AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #1 Del Skrevet 24. september 2011 Hvor mye må man ha tjent i året for å ha krav på arbeidsledighetstrygd/dagpenger? Fant ikke ut av det. Jeg jobber på hotell og det er så rolig i september og oktober at jeg har ingen vakter. Dvs ingen penger :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #2 Del Skrevet 24. september 2011 trodde du lurte på hvor mye den ligger på... det vet jeg ikke, men jeg lurer på det jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #3 Del Skrevet 24. september 2011 Et raskt søk på google: Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du: * Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent. * Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 113 462 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 226 923 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene * Er reell arbeidssøker. * Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag. * Bor eller oppholder deg i landet. * Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student. Du kan også ha rett til dagpenger hvis du er: * Permittert helt eller delvis * Etablerer egen virksomhet * Arbeidsløs grunnet konkurs * EØS-borger med visse vilkår * Nydimittert vernepliktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #4 Del Skrevet 24. september 2011 Er det før eller etter skatt. Regner man med feriepengene, utbetalt fra forrige arbeidsgiver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #5 Del Skrevet 24. september 2011 Er det før eller etter skatt. Regner man med feriepengene, utbetalt fra forrige arbeidsgiver? Man går alltid utfra samlet brutto arbeidsinntekt, uavhenig av arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Del Skrevet 24. september 2011 Man går alltid utfra samlet brutto arbeidsinntekt, uavhenig av arbeidsgiver. Det betyr at selv om du har opparbeidet retten til feriepenger i fjor, selve summen regnes som brutto inntekt for i år siden den ble utbetalt i juni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #7 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Det betyr at selv om du har opparbeidet retten til feriepenger i fjor, selve summen regnes som brutto inntekt for i år siden den ble utbetalt i juni? Det avhenger sikkert hvor lenge du har jobbet, har du jobbet 3 år tar de utgangspunkt i snitt-inntekt disse 3 årene, og da blir jo sum feriepenger en del , har du kun jobbet 1 år, blir det for dette ene året. Hvordan det nøyaktig foregår kan jeg ikke svare på utover det som står i det jeg fant på google, men jeg antar nav vil kunne gi deg 100% svar hvis du ringer dem på mandag. Endret 24. september 2011 av 2shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #8 Del Skrevet 24. september 2011 Det avhenger sikkert hvor lenge du har jobbet, har du jobbet 3 år tar de utgangspunkt i snitt-inntekt disse 3 årene, og da blir jo sum feriepenger en del , har du kun jobbet 1 år, blir det for dette ene året. Hvordan det nøyaktig foregår kan jeg ikke svare på utover det som står i det jeg fant på google, men jeg antar nav vil kunne gi deg 100% svar hvis du ringer dem på mandag. Takk for svar. Jeg regnet litt feil fordi jeg tok bare netto summen hver måned og ikke brutto. Da er det sikkert at jeg har rett til det. Ikke TS forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #9 Del Skrevet 24. september 2011 Takk for svar. Jeg regnet litt feil fordi jeg tok bare netto summen hver måned og ikke brutto. Da er det sikkert at jeg har rett til det. Ikke TS forresten. Men husk at det ikke er bruttosummen som blir den nye summen da, du får bare en prosentdel av det du har tjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 24. september 2011 #10 Del Skrevet 24. september 2011 og årets lønn teller ikke med! Kun fjoråret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #11 Del Skrevet 24. september 2011 Ja, jeg vet det er bare prosentdel. Denne summen 113 462 gjør hvor mye i dagpenger da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. september 2011 #12 Del Skrevet 24. september 2011 Ja, jeg vet det er bare prosentdel. Denne summen 113 462 gjør hvor mye i dagpenger da? Hvis 113 452 er grunnlaget, så vil du da få 66% (jeg antar at dagpenger er likt som arbeidsavklaringspenger) av den summen, altså 74 878,32, så må du igjen skatte av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 24. september 2011 #13 Del Skrevet 24. september 2011 Dagpengenesatsen er justert ned til 62,5 % av brutto inntekt. Grunnlaget kan bestå av gjennomsnittlig inntekt de siste 3(kalender)år, eller kun siste år hvis dette er lønnsomt. Minus karensdager, men dette er kun ved første utbetaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 24. september 2011 #14 Del Skrevet 24. september 2011 om jeg ikke husker feil så får en en minstesats om en har tjent akkurat nok, husker ikke helt satsen men rundt 3500 kr etter skatt hver fjortende dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå