Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å vente på reg.nr i NKK fra oppdretter?

Gjest tantenipsy

Anbefalte innlegg

Gjest tantenipsy

Kjøpte valpen for snart en mnd siden. Oppdretter sa da at reg.nr og stamtavle kommer så snart som mulig. Forrige uke ringte vi for å etterlyse dette, da vi ikke får full dekning på forsikringen dersom vi ikke har registreringen i orden.

Oppdretter svarte da at han ikke hadde fått solgt den siste valpen enda, og at vi får registreringen så snart den er solgt. Er det nødvendig å selge alle valpene før man registrerer dem i NKK?

Vi er førstegangs-valpekjøpere, så er litt usikker på hva som er vanlig.

Vi har skrevet standard kontrakt med oppdretter, og der står det jo at oppdretter plikter å registrere valpen "uten unødig opphold", eller hva det nå sto..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjøpte valpen for snart en mnd siden. Oppdretter sa da at reg.nr og stamtavle kommer så snart som mulig. Forrige uke ringte vi for å etterlyse dette, da vi ikke får full dekning på forsikringen dersom vi ikke har registreringen i orden.

Oppdretter svarte da at han ikke hadde fått solgt den siste valpen enda, og at vi får registreringen så snart den er solgt. Er det nødvendig å selge alle valpene før man registrerer dem i NKK?

Vi er førstegangs-valpekjøpere, så er litt usikker på hva som er vanlig.

Vi har skrevet standard kontrakt med oppdretter, og der står det jo at oppdretter plikter å registrere valpen "uten unødig opphold", eller hva det nå sto..

Hei

jeg har drevet oppdrett i 15 år, hvis valpene er forhåndsregistrert tar det alt ifra 2 uker til 4 mnd(sjeldent over) men er de ikke forhåndsregistrert kan det ta opp til 6 mnd faktiskt, så smør deg med tolmodighet.

og hvis dere brukte NKK sin standard kontrakt så r du trygg, der står det at de skal registreres og det blir de :)

hvilken rase du har fått da :)?

og når det kommer til det med den siste valpen, du skjønner oppdretter trenger navn og adresse til de nye eierene så navnet til eieren kommer i stamtavlen, hun kunne jo registrert valpen på sitt navn som eier og oppdretter men da måtte nye eiere betale overføringsavgift.

så det er lurt av oppdretter å vente for å slippe arbeidet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantenipsy

Hei

jeg har drevet oppdrett i 15 år, hvis valpene er forhåndsregistrert tar det alt ifra 2 uker til 4 mnd(sjeldent over) men er de ikke forhåndsregistrert kan det ta opp til 6 mnd faktiskt, så smør deg med tolmodighet.

og hvis dere brukte NKK sin standard kontrakt så r du trygg, der står det at de skal registreres og det blir de :)

hvilken rase du har fått da :)?

og når det kommer til det med den siste valpen, du skjønner oppdretter trenger navn og adresse til de nye eierene så navnet til eieren kommer i stamtavlen, hun kunne jo registrert valpen på sitt navn som eier og oppdretter men da måtte nye eiere betale overføringsavgift.

så det er lurt av oppdretter å vente for å slippe arbeidet :)

Aha:)

Takk for svar, føler meg passe grønn som ikke vet disse tingene;-)

Vi har fått oss en dvergpuddeltispe, hun er bare såå nydelig!

Rolig, snill og harmonisk, hittil har hun vist seg som den perfekte familiehund:-) Vi er bare så superfornøyd med henne, og føler virkelig at oppdretter har gjort en god jobb med henne inntil vi fikk henne.

Oppdretter virket som en veldig rolig og trygg person, og det tror jeg har smittet over på hundene hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

gratulerer med puddel en fantastisk rase den er å min favoritt nr 3 :)

ja det høres ut som en god oppdretter når du har fått en så trygg og god hund.

kos deg med valpetiden den varer så altfor kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Fikk alt når jeg fikk hunden min 8 uker gammel :)

da har nok hele kullet hatt faste kjøpere fra ca 3 ukers alderen og forhåndsbetalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde valper som ble forhåndsregistrert kunne overføres til ny eier uten ny avgift innen valpen var 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde valper som ble forhåndsregistrert kunne overføres til ny eier uten ny avgift innen valpen var 6 mnd.

ja dette e rhelt rett dette er helt NYE regler som de har kommet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt var betalt når han va 5 uker. Er en sjelden rase så var ikke vanskelig å få solgt valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...