Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her inne som har vært på feri i Kroatia.

Kan jeg få vite hvor dere var. hvordan maten er ,priser -div.

ser at både ving og saga har turer der,og jeg kunne tenkt meg å besøke landet før det ble for mye turist land..

Skrevet

Kroatia er et turistland allerede. Husk på at nesten all turismen til det tidligere Jugoslavia på 80-tallet var til Kroatia. De hadde bare en pause på 5 år under krigen, etter det var italienerne og tyskerne tilbake for fullt. Det er bare vi nordmenn som er litt trege.

Uansett er det et fantastisk land, jeg har vært på ferie der de siste 5 årene og har vært stort sett overalt i landet, men mest på kysten og på øyene sør i landet.

Prisene er høyere enn i andre land i Øst-Europa, ikke latterlig billig på noen måte, men ikke dyrt heller for nordmenn. Du kan få en enkel kjøttmiddag på restaurant for en 50-lapp, husets vin for 60-70 kroner for en liter eller en øl for 10-15 kroner. Fisk og skalldyr er det de er best på, men det koster også mer, særlig fisk er faktisk temmelig dyrt. Maten er jevnt over enkel men god. Litt italienskinspirert på kysten. Billig og god pizza finner du også over alt.

Jeg vet ikke hvor Saga og Ving har turer til, men personlig ville jeg bare kjøpt en ruteflybillett, f.eks. med Norwegian, og reist på øyhopping. Billig overnatting med bra standard i privathjem overalt, hoteller er generelt overpriset i forhold til standarden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...