Obelix Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Leste meg til at event viewer er et greit redskap på pc'n... Men finner ikke den på windows7? heter det noe annet der?
Gjest bazibaz Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Heter det samme. Du kan finne den på flere måter. Jeg pleier veksle mellom to "stier": Control panel -> Administrative tools -> Event viewer Høyreklikk på "Computer" -> Manage -> Event viewer
Obelix Skrevet 14. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2011 har søkt på viewer.. kommer bare opp en klikk to run applikasjon.. event viewer kommer ikke opp på søk.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Prøvd med ctrl+venstre shift+Esc?
Heart Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 (endret) har søkt på viewer.. kommer bare opp en klikk to run applikasjon.. event viewer kommer ikke opp på søk. Start > skriv "eventvwr" i søkefeltet. Den er også tilgjengelig under "Datamaskinbehandling" (høyreklikk på "Datamaskin", f.eks. på startmenyen, og velg "Behandle"). På norsk heter den "Hendelsesliste" og ligger under "Systemverktøy". Er det noe spesielt du prøver å finne ut av? Endret 14. september 2011 av Heart
Obelix Skrevet 15. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2011 har faktisk ikke tenkt tanken å lese på norsk.. Har skrevet et annet sted at vi har et hus hvor mange barn ofte er sammen og spiller på pc og koser seg, men mistenker at de lager seg nye hotmailadresser stadig vekk.. har da lest meg til at med eventviewer kan jeg se hva som har skjedd på pc etter at ungene er ferdig og dermed sjekke selv.
Heart Skrevet 16. september 2011 #7 Skrevet 16. september 2011 har faktisk ikke tenkt tanken å lese på norsk.. Har skrevet et annet sted at vi har et hus hvor mange barn ofte er sammen og spiller på pc og koser seg, men mistenker at de lager seg nye hotmailadresser stadig vekk.. har da lest meg til at med eventviewer kan jeg se hva som har skjedd på pc etter at ungene er ferdig og dermed sjekke selv. "Event Viewer" viser bare systemhendelser, altså ting som har skjedd i selve Windows-systemet. Eksempel: Maskinen ble slått på, noen logget inn, program X krasjet, Windows lastet ned og installerte oppdateringer, bruker Y skrev ut et dokument. Hva programmer på maskinen foretar seg, f.eks. hvilke nettsider man besøker og hva man gjør der, loggføres ikke i denne listen. Og en av de tingene du nevner, oppretting av mailadresser, er jo noe som gjøres på et eksternt system via Internet. Hvis du ønsker å ha en logg over aktiviteten på PCen, finnes det programmer som kan gjøre det. De fleste slike programmer overvåker Internet-bruken, lagrer tastetrykk og tar gjerne også regelmessig bilder av det som skjer på skjermen. Windows 7 (hvis det er det du bruker) har forøvrig en innebygget "sperrefunksjon" (norsk for "parental controls") der du kan styre hva slags programmer som kan kjøres og når maskinen kan brukes. I tillegg har de forskjelige nettleserne egne mekanismer som lar deg styre hvilke nettsider som kan nås. Alt dette forutsetter at de andre brukerne har egne kontoer på PCen, og at disse kontoene ikke har administratorrettigheter. (Jeg velger å styre helt klar av diskusjonen om hvorvidt dette er gode hjelpemidler ifm. barneoppdragelse, og i hvor stor grad man skal drive overvåking av barn, og i såfall om det skal skje med eller uten deres viten.)
Obelix Skrevet 16. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2011 ok Takk for svar Ønsker vel egentlig ikke å drive noen overvåkning..så da får vi heller snakke mer med ungene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå