Gå til innhold

Bekkenløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I uke 16.

Nei, her har bekkenløsningen bare blitt verre, men jeg tror det er min egen feil, da jeg ikke har lyttet til kroppen min godt nok.

(Jeg kjenner ei som merket at hun var gravid ved at bekkenløsninga kom tilbake, så det kan komme tidlig nok....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den ene legen min kommer ikke bekkenløsning før i 3. trimester, så han nektet å skrive henvisning til meg :murvegg:

Tredje gangen merket jeg at var øm/støl i bekkenet allerede i uke 9, og hadde dager hvor det var vondt å gå. Men rundt uke 14 gikk det plutselig over, og har ikke hatt vondt på flere uker nå. Har derfor ikke vært til fysio enda, så det er mulig det ikke er bekkenløsning i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her kom bekkenløsningen i uke 6. Ble bare verre og verre uansett hva jeg gjorde, men behandlingen jeg fikk hos manuellterapeuten gjorde ihvertfall at det ikke ble så galt som det kunne blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg symfyseløsning helt i slutten av svangerskapet. Denne gangen har jeg fått symfyse- og bekkenløsning og låsning i uke 13. Skal til manuellterapeut. Fikk henvisning av fastlegen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 14 kjente jeg det godt nok til å be legen om henvisning til fysio. Jeg holdt det nok lenge i sjakk med hjelp av trening hos fysio, men de siste to mnd kunne jeg nesten ikke gå.

(edit: noen ord hadde fallt ut)

Endret av Rararara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge den ene legen min kommer ikke bekkenløsning før i 3. trimester, så han nektet å skrive henvisning til meg :murvegg:

Ein sånn lege har eg og. (Gratulerer med 3.-mann på vei, forresten!)

I første graviditet hadde eg bekkensmerter allerede ved første kontroll i veke 8. Ifølge legen hadde dette ingenting med graviditeten å gjere (?). Smertene blei heldigvis ikkje stort verre utover i graviditeten, greidde å holde det i sjakk med aktivitet og begrensing.

I andre graviditet kom det omtrent like tidlig, men blei langt verre rundt veke 20-25. Var ikkje like flink å vere i tilpassa aktivitet. Fekk henvisning til fysio og 50% sjukmelding (av ein annan lege) i veke 30 omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg har fått bekkenløsning enda. Men tror egentlig at jeg har det. På kvelden og når jeg skal legge meg er det så vondt nede i "halebein" regionen at jeg ikke kan bevege meg uten å si "au" :gjeiper: Føles ut som alt er låst.

Var på sv.kontroll i går å hørte med legen, men hun sa det gjorde vondt andre plasser enn der, så det var nok ikke bekkenløsning..

Jeg er ikke sikker.. Bekkenet går jo rundt hele nedre del av ryggen/magen. Ikke bare på fremsiden. Synes det er rart.

Viss det blir verre må jeg nok gjøre noe.. Ikke så godt :(

I uke 22 + 4 forresten. Fikk det i uke 20. Før det var det ikke så gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen fikk jeg vel bekkenløsningssmerter rundt uke 28, fikk henvisning til fysio med en gang og trente både i sal og vann fram til en uke før termin, da måtte jeg gi meg pga forhøyet blodtrykk.

Andre gangen så kjente jeg bekkenet før jeg testet, begynte hos fysio i uke 10 og trente fram til 3-4 uker før termin i tillegg til behandling 1-2 ganger i uka de siste månedene. Det var et langt svangerskap! Jeg måtte gi meg pga forhøyet blodtrykk (igjen), og fordi det var mer slit å komme seg på trening (måtte ta buss) enn det var til hjelp.

Edit: Bekkenløsningssmerter kan kjennes i midtre del av ryggen, korsrygg, siden av ryggen, fremme (symfyseløsning) eller som smerter nedover lårene ++. Det er veldig individuelt hvor smertene sitter og hva som trigger de, så at legen avskriver det som at det ikke er bekkenløsning er utrolig dårlig. Hun burde henvise til fysio slik at du faktisk får en sjekk av noen som har utdannelse innenfor det fagfeltet.

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...