Gjest ts Skrevet 12. november 2011 #1 Del Skrevet 12. november 2011 Har det på halsen, nå er det virkelig ille.. den ene kjertelen har vært stor minst ett pr, men legen har bare føid det vekk.. den nye legen likte det ikke i det hele tatt, og skal sjekke det ut.. Så nå lurer jeg på, hva er grunnene til at man får det,? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. november 2011 #2 Del Skrevet 13. november 2011 Lymfesystemet er en del av immunforsvaret ditt. Som oftest hovner de opp når kroppen sliter med en betennelse eller inflammasjon av noe slag, mange får mye hovne lymfekjertler når de har influensa eller antydning til feber feks. Om de hovner opp når du er småsyk betyr det bare at de gjør jobben sin Men om de hovner voldsomt opp utenom det, kan det hende det er noe mer farlig enn det. Det verste tilfellet er om det oppstår kreft i lymfekjertlene, for det sprer seg så fort. Du trenger sikkert ikke bekymre deg for det siste, men det er fint at legen vil sjekke den,det betyr at han også gjør jobben sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 13. november 2011 #3 Del Skrevet 13. november 2011 Hovne lymfekjertler tyder på sykdom. Veldig godt svar fra h*n over meg. Det er ikke farlig, men pass på at de ikke blir så hovne at du får oppriktig vondt av å bevege på deg, og at du føler det blir så hovent at du ikke har kontroll på det lenger. Hovner det veldig opp, kan det tyde på alvorlig infeksjon, så legene burde så absolutt da deg seriøst. Ikke for å skremme deg, men det gikk så langt med meg en gang at jeg måtte legges inn på sykehus med intravenøst antibiotika flere ganger daglig. Jeg ble så dårlig av infeksjonen at jeg ikke klarte å stå på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. november 2011 #4 Del Skrevet 13. november 2011 Takk for svar Ja, heldigvis sjekker legen det godt ut. Blodprøver i første omgang, og ultralyd/ct om blodprøvene er bra... Så det er jo greit.. Men jeg er litt sur på gamlelegen som så det ikke var noe å bry seg om... Har hatt myye trøbbel med nakkesmerter, ryggvondt, kranglete skulder, hodepine osv i 1 år nå... Nå fikk jeg moen betennelsedempende av legens på fredag, som hjelper litt. Men det gjør ganske vondt og jeg merker godt det er noe på gang... Har sovet nesten hele helgen.. var våken max 4 timer i går æsj, håper de finner ut av at det er noe som lett lån fikses på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå