Gå til innhold

Mat med masse kalorier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøver å legge på meg noen kilo, men det går så treigt! Hvilken mat har masse kalorier samtidig som den ikke er direkte usunn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

jeg synes ost og kaviar funker bra- ihvertfall om man er litt gennerøs med mengden :)

Nøtter funker også kjempebra!

Smoothie- om du så kjøper de fra bendit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Smoothie- om du så kjøper de fra bendit.

Smoothie av typen Bendit har da ikke mange kalorier...! Det er jo bare frukt, bær og vann. Altså, hvis man bruker det som tørstedrikk får man jo selvfølgelig i seg noe ekstra, men som mat er det da svært kalorifattig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smør, margarin, olje, majones, ost, rømme, fløte, tørket frukt, og som nevnt tidligere: nøtter, avokado og banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lur kalorier inn som mellommåltider. Kaloriholdige tørstedrikker, nøtter, melk til maten.

Spis avokado, ikke vær redd for olivenolje, som også er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mye egg. Minst 4 stk om dagen. I tillegg til alt det andre.

Velg fete kutt når du kjøper kjøtt. Entrecôte er et godt valg.

Bacon. Fete pølse som f.eks salami, pepperoni osv.

Fløte og h-melk. Spis nøttesmør som snacks. F.eks mandelsmør. Fåes kjøpt på helsekost, men det er dyrt, anbefaler å bestille på f.eks. iherb. Da sparer du en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Som nevnt, er olivenolje tingen. Dypp brød i olivenolje og balsamico til alt du spiser. Supersunt og supergodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror valnøtter må være noe av det mest energitette man kan spise set bort fra oljer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruk nøtter i maten! Inneholder mye bra fett, er sunt og GODT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelukk intoleranser i forhold til melk, gluten osv. Det og spise mat du ikke tåler vil forhindre vektøkning. Grovbrød, type rug / spelt med majones, skinke, ost, salat og grønnsaker, makrell i tomat, peanøttsmør, kremost, skinke og grønnsaker. Smootie med kokosmelk, banan, yoghurt, bær, evn proteinpulver. Nøtter som mandler, valnøtter, cashew. Avokado. Egg i alle varianter som omelett, kokt egg, stekt egg, eggerøre med en skvett fløte. Bær eller frukt med pisket krem.

Havregrøt med sukkerfritt syltetøy og melk vil holde deg mett lenge, så spis helst det til kveldsmat noen timer før leggetid. Stek alt av mat i olje, type rapsolje eller kokosolje. Bruk oljedressinger med sitron, hvitløk urter osv. Gratiner grønnsaker med ost, gratinerte fløtepotete og næringsrike sauser til middag hjelper rimelig godt. Proteinshake med melk, banan og litt kakaopulver. Lettere å drikke kalorier. Popkorn er greit å ha liggende.

Tenk middelhavskosthold, mye fornuftig å hente der. Spise lite og ofte. Frokost, lunsj, mellom, middag, dessert / mellom og kveldsmat. Da med hovedvekt på frokost, lunsj og middag. Bytt til fullkorn produkter og trege karbohydrater som blir omgjort til langvarig energi, da slipper du unødvendig mye styr med blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har slitt mye med det samme. Ser du allerede har fått gode tips. Noen få flere fra meg:

- når du drikker, sørg for at det er væske med kalorier. Som melk, juice, smoothie ol. Juice gjør deg ikke noe mettere enn vann, men inneholder likevel masse fine kalorier :-)

- sett opp en matplan. Du trenger ikke å telle kalorier, men det er jo greit å ha en slags oversikt over hvor mye du trenger å spise for å legge på deg. Dessuten, mange kjenner ikke nødvendigvis så stor sult iløpet av dagen, så da er det lettere å forholde seg til en matplan som sier hva du skal spise til hvilket tidspunkt.

- Skaff deg enkle, lettlagde alternativer til mat. Hvis det blir for mye stress å lage, ender det ofte opp med at det blir mas, og at du forbinder mat med mas (og ender opp med å spise mindre). Mat skal være kos!

- Apoteket selger litt forskjellige drinker med ekstra mye kalorier (noen er ment til å være måltidserstattere, så de inneholder alt man trenger av energi, vitaminer og mineraler). Anbefaler at du drikker de som mellommåltider. Husker ikke helt hva den heter, men jeg anbefaler en melkebasert med cappuccinosmak, den er veldig god.

- Du kan lure litt olje inn i det meste du spiser. En teskje olje i yoghurt. En spiseskje i smoothien. I havregrøten. I suppen. Det gjør det mer kalorifylt, uten at du merker noe til det. Pass bare på å ikke overdrive - du skal ikke merke noe til oljen, da er det for mye! Det er også lurt å velge en uten smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Herr Drue

- Du kan lure litt olje inn i det meste du spiser. En teskje olje i yoghurt. En spiseskje i smoothien. I havregrøten. I suppen. Det gjør det mer kalorifylt, uten at du merker noe til det. Pass bare på å ikke overdrive - du skal ikke merke noe til oljen, da er det for mye! Det er også lurt å velge en uten smak ;)

Hvis man har en god olivenolje, så er det da ikke noe problem at man merker olja? Jeg vil helst ha maten dryppende av olivenolje. Får aldri nok :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Smoothie av typen Bendit har da ikke mange kalorier...! Det er jo bare frukt, bær og vann. Altså, hvis man bruker det som tørstedrikk får man jo selvfølgelig i seg noe ekstra, men som mat er det da svært kalorifattig.

jeg synes det jeg mye kalorier i det jeg men.. det skal nok heller ikke så mye til før jeg synes ting er kaloririke da men :sjenert:

Spis mye egg. Minst 4 stk om dagen. I tillegg til alt det andre.

Velg fete kutt når du kjøper kjøtt. Entrecôte er et godt valg.

Bacon. Fete pølse som f.eks salami, pepperoni osv.

Fløte og h-melk. Spis nøttesmør som snacks. F.eks mandelsmør. Fåes kjøpt på helsekost, men det er dyrt, anbefaler å bestille på f.eks. iherb. Da sparer du en del.

er det ikke lurt å passe på koleserolet selvom man er ute etter fet mat? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg synes det jeg mye kalorier i det jeg men.. det skal nok heller ikke så mye til før jeg synes ting er kaloririke da men :sjenert:

er det ikke lurt å passe på koleserolet selvom man er ute etter fet mat? :sjenert:

130 kcal mye? Om man drikker 5 flasker om gangen kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...