Gå til innhold

Hjelp! Tips til forrett!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ha 4 venninner på middag på fredag, og planen var en 3-retters middag. Til hovedrett blir det urtestekt kalkunbryst med fløtegratinerte poteter (eller hasselbackpoteter), rødvinssaus, babygulrøtter, mulig jeg også lager en waldorfsalat. Til dessert sjokoladefondant e.l.

Men hva skal jeg servere til forrett? Helst noe veldig enkelt! Samtidig er en av gjestene gravid og tør ikke spise kjøtt eller sjømat som ikke er stekt eller kokt, og en annen ammer. Spekeskinke utgår med andre ord...

Helst må det være noe som ikke er så vanskelig å få tak i, for jeg har minimalt med tid til å handle før helga.

Skrevet

Brokkoli eller asparges med en skive kokt skinke surret rundt, gratineres i ovnen med ost over...... Nam!

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt sent kanskje, men her er noen tips likevel:

Superenkelt:

1. En halv avocado til hver med en klatt rømme, litt svart rogn og en sitronskive - nydelig!

2. Scampi med krydder (f.eks. bladpersille og hvitløk) - trenger bare noen få minutter i panna for å bli ferdige. Serveres evt. med sweet chili sauce og litt ruccolasalat

3. Mozzarellaost (e.l.) med ferdigkjøpt pesto og noen tomatskiver

Skrevet

Mozzarella med tomat og basilikum,- lett, godt og enkelt. Gjerne med godt brød til.

Skrevet

Jamila vet hva hun snakker om, men lag Bruschetta.

Kjøp surdeigsbrød, skjær skiver, en til hver eller noe.

Ristes i brødrister eller i ovn,til de er gylne.

Legg på tallerken, gni hvitløksfedd på brødet, dryss over GOD olivenolje, salt, grov pepper, legg på mozzarella, tomat og basilikum,evt litt mere olje over....KNALLGODT!!

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Noe jeg har lagd flere ganger i det siste:

Reker el scampi marineres i en blanding av olivenolje, limesaft, litt hakket chili, hvitløk, revet ingefær og koriander. La stå ca 20-30 min.

Freses raskt i panne.

Serveres på EN SENG 8) av f eks ananas (frisk!) og mango i biter. Såååååå godt!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...