å finne behandlinger, så det er viktig og ikke miste håpet - man kan veldig ofte bli frisk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Ripley~ Skrevet 29. januar 2013 #25 Del Skrevet 29. januar 2013 1 som døde av brystkreft, 1 overlevde brystkreft. 2 kollegaer har overlevd brystkreft, en har overlevd underlivskreft. En som døde av svulst på hjernen, to som overlevde svulst på hjernen, en annen har overlevd føflekk-kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glis**_** Skrevet 29. januar 2013 #26 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg håper hvertfall mamma er en av de få som kommer igjennom dette! <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 29. januar 2013 #27 Del Skrevet 29. januar 2013 (endret) . Endret 15. mars 2018 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 29. januar 2013 #28 Del Skrevet 29. januar 2013 Svigermor døde for 1,5 år siden av brystkreft. Hun levde 4 år lenger enn legene hadde trodd. Da hun ble spådd en måned igjen kuttet hun ut skolemedisinen og tok kontakt med homeopater og akkupunktører. Hun gikk på en streng diett der hun holdt seg unna absolutt alt av sukker, kjøtt og fett. Det var godt å ha henne de fire årene, og jeg var utrolig imponert over hvor hardt hun kjempet. Hun er mor til fem og ville ikke gi opp. Da hun døde raste verden sammen for oss alle, men utrolig nok begynner livet sakte men sikkert å gå videre, også for barna hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfrisk Skrevet 29. januar 2013 #29 Del Skrevet 29. januar 2013 Var det småcellet lungekreft? og hadde det spredd seg? Det vet jeg ikke.. Jeg vet at det kom på grunn av røyking, og at det ble funnet flere svulster i lungene til alle. Hos to av de spredde det seg til hjernen Forstår jeg det rett at moren din er syk? Uff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glis**_** Skrevet 29. januar 2013 #30 Del Skrevet 29. januar 2013 Det vet jeg ikke.. Jeg vet at det kom på grunn av røyking, og at det ble funnet flere svulster i lungene til alle. Hos to av de spredde det seg til hjernen Forstår jeg det rett at moren din er syk? Uff Mamma har fått småcellet lungekreft med to svulster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #31 Del Skrevet 29. januar 2013 Det er heldigvis slik at flere og flere overlever kreft. Stadig nye behandlinger kommer! Det er alltid håp! :-) Selv har jeg både sett nær familie overleve kreft og nær familie dø av kreft. Min samboer døde av kreft for 8 år siden, av blodkreft..deretter et annet nært familiemedlem av bukspyttkjertelkreft. Anonym poster: 98635686363d8fb0565729b97c423fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Jeans Skrevet 31. januar 2013 #32 Del Skrevet 31. januar 2013 Stemmer det at hver 3 nordmann får en eller annen form for kreft i løpet av livet? Er ikke det ganske mange? Og hvorfor så mange? Ordet kreft er grusomt. Får frysninger. Allikevel så har jeg fått en indre trang til å lese meg opp om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 10. februar 2013 #33 Del Skrevet 10. februar 2013 Mamma har fått småcellet lungekreft med to svulster Venninnen min som jeg fortalte om døde i går av tarmkreft... :( Det gikk så utrolig fort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. februar 2013 #34 Del Skrevet 10. februar 2013 Stemmer det at hver 3 nordmann får en eller annen form for kreft i løpet av livet? Er ikke det ganske mange? Og hvorfor så mange? Ordet kreft er grusomt. Får frysninger. Allikevel så har jeg fått en indre trang til å lese meg opp om det. Jeg tror det stemmer, ja. Kreft er en sykdom som har fantes så lenge mennesker har eksistert, og det finnes så utrolig mange varianter. Kroppen er en veldig komplisert organisme, og det er ikke rart at det oppstår abnormal celledeling når det fungerer så mange komplekse organer og funksjoner. Jeg selv forventer nesten å få kreft i løpet av livet. Det er arvelig i familien min, og folk i veldig nær famile er allerede berørt. På en måte er jeg blitt mindre redd for kreft etter som jeg er blitt eldre og vet mer om den. Jeg vet at den kan være dødelig, men behandligen blir bedre og bedre, og flere og flere overlever sykdommen. Det sies at flere dør med kreft, enn av kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå