AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #121 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er faktisk ikke så enkelt som å gå til behandling så blir man kvitt en psykisk lidelse. Det funker ikke på alle, eller til alle tider. Jepp! Skulle gjerne sett at psykologen jeg nettopp har motet meg opp til å begynne å gå til, kunne fikse og trikse og gjøre meg frisk på 1-2-3. Men sånn funker det dessverre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #122 Del Skrevet 6. desember 2011 Nå blir jeg kanskje slaktet her, men jeg skriver likevel. Makan til negativ jente skal man lete lenge etter. Om hun virkelig har en depresjon, kan jeg ikke uttale meg om, men for meg virker greien påtatt. Det er som om hun dyrker negativitet for å kunne lage videoene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Lompa Skrevet 6. desember 2011 #123 Del Skrevet 6. desember 2011 Nå blir jeg kanskje slaktet her, men jeg skriver likevel. Makan til negativ jente skal man lete lenge etter. Om hun virkelig har en depresjon, kan jeg ikke uttale meg om, men for meg virker greien påtatt. Det er som om hun dyrker negativitet for å kunne lage videoene. Så,du kan ikke uttale deg om hun har en depresjon men du mener at det hele er påtatt? Det blir jo litt selvmotsigende? Eller misforstår jeg deg nå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #124 Del Skrevet 6. desember 2011 Så,du kan ikke uttale deg om hun har en depresjon men du mener at det hele er påtatt? Det blir jo litt selvmotsigende? Eller misforstår jeg deg nå? Hvordan blir det selvmotsigende? For meg virker det påtatt (min subjektive oppfatning), men jeg kan jo ta feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 6. desember 2011 #125 Del Skrevet 6. desember 2011 Hvordan blir det selvmotsigende? For meg virker det påtatt (min subjektive oppfatning), men jeg kan jo ta feil. Tror ikke du har så mye erfaring med depresjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koala Lompa Skrevet 6. desember 2011 #126 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hvordan blir det selvmotsigende? For meg virker det påtatt (min subjektive oppfatning), men jeg kan jo ta feil. Jeg tenkte bare siden du sa du ikke kunne uttale deg om hun har en depresjon eller ikke men at du mente det var påtatt. Om du mener det er påtatt så har du i mine øyne sagt at hun ikke er deprimert,enda du sier du ikke kan uttale deg om hun er det. Slik jeg tolket det så virket det litt selvmotsigende. Beklager om jeg tok helt feil og rotete innlegg. Endret 6. desember 2011 av Koala Lompa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #127 Del Skrevet 6. desember 2011 Tror ikke du har så mye erfaring med depresjoner. Hva vet du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #128 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg tenkte bare siden du sa du ikke kunne uttale deg om hun har en depresjon eller ikke men at du mente det var påtatt. Slik jeg tolket det så virket det litt selvmotsigende. Beklager om jeg tok helt feil Det går bra. Er vanskelig å sette fingeren på det, men det er ett eller annet som ikke helt stemmer med videoene hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 6. desember 2011 #129 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva vet du om det? Du sier at du ikke kan uttale deg om det, du gjør det likevel, og du er ganske krass mot jenta som helt klart sliter og har gjort det lenge. Det var min subjektive mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #130 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja det slo meg også da jeg så de...synes noen ganger det ser ut som om hun har lyst å smile...men så kan hun ikke fordi dokumentaren handler jo om å være deppa, trist, sint og lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #131 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg skal være helt ærlig. Jeg syns det virker som at hun er en sjukt bortskjemt drittunge som ikke gidder å ta tak i livet sitt. Kan godt være at det skyldes deperesjonene, noe hun sier det gjør. Og da er jeg enig i at hun trenger hjelp...men vet ikke helt om de filmene kommer til å hjelpe så sykt. Hadde jeg hatt angst og deperesjoner så hadde jeg bare fått enda mer angst hvis han galningen skulle tatt meg med på danmarksbåten for å sjenke meg.. Håper bare filmene virker til sin hensikt, og ikke mot sin hensikt. Og ja, jeg liker Linnea! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #132 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Du sier at du ikke kan uttale deg om det, du gjør det likevel, og du er ganske krass mot jenta som helt klart sliter og har gjort det lenge. Det var min subjektive mening. Jeg er ikke psykolog og jeg har heller aldri møtt henne. Eneste jeg har gjort er å se videoene + tittet på bloggen hennes. Derfra har jeg bare kunnet danne meg et overfladisk inntrykk og en subjektiv mening som kan være feil. Så det jeg mener med at jeg ikke kan uttale meg, er altså at jeg ikke kan si om diagnosen depresjon er riktig. Hvordan er jeg ganske krass forresten? Endret 6. desember 2011 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #133 Del Skrevet 6. desember 2011 16 gjester. Ser ut som om blogginnlegget gir en del nye lesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 6. desember 2011 #134 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja det slo meg også da jeg så de...synes noen ganger det ser ut som om hun har lyst å smile...men så kan hun ikke fordi dokumentaren handler jo om å være deppa, trist, sint og lei. helt enig. synes hele den serien bare var merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #135 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er nettopp derfor jeg anså innlegget hennes som et bevis for meg, fordi det vitner om at hun sliter med depresjoner på litt av den samme måten som jeg gjør. Har slitt nå i over 8 år, og først i år har jeg klart å karre meg til en psykolog. Det betyr IKKE at jeg har gått i 7-8 år og ikke hatt lyst til å komme meg ut av depresjonen, det betyr bare at jeg ikke klarte det. Men hun her har vært hos psykolog - "langvarig psykologbehandling". Hun har klart å karre seg til en psykolog. Hun klarer til og med å lage en galgenhumoristisk film om seg selv. Å bruke galgenhumor når man er deprimert, har jeg erfaring med selv. Men derfra og til å lage film om det... "på tross av langvarig psykologbehandling sliter Linnea med å finne glede i livet" heter det i introen. Det er faktisk ikke så enkelt som å gå til behandling så blir man kvitt en psykisk lidelse. Det funker ikke på alle, eller til alle tider. At idioter kommer å sier at det er den syke sin egen feil at hun ikke er frisk hjelper i alle fall ikke! Ingen sier at det er hennes feil at hun er deppa. Men du kan umulig være uenig i at det virker som om hun ønsker å fortsette å være det? Derfor blir det litt merkelig at hun lager film om hvordan Linnea skal få lov til å leve. Har vært deprimert over lang tid selv. Jeg ønsket faktisk ikke å bli bedre, for i mitt hodet var det umulig. Det fantes ingen aktuelle veier å gå på. Og når det er SÅ svart at man ikke ønsker å gå videre og få det bedre, har jeg problemer med å tro at man er i stand til å lage en film for å underholde andre. Er det et kjent fenomen? Hva står KMM for? Kos Med Misnøye. Nå blir jeg kanskje slaktet her, men jeg skriver likevel. Makan til negativ jente skal man lete lenge etter. Om hun virkelig har en depresjon, kan jeg ikke uttale meg om, men for meg virker greien påtatt. Det er som om hun dyrker negativitet for å kunne lage videoene. Enig. Det finnes andre blogger hvor mennesker skriver om depresjon. F.eks. Maren Sofies blogg. Les innlegget fra 18. oktober, her beskriver hun sin depresjon. Dette mener jeg er med på å vise innsiden av en depresjon. Sinnasytingen i den omtalte bloggen blir for meg noe helt, helt annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #136 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva kan egentlig være motivet hennes med å skrive denne bloggen og lage denne serien, mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. desember 2011 #137 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva kan egentlig være motivet hennes med å skrive denne bloggen og lage denne serien, mon tro? Det kan være hun er ute etter oppmerksomhet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Mj# Skrevet 6. desember 2011 #138 Del Skrevet 6. desember 2011 Selv om hun ikke oppfordrer noen til å gjøre det samme som henne, så får hun jo en slags status som den vakre, tynne og ulykkelige bloggjenta som har fått kjendisstatus pga sine problemer. Det må da vel være ganske klart for de fleste, at slikt tiltrekker seg unge mennesker? Noen unge kan begynne å tenke, at "bare jeg blir like tynn og ulykkelig som henne, så kan jeg også bli kjendis" Mange tenåringer drømmer jo om oppmerksomhet og kjendisstatus. Det kan være vel og bra å være åpen om problemene sine, men internett er ikke stedet for det, mener jeg. Man må heller prøve å bruke sitt nærmiljø om man trenger hjelp. For Linnea (og de fleste andre bloggere)tror jeg ikke drivkraften er det å hjelpe andre, men å få oppmerksomhet rundt seg selv. Det er slik det har blitt. Hvermannsen har fått et enormt behov for å bli sett. jeg tror de unge som tenker på den måten har et problem i utganspunktet, og at de finner usunne forbilder uansett. jeg tror heller ikke at hun blogger for å hjelpe andre på noen måte, men jeg tror heller ikke det er for å bli kjendis. hvorfor er ikke internett stedet for å være åpen om problemene sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #139 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg skal være helt ærlig. Jeg syns det virker som at hun er en sjukt bortskjemt drittunge som ikke gidder å ta tak i livet sitt. Amen. Hun minner meg om min 4 år gamle kusine i sin verste trassalder. Jeg har stor respekt for depresjoner, de har merket familien min sterkt. Og jeg har sett hva en depresjon kan gjøre med et menneske. Men å kringkaste en slik oppførsel, det vitner for meg om dårlig gangsyn. Hvis denne serien faktisk skulle hatt noe for seg, kunne hun i hvert fall forsøkt. Men hun er negativ, tverr og sur til alle forslagene hans. Det virker som hun har tatt på seg denne gimmicken, og den skal hun ha samme faen. Det jeg er redd for at hun gjør, er å vise en haug med fjortiser der ute at slik oppførsel er greit. Jeg synes veldig synd på henne, og ønsker henne virkelig alt godt. Men å lage underholdning av dette, blit feilslått slik jeg ser det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #140 Del Skrevet 6. desember 2011 jeg tror heller ikke at hun blogger for å hjelpe andre på noen måte, men jeg tror heller ikke det er for å bli kjendis. Hvorfor tror du hun gjør det, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå