Gå til innhold

Finnes det andre gratisabonnemet slik OneCall har hatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fa 1. juni finnes ikke One Call sitt gratisabonnement lenger og det koster 49 kr måneden. Finnes det andre abonnementer (med et visst antall gratis sms og ringeminutter) av typen One Call har hatt hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både Telenor og Djuice-abonnementene Prat og Djuice Simply er "gratis". Dvs at man har minstefakturering på 49 kr pr mnd hvis du ikke bruker abonnementet i det hele tatt eller under 49 kr pr mnd, men bruker du over 49 kr hver måned vil du betale kun for det du har brukt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både Telenor og Djuice-abonnementene Prat og Djuice Simply er "gratis". Dvs at man har minstefakturering på 49 kr pr mnd hvis du ikke bruker abonnementet i det hele tatt eller under 49 kr pr mnd, men bruker du over 49 kr hver måned vil du betale kun for det du har brukt.

Dvs ikke gratis :)

Skjønner ikke at de har lov å kalle det gratis når det faktisk ikke er gratis.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs ikke gratis :)

Skjønner ikke at de har lov å kalle det gratis når det faktisk ikke er gratis.

Ingen sier vel at de er gratis? Verken Telenor/Djuice eller jeg hevder at det er gratis. Jeg skrev "gratis". Men har man bruk på 59 kr så betaler man 59 kr for den bruken og ikke noen månedsavgift i tillegg.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen sier vel at de er gratis? Verken Telenor/Djuice eller jeg hevder at det er gratis. Jeg skrev "gratis". Men har man bruk på 59 kr så betaler man 59 kr for den bruken og ikke noen månedsavgift i tillegg.

Jeg har sett slike tilbud på abonnementer hvor det har stått gratis, og så i neste setning "med minstefakturering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg savner Tele2 Sheriff... Hadde det i mange år, og skjønner jo jeg ble bortskjemt ved å ha så lave telefonutgifter. For all del, jeg har ikke noe voldsomt telefonforbruk nå heller. Det er likvel kjedelig å betale en regning i måneden, mot slik det var før. Men, men. De driver vel ikke veldedighet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så sint når jeg leste den mailen!! Jeg bruker nesten aldri å få regninger fra de, og om jeg får det ligger de på 30-40kr. Og grunnen til at de må øke avgiften er pga av mobildata, jeg som ALDRI har brukt og aldri kommer til å bruke mobildata i HELE mitt liv!

Nå vil det jo si at jeg uansett må betale 49kr i mnd om jeg så bare har sendt 20 sms den mnd liksom:(

Er så sint på onecall nå at jeg vurderer å ringe å kjefte på de skikkelig:p

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Ble så sint når jeg leste den mailen!! Jeg bruker nesten aldri å få regninger fra de, og om jeg får det ligger de på 30-40kr. Og grunnen til at de må øke avgiften er pga av mobildata, jeg som ALDRI har brukt og aldri kommer til å bruke mobildata i HELE mitt liv!

Nå vil det jo si at jeg uansett må betale 49kr i mnd om jeg så bare har sendt 20 sms den mnd liksom:(

Da kan du jo bytte operatør hvis du er så misfornøyd? Onecall er ganske bra, det syns jeg også, men ring chess og få dem til å sette deg opp på premium abonnement der slipper du å betale noe hvis du ikke bruker telefonen din. Ingen minimums beløp,med avgift eller startpris pr samtale. :-) du har også abbonementet som heter ambassadør, det er så og si gratis, så billig er det i bruk.

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NetCom har fastpris abonnement, det er det nærmeste gratisabbonement jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Chess Premium og er veldig fornøyd.

Man betaler kun for det man bruker av sms og tellerskritt.

Og når jeg nå itillegg har anskaffet meg smarttelefon og lastet ned appen Vibra, ja da er alt gratis :)

Man kan ringe og sende sms gratis.

Men man må da helst ha et trådløsnett hjemme.

Hvis ikke blir det dyrt med datatrafikk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo bytte operatør hvis du er så misfornøyd? Onecall er ganske bra, det syns jeg også, men ring chess og få dem til å sette deg opp på premium abonnement der slipper du å betale noe hvis du ikke bruker telefonen din. Ingen minimums beløp,med avgift eller startpris pr samtale. :-) du har også abbonementet som heter ambassadør, det er så og si gratis, så billig er det i bruk.

Har aldri vært misfornøyd før nå! Har jo skrytt så mye av mine ikke-eksisterende telefonregninger, og var superfornøyd med det:) Men nå må jeg jo faktisk betale uansett hvordan forbruket mitt er..

Hmm, har hørt mye dritt om Chess så er litt skeptisk til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OneCall er gratis da du kan ringe og sende gratis sms før kronene begynner å løpe. 120 min ringetid og 90 sms helt gratis for 0 kr. Utover dette løper kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OneCall er gratis da du kan ringe og sende gratis sms før kronene begynner å løpe. 120 min ringetid og 90 sms helt gratis for 0 kr. Utover dette løper kronene.

Ikke nå lenger. De kommer til å fjerne det abonnementet fra 1. juni.

Jeg har hatt et slikt abonnement for en reservetelefon jeg har liggende, men kommer til å avslutte det. Så mye bruk for reserven har jeg tross alt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg har sett slike tilbud på abonnementer hvor det har stått gratis, og så i neste setning "med minstefakturering".

Hvis det er tilfellet så er det ulovlig ja, da det er villedende markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser på det som en menneskerett at du skal få gratis abonnement? Onecall tjener ikke en dritt på at folk bruker nettet, hvor de må betale avgift til Telenor, for så at kundene ikke betaler en dritt. Det er muligens sleipt av OneCall å lokke til seg kunder med sponset lokkeabonnement som før eller senere måtte ta slutt, men det bør man etter min mening forstå.

OneCall har ingen binding og har annonsert dette i god tid, slik at du har mulighet til å eventuelt bytte. Ingen ting galt har skjedd. Forøvrig tror jeg du skal lete lenge etter å finne et abonnement hvor man får 2 timer ringetid, 90 SMS og 50 MB data for under 49 kroner. Det finnes abonnement som koster 0 kroner, men man kommer da fort over 49 kroner i ringepris.

Endret av OneLove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Du ser på det som en menneskerett at du skal få gratis abonnement? Onecall tjener ikke en dritt på at folk bruker nettet, hvor de må betale avgift til Telenor, for så at kundene ikke betaler en dritt. Det er muligens sleipt av OneCall å lokke til seg kunder med sponset lokkeabonnement som før eller senere måtte ta slutt, men det bør man etter min mening forstå.

OneCall har ingen binding og har annonsert dette i god tid, slik at du har mulighet til å eventuelt bytte. Ingen ting galt har skjedd. Forøvrig tror jeg du skal lete lenge etter å finne et abonnement hvor man får 2 timer ringetid, 90 SMS og 50 MB data for under 49 kroner. Det finnes abonnement som koster 0 kroner, men man kommer da fort over 49 kroner i ringepris.

Man kan velge og enten få mer MB eller flere gratis sms. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på det som en menneskerett nei:p Men det var jo det som var så fantastisk med dette abonnementet, at det var helt gratis. Så nå er det ganske kjipt å faktisk må begynne å betale telefonregninger som jeg tidligere ikke hadde da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...