Margrethe86 Skrevet 16. mai 2011 #1 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har en liten pomeranian som er over 3 år gammel. Den overtok jeg da den var "godt voksen". Jeg har veldig mye erfaring med hunder, og er absolutt en god hundeeier vil jeg si. Men min lille pomeranian varsler når det kommer besøk. Hun er tross alt en spisshund, og dette er hennes natur, selv hvor mye man prøver å venne henne av med dette. Nå plager det meg litt at folk kommenterer at "åjja du har slik en liten gnellerbikkje" o.l. Jeg blir jo kanskje en smule irritert over at de sier dette. Joda, hun varsler når det kommer besøk, men ellers er hun en meget stille hund. Hun sier aldri er bjeff uansett Og mange av de som sier dette er faktisk eiere av store hunder som også varsler! Men deres hunder er vel ikke like "skjærende" i målet Hvorfor er min hund mobbeoffer bare fordi hun har lysere bjeff, og er typisk "gneldrehund"? Det er hun jo overhodet ikke! Huff, dagens lille utblåsing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. mai 2011 #2 Del Skrevet 17. mai 2011 Mange folk har tydelige fordommer mot små hunder, og mange av de fordommene går på at de tror små hunder bjeffer mer enn store. Jeg som selv har en litt større miniatyr vet godt at dette ikke er tilfellet. En hver hund som står ute vil da varsle ifra når noen kommer inn på eiendommen. Det er som du sier, hundens natur og instinkt. Mange småe hunderaser har vokterinstinkt i seg, og varslet ifra. Noen kan kanskje reagere på at lyden fra en liten hunds bjeffing er litt annerledes enn hos store? Ikke vet jeg. Jeg syns at det er idiotisk når mennesker tror de vet alt om små hunder når de tydeligvis aldri har møtt en selv engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tipo Skrevet 19. mai 2011 #3 Del Skrevet 19. mai 2011 Det er ikke hunden sin skyld at mange har disse fordommene mot gneldrebikkjer, det er alle de uansvarlige eierne som har gitt pomerianere og andre flott små hunder rykte for å være veskepynt. Jeg synes du skal sette et eksempel og vise at små hunder er like store på innsiden, og ikke alle som velger små hunder gjør det fordi de ønsker noe å bære i armkroken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margrethe86 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 20. mai 2011 Å, nei Det var ikke slikt ment. At alle små hunder er unnskyldt bjeffing chihuahua er vel ikke rasekjent for bjeffing akkurat.(selv om det virker sånn?) Men jeg tenker mer på de rasene som faktisk er "bjeffe-raser" av natur (som man bare kan venne av til en viss grad) Elghund er og av denne sorten men det er liksom greit Selvfølgelig er eieren en stor del av dette, men noe går faktisk ikke å avvenne. Broren min har en stor hund - og da mener jeg STOR som bjeffer enda mer en min pomeranian... men han også kaller min hund for en liten gnelderbikkje, og jeg må lære henne av med dette DA blir jeg en smule irritert Og for all del - min bror er og en meget god hundeeier, med en meget vanskelig hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå