Gå til innhold

Oppsigelse av barnehageplass etter å ha takket ja.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg bare lurer på om dersom jeg takker ja til en barnehageplass til mitt barn fra september mnd i år, om jeg da dersom jeg ombestemmer meg innen september(la oss si i mai/juni måned) og vil si opp plassen før barnet har begynt, kan jeg da bare sende et oppsigelses brev til barnehagen ?

Er dette noe barnehagene er vant med, eller er det veldig uvanlig at de får oppsigelsesbrev før barnet har startet opp i barnehagen? Er det noen som har erfaring med dette?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig.

Men, du må huske på det at barnehagen har 1,2,3 måneders oppsigelsestid. Så det kan hende du må betale for plassen selv om du ikke bruker den.

I barnehagen jeg jobber så betaler man ikke oppsigelsestiden hvis vi får fylt opp plassen. Altså et annet barn begynner i stedet for ditt, til den tiden du skulle begynt å betale.. (usikker på om dette er likt overalt, men sånn gjør vi det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er vanlig.

Men, du må huske på det at barnehagen har 1,2,3 måneders oppsigelsestid. Så det kan hende du må betale for plassen selv om du ikke bruker den.

I barnehagen jeg jobber så betaler man ikke oppsigelsestiden hvis vi får fylt opp plassen. Altså et annet barn begynner i stedet for ditt, til den tiden du skulle begynt å betale.. (usikker på om dette er likt overalt, men sånn gjør vi det..)

Takk for svar:) Var egentlig bare litt engstelig for at barnehagen skulle reagere negativt dersom jeg sa opp plassen før oppstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at man fikk rett til barnehageplass må jo alle bli tildelt en plass, mange får jo dessverre en plass som er helt uaktuell i lengden (pga avstand) Men de takker ja i håp om å få noe annet snarest..

Har hatt barn hos meg hvor foreldrene har gått ned i stilling slik at en får levert og en henta i bhg.. Skjønner godt at de flytter barna sine når de får mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at man fikk rett til barnehageplass må jo alle bli tildelt en plass, mange får jo dessverre en plass som er helt uaktuell i lengden (pga avstand) Men de takker ja i håp om å få noe annet snarest..

Har hatt barn hos meg hvor foreldrene har gått ned i stilling slik at en får levert og en henta i bhg.. Skjønner godt at de flytter barna sine når de får mulighet :)

TS her:)

OK, takk for svar Leanne:)

Da håper jeg at det ordner seg dersom jeg blir nødt til å sende oppsigelsebrev før oppstart av barnehagen. :)

Regner med at det isåfall bare er å skrive et brev til barnehagen om at at mitt barn skal si opp plassen sin fra !. september ( den datoen hun egentlig skulle ha startet.) Og ikke bergunne det noe mer? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her:)

OK, takk for svar Leanne:)

Da håper jeg at det ordner seg dersom jeg blir nødt til å sende oppsigelsebrev før oppstart av barnehagen. :)

Regner med at det isåfall bare er å skrive et brev til barnehagen om at at mitt barn skal si opp plassen sin fra !. september ( den datoen hun egentlig skulle ha startet.) Og ikke bergunne det noe mer? Noen som vet?

Du sier ikke opp til barnehagen, men til kommunen eller bydelen du bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

TS her igjen. Nå har jeg altså bestemt meg for å si opp den barnehageplassen som jeg har fått til mitt barn mye pga lang avstand. Har fått plass et annet sted. Er det noen som har forslag til hvordan man skriver et slikt oppsigelses brev til en barnehage man har fått plass i, men som mitt barn ennå ikke har begynt i?:) Setter stor pris på svar:))

Anonym poster: e9d2e9836629d1ddec20ab483cb5a502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen:) Må Jeg foressten skrive barnets eller mitt navn og adresse, samt telefonnummer øverst i det ene hjørnet på oppsigelsesbrevet. Må også navnet på barnehagen og adressa stå i et av hjørnene øverst på brevet?

Anonym poster: e9d2e9836629d1ddec20ab483cb5a502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen må alt slikt skje elektronisk.

TS her. I papirene jeg fikk tilsendt av barnehagen stod det at oppsigelse måtte skje skriftlig. Så derfor regnet jeg med at jeg måtte skrive oppsigelsesbrev og sende det til barnehagen.

Jeg ser på kommunen sine nettsider at det også er muligheter for å si opp plassen elektronisk i den kommunen det gjelder. Men bare tenkte at siden det stod presisert at barnehagen måtte ha oppsigelsen skriftlig, så regnet jeg med at de da mente et vanlig oppsigelsesbrev sendt i posten (at det ikke er nok med bare den elektroniske oppsigelsen.)

Anonym poster: e9d2e9836629d1ddec20ab483cb5a502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. I papirene jeg fikk tilsendt av barnehagen stod det at oppsigelse måtte skje skriftlig. Så derfor regnet jeg med at jeg måtte skrive oppsigelsesbrev og sende det til barnehagen.

Jeg ser på kommunen sine nettsider at det også er muligheter for å si opp plassen elektronisk i den kommunen det gjelder. Men bare tenkte at siden det stod presisert at barnehagen måtte ha oppsigelsen skriftlig, så regnet jeg med at de da mente et vanlig oppsigelsesbrev sendt i posten (at det ikke er nok med bare den elektroniske oppsigelsen.)

Anonym poster: e9d2e9836629d1ddec20ab483cb5a502

Det holder med elektronisk. Det de mener er at de ikke vil ha muntlig oppsigelse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...