Gjest Fortvilet Skrevet 5. desember 2003 #1 Skrevet 5. desember 2003 Hei Sitter fortvilet :veldigsur: og skal prøve å rydde opp i min gamle pc, noe som nok trengs sårt. Når jeg skal ta diskopprydding, får jeg beskjed om at programmet for diskopprydding enten er skadet eller slettet. Jeg får beskjed om å sette inn cd'n for Win 98. Det har jeg gjort men hjelper så lite. Har nå lastet ned alle oppdateringer for Win 98, også uten noe hjelp. Noen kloke hoder som kan hjelpe meg og fortelle meg hvordan jeg skal få orden på sakene. Kan nevne at jeg heller ikke får defragmentere. Takknemlig for hjelp
Gjest care Skrevet 5. desember 2003 #2 Skrevet 5. desember 2003 Ikke det at jeg har så mye peiling, men jeg tror du må avinnstallere hele programmet for så å legge den inn igjen....men please kom noen å avkreft/bekreft om dette er sant.... :o
finnslarken Skrevet 6. desember 2003 #3 Skrevet 6. desember 2003 Ikke det at jeg har så mye peiling, men jeg tror du må avinnstallere hele programmet for så å legge den inn igjen....men please kom noen å avkreft/bekreft om dette er sant.... :o Det skal være mulig å reinstallere diskoppryddingsverktøyet, synes å huske at dette er et valgbart program under installasjonen. Sett Win98-cd'en i CD-spiller'n, gå inn på Start, Innstillinger, Kontrollpanel, velg "Legg til eller fjern programmer". Der må du finne "Legg til/Fjern Windows-komponenter" Se om du kan finne Diskoppryddingsverktøy i den listen du får opp der, forsøk å velge den bort og så trykke OK. Dersom Windows greier å fjerne programmet, gjør du det samme påny frem til du i stedet velger "legg til" (huker av for at du vil ha programmet) og så trykker OK.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2003 #4 Skrevet 7. desember 2003 Dette tar så mange timer på min pc at jeg aldri har fullført en diskopprdding jeg.. Er dette normalt?
Gjest Lea Skrevet 7. desember 2003 #5 Skrevet 7. desember 2003 Hvis det tar SÅ lang tid, så ville jeg nok tatt en ting om gangen. Slett midlertidige filer, logg og cookies. Tøm papirkurven, fjern programmer som ikke er i bruk og prøv opprydding en gang til. La den få bruke så mye tid den trenger. Deretter kjører du en defragmentering og PC-en din vil bli bedre enn før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå