Gå til innhold

Har lyst på kaffemaskin, hvilken er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt at det finnes med kapsler og puter, og sikkert annet også.

Hva er best?

Kravene er at det blir god kaffe, og gjerne andre drikker, at den er grei å holde ren, og at forbruket ikke blir dyrere enn nødvendig.

Og forresten, blir kaffemaskinen brukt, eller blir den som mye annet fancy kjøkkenutstyr, bare stående?

Skrevet (endret)

Jeg har en Dolce Gusto, den runde og bruker den hver dag. Kapselmaskin! Rengjøring på den er ikke noe problem, bare å kjøre rensemiddel igjennom vanntanken og to runder med rent vann etterpå. Akkurat som med kaffetrakteren. Jeg elsker den lysegule esken med kaffe. Akkurat et krus kaffe til frokost.

Datteren min lager f.eks.Peach ice tea, kaffe macchiato, smaker som en latte, ice cappucino og en varm te som jeg ikke husker hva heter.

Så når hun lager seg et glass av dette, så bare fjerner jeg den delen som er i bunnen, den samler opp eventuelle dråper etter bruk ellers, og da er det plass til et høyt glass.

I tillegg så kan jeg kjøpe kaffen i dagligvarebutikker og i alle butikker som selger maskinene. Det var også et pluss for meg i valg av maskin. Litt støy lager den, men det kommer av at den har 15 bar som den presser kaffen igjennom.

Les på pakkene med utvalgt drikke og mål opp det i krus og glass du har, så slipper du å gå til innkjøp av noe nytt.

Har i tillegg en pressskanne som jeg bruker når vi er mange som skal ha kaffe.

Endret av Belima
Skrevet

Synes Belima oppsummerer det ganske bra, tok samme besluttning, men valgte Nespresso. Denne erstattet da en Rancilio Silvia. Den laget mye bedre kaffi, men ble så mye "styr" så den sto stortsett ensom på kjøkkenbenken :-)

Skrevet

Ta en tur i butikken og test kaffen! De ulike maskinene gir ganske forskjellig smak, så det kommer helt an på hva du liker.

Selv foretrekker jeg Nespresso, og lager like gjerne en espresso som cappuchino på morgenen (dvs, ikke nå, for jeg får aldri drukket den varm uansett).

Jeg har testet de fleste andre maskinene også, og har selv ikke vært så begeistret. Senseo-kaffen (og kakaoen) smaker dynge, Tassimo også. Foretrekker absolutt å bruke fersk melk... pulver og kondensert melk er ikke så digg.

Bruker uansett moccamasteren hvis det er mange kaffetørste på en gang, men stort sett er det Nespressoen som får kjørt seg.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Fikk gavekort på Jernia i bryllupsgave, så nå skal det handles :)

Skrevet

Det kommer an på hva slags kaffe du vil ha. Jeg har endt opp med både Nespresso og Dolce Gusto. Nespresso har kaffe med bedre smak, og om du gidder å styre med melkeskummer om du skal lage latte ol så er den et veldig godt valg. Dolce Gusto har veldig godt utvalg av kaffe, veldig mange av de er fullle i sukker, men jeg har funnet noen jeg liker godt og det er denne maskinen jeg ender opp med å bruke hver dag. Om du skal lage en latte så får du med en Nespresso og en melkeskummer en ordentlig latte laget på espresso og melk, mens med Dolce Gusto får du pulver utblandet i vann, men null oppvask.

Skrevet

Nespresso!

Anonym poster: 4c7f939c6d61dd92025f1856d5f84e3a

Skrevet

Jeg er veldig glad i Nespresso-maskinen vår. Aldri drukket så mye kaffe som nå. Fin er den også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...