AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #1 Del Skrevet 8. november 2012 Min kompis må inn om noen uker for å bytte batteri på pacemaker, men han vil ikke. Han er ikke redd for operasjonen, den har han gjort flere ganger før, inn ut og hjem, en liten dags hvile om ikke det engang og deretter jobb. Men, uten at jeg vil gå inn på hvorfor, så vil han bare ikke bytte batteri. Han har noen måneder igjen maks også vil han rett og slett bare falle om og dø!?! Det er en absurd situasjon og legen på sykehuset sier jeg må snakke med fastlege. Han gjør ingen big deal ut av det, men skal ringe å avlyse operasjonen når det nærmer seg. Hva kan gjøres? Kan han bare nekte også må vi stå å se på? Sykehuset sier de ikke driver med tvangsinnleggelser. Han virker ikke interessert i å fortelle det til familien sin heller. Han har spart til pensjon og leilighet i alle år og nå, etter å ha fått beskjed om at det er på tide å skifte batteri, så sier han bare ok.. men det gjør jeg ikke!? Hva er det snakk om? Hva vil legene gjøre når han avlyser operasjonen? Vil de bare godta? Uff, trenger litt råd Men det nytter ikke å snakke med han, var ute i går og han er like morsom og oppegående som vanlig. Anonym poster: 38e81f1cb60a6aeda748d343d6153e9a Anonym poster: 38e81f1cb60a6aeda748d343d6153e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. november 2012 #2 Del Skrevet 8. november 2012 Wow, dette tror jegblir veldig vanskelig for oss på KG å gå deg noe svar på.. Men jeg tenker at han ønsker å ta kontroll over døden. Han har ikke mange månedene igjen, og ønsker å velge selv når han skal dø, i steden for å vente på at det skal skje. Jeg mener at dette er hans valg, og at du ikke har mye du skulle ha sagt.. Hvis dette er måten han ønsker å dø på, burde du ikke forhindre ham. Men kanskje du kan ta en telefon til familien hans og informere dem, sånn i tilfelle de ikke er klar over hva som skjer? Eller du kan ringe din egen fastlege og høre om hvilke prosedyrer som gjelder i slike situasjoner? Han vil mest sannsynlig bli tilbudt hastetime hos psykolog hvis han snakker med sin egen lege om det, men det må han gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 8. november 2012 #3 Del Skrevet 8. november 2012 Man faller ikke nødvendigvis om, om batteriet på pacemakeren går ut. Men man utsetter seg naturligvis for en fare så som er så stor at man fikk pacemakeren i utgangspunktet. Vet du hva vedkommendes diagnose er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #4 Del Skrevet 8. november 2012 Om han kjører bil bør han i hvert fall fratas sertifikatet. Anonym poster: fb437dcb357617dc67edb79a47276074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 8. november 2012 #5 Del Skrevet 8. november 2012 Her tipper jeg han har andre ting han lider av i tillegg? Kan ikke tenke meg at noen som ellers er frisk og rask frasier seg livsviktig medisin? Det blir som en frisk diabetiker som velger bort insulin som vedkommende er 100% avhengig av. Riktig som Chloe er inne på, man faller ikke nødvendigvis om med det samme, men pacemakeren er ikke operert inn uten grunn. De som har en slik, har forstyrrelser i hjerterytmen, som pacemakeren retter opp. Uten den, kommer de tilbake, og man får selvsagt forhøyet risiko for å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå