AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Ved de lokale lønnsforhandlingene sist ble vi presentert for en rekke kriterier. Vi ble bedt om å fylle ut et skjema, sende inn, og så skulle ledelsen (?) prioriere. Vi er 10 stykker om har like arbeidsoppgaver. 7 fikk lokale tillegg mellom 5 og 10 000 kroner. 3 fikk ingenting. Jeg var en av de tre, selv om jeg oppfylte absolutt alle kriteriene. Av de andre som fikk var det en som har meldt seg ut av alt og gjør så lite som mulig (kjører sololøp mens han venter på pensjonen, som er rett rundt hjørnet) og en som ikke oppfylte kriteriene. Jeg tenker at dette betyr at ledelsen er misfornøyd med meg, og ble veldig lei meg. Kollegene mine sier at det slettes ikke behøver å bety det. Men hva annet kan det bety i så fall? Hvordan hadde du tolket det? Jeg er aktiv og engasjert i jobben, blant dem som kommer først og går sist, aktiv i teamarbeid, frivillige jobbrelaterte verv utenom arbeidstid osv, men jeg er ganske stille og ikke den som slarver mest med kaffekoppen på pauserommet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Av de andre som fikk var det en som har meldt seg ut av alt og gjør så lite som mulig (kjører sololøp mens han venter på pensjonen, som er rett rundt hjørnet) og en som ikke oppfylte kriteriene. Av de andre som ikke fikk skal det selvsagt stå. Har bare mistet så utrolig mye av motivasjonen min for jobben.
Glitnir Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Har du spurt om en begrunnelse? Det er gjerne beste måten å få konkret info på.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Fikk du mer enn de andre i fjor? Kanskje prøver de å jevne ut lønna dere i mellom, siden dere har like arbeidsoppgaver?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Nei, spurte ikke om hvorfor. Redd for å begynne å gråte på sjefens kontor... Har bare fått lokale tillegg en gang før, og da fikk absolutt alle. Vi har samme arbeidsoppgaver, men noen har mye i tillegg (ekstraoppgaver man ikke får betalt for). Tror kanskje jeg skal be om en lønnssamtale nå, faktisk.
Ellsworth Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Hvordan hadde du tolket det? Tid for å se seg om etter en annen jobb. Noe som ofte hjelper veldig på lønna, forresten.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Jepp, fått ny jobb nå. Og bedt om lønnssamtale. Er det pga noe jeg har gjort galt er det like godt å få vite det så jeg kan forbedre meg i neste jobb. Om de tør å si det som er sant, da. Jeg mener at jeg er en mye bedre medarbedeider enn jeg får cred for.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Jeg fikk heller ikke noe i årets lønnsbrev (vi har ikke forhandlinger). Argumentet er at jeg er i prøvetid etter at jeg ble fast ansatt, jeg har 1 mnd igjen av den. De ser altså totalt bort fra at jeg har jobbet der deltid i flere år, før jeg fikk fast stilling. Ufattelig urimelig?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Ja, det høres urimelig ut, men samtidig fikk du en saklig begrunnelse. Det fikk ikke jeg, men nå skal jeg ha samtale og da får de hoste opp noe plausibelt. Om de tør, da...
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Jeg synes begrunnelsen jo var rimelig, men jeg reagerer på at de ser bort fra de årene jeg har jobbet der som deltid. Dette burde jo ha "telt" som prøvetid?!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Bra du har tatt tak i det og at du også har annet jobbtilbud. De bør ha en god grunn hvis du har oppfylt alle kriterier som f. eks ansiennitet eller at du har fått veldig mye tilligg i tidligere lønnsoppgjør og de andre ikke har fått så mye.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Ja, jeg oppfylte alle kriteriene og har altså ikke fått mer enn de andre tidligere (heller mindre). Nå som jeg uansett går over i annen stilling tenker jeg at de får gi meg en ærlig tilbakemelding, såpass reale får de være. Jeg har jobbet hardt og stått på for bedriften, både med og uten lønn, tatt på meg frivillige verv og videreutdannet meg ved siden av full jobb i fag som er relevant for jobben uten å ha fått noe som helst igjen for det... Hvordan de kan nedprioritere det i en lokal lønnsforhandling uten at det er rene trynetillegg som gjelder skjønner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå