Gå til innhold

Trøtt hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en jente på 16 år. I de siste dagene har jeg vært ekstremt trøtt, mye mer enn til vanlig. Har bare lyst til å sove hele tiden. Har vondt i bihulene for tiden, har det noe med det å gjøre? Er det farlig? Er økt tretthet et farlig symptom på noe liksom? Er trøtt heeeele tiden :(

Skrevet

All sannsynligvis brygger du på en forkjølelse. Mange ganger når man blir syk eller begynner å få noe så starter det med trøtthet. Kroppen jobber på spreng for og fikse seg sjøl. Du er dessuten bare 16 år og mange tenåringer er mye trøtte, som er helt normalt.

Gjest Daenerys
Skrevet

Lurt å ta noen blodprøver, spesielt jern, d-vitamin, b12. Jeg har hatt anemi (jernmangel) siden jeg var 15-16.

Skrevet

Hei

Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Kanskje en liten influensa på anmarsj eller kanskje du nettopp har hatt en. Dessuten er det mange som er mer trøtt enn vanlig på denne årstid.

Skrevet

Når det bare har vart noen dager så er det ingen grunn til bekymring. Dersom det fortsetter over lengre tid og da snakker vi måneder så bør du sjekkes opp hos lege.

Anonym poster: cdace2da6477be2b8e245103718fd4c0

Skrevet

Hei

Du skriver trøtt hele tiden!!

FÅR du nok søvn på natta. Har inntrykk av at ungdom tror de nesten kan droppe nattesøvn og allikevel være kvikk og opplagt på dagtid.

Sørg for å få nok søvn !! Veldig viktig i oppveksten. :veslejenta:

Skrevet

Hei

Du sier trøtt hele tiden ??

Får du nok søvn på natta?? Når legger du deg?? Jeg er også 16 år og står opp kl 07 om morgenen.

Hvis jeg legger meg etter kl 23 er dagen derpå ødelagt . Jeg må ha minimum 8 timers søvn.

Sånn er det med meg. :fnise:

Skrevet

Trøtt hele dagen jeg på denne tiden av året . :natti:

Skrevet

Hei :pasha: Det høres ikke noe unormalt, og farlig ut. Du kan bare slappe helt av. Det er veldig normalt at ungdommer plages med dette. Mitt beste råd til deg, er : Nok søvn, pass på å få i deg ihvertfall 1,5 liter vann daglig. pass på å få i deg variert sunn mat, som grove brød eller knekkebrød., fiskepålegg, kjøttpålegg, og middag daglig., og frukt, eks noen druer og en banan er nok, alså det du liker best:) Også lurt med eks, veetabix frokostblanding, da den er veldig sunn. knask gullerøtter, eller annet grønnsaker. ha ikke mere enn 3-4 timer mellom hvert måltid, veldig viktig for blodsukker, og slapphet. få i deg omega fettsyrer daglig, eks, eyeq, den funker kjempebra på tretthet, og masse annet. Frisk luft, og mosjon gjør deg mer våken, og gir deg mere energi, og bedre søvn. Håper dette hjalp deg. Er sikker på at hvis du så godt du kan prøver dette, vil du merke stor forandring. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...