Gjest Vena Cava Skrevet 8. august 2012 #1 Del Skrevet 8. august 2012 Hei dere. Jeg lukter litt på utdannelsen ernæringsfysiolog. Jeg syns det virker som en interessant jobb. Har alltid interessert meg for kosthold og trening, samtidig vil jeg jobbe sammen med mennesker, så kanskje dette er noe for meg Er det noen der ute som har litt erfaringer å dele, eller som evt kjenner noen som studerer/jobber med dette? Er litt spent på hvilke jobbmuligheter det er å finne etter endt Bachelor utdanning, evt ta master etterhvert hvis jeg finner ut at jeg vil det. Hva med lønn, o.l? Alle innspill taes imot med takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2012 #2 Del Skrevet 8. august 2012 Vanskelig å få jobb. Jeg antar at det er snakk om en utdanning hos en av privatskolene, siden de offentlige skolene ikke har noe som heter "ernæringsfysiolog". Jeg ville heller anbefalt å ta noe som gir større muligheter, som integrert masterprogram i klinisk ernæring eller et program som kvalifiserer for opptak til master i klinisk ernæring, som for eksempel human ernæring. Anonym poster: aa6bf01d8cb1a5f73914f57f3013ff60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vena Cava Skrevet 8. august 2012 #3 Del Skrevet 8. august 2012 Vanskelig å få jobb. Jeg antar at det er snakk om en utdanning hos en av privatskolene, siden de offentlige skolene ikke har noe som heter "ernæringsfysiolog". Jeg ville heller anbefalt å ta noe som gir større muligheter, som integrert masterprogram i klinisk ernæring eller et program som kvalifiserer for opptak til master i klinisk ernæring, som for eksempel human ernæring. Anonym poster: aa6bf01d8cb1a5f73914f57f3013ff60 Okei men man har jo muligheten til å gå videre og ta en master i feks klinisk eller human ernæring etterpå, når du har bachelor fra før. Det er iallefall det jeg har lest på nettsidene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #4 Del Skrevet 9. august 2012 Okei men man har jo muligheten til å gå videre og ta en master i feks klinisk eller human ernæring etterpå, når du har bachelor fra før. Det er iallefall det jeg har lest på nettsidene deres. Ingen private utdanninger kvalifiserer til opptak til master i klinisk ernæring i Norge. Jeg ville også stilt meg skeptisk til påstander om andre masterprogram og fått det bekreftet av skolen som har masterprogrammet før jeg vurderte en slik bachelor. Anonym poster: aa6bf01d8cb1a5f73914f57f3013ff60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2012 #5 Del Skrevet 9. august 2012 Det er i hvert fall et typisk yrke der jeg ville fokusert på å fått den beste utdanningen, altså ernæring eller klinisk ernæring ved UiO. Det er viktig å ha det faglige grunnlaget på topp når du konkurrerer med mange kandidater om få jobber. Anonym poster: 94f1ae990a5d17b2f12616b27b2db70f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå