Gå til innhold

Hva slags kroppsform er jeg? Og hvilken har dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg har...

Er lang og slank, tror hofter og skuldre er ca like brede, men har innsvinget midje. Ikke så stor pupper heller, fyller akkurat ut en 75B. Flat mage og lange armer og ben..

Blir det timeglass da, siden jeg har midje? Den er ikke så fryktelig smal, men definitivt midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Godt spørsmål...litt brede skuldre, en god håndfull med bryster, ekstrem smal midje, små hofter, runde muskuløse lår... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør meg alltid litt i hodet når jeg leser "kle-deg-etter-kroppen" artikkler i ukeblader...Føler jeg ikke havner i noen kategorier der...jeg er sikkert bare rar.... Lang og tynn; ja. Guttefasong; nei. Timeglass; nei. Liten og petit..;nei...er altfor lang.. Fyldig...;nei.. Søylefasong; nei...har pupper og hofter... Vase...; nei....

Akk ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg veldig på... Jeg har smale skuldre, normale (?) pupper, normal midje, litt rund mange, normale hofter og sprettrumpe. :vetikke:

Jeg er altså tykkest over magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinny og Susannah har en veldig bra guide til kroppsfasong:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

Jeg er et såkalt ekte timeglass (disse er sjeldne) med hofter og brytmål som er like, like brede skuldre som hofter, midje som er mer enn 30 cm smalere enn hofte/brystmål og vekt fordelt jevnt over hele kroppen unntatt magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

Jeg er et såkalt ekte timeglass (disse er sjeldne) med hofter og brytmål som er like, like brede skuldre som hofter, midje som er mer enn 30 cm smalere enn hofte/brystmål og vekt fordelt jevnt over hele kroppen unntatt magen. :)

Bildene i linken gjode meg mer forvirret enn det jeg var fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er svært få som er ekte timeglass så at 90% i denne tråden påstår å være det tror jeg ikke noe på.

Jeg er forøvrig en chello.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene i linken gjode meg mer forvirret enn det jeg var fra før av.

Jeg vet, bildene er litt rare. Men forklaringene er enklere å skjønne seg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få som er ekte timeglass så at 90% i denne tråden påstår å være det tror jeg ikke noe på.

Jeg er forøvrig en chello.

Er nok mange som tror de er timeglass ja, men det er ikke så enkelt å skille mellom alle kroppsfasongene. Vil tro en god del er vase eller egentlig pære, men jeg er ingen ekspert.

Derimot er jeg svært så sikker på at jeg har ekte timeglassfasong, men hva slags kroppstype man har kommer vel an på hva andre mener er den bestemte typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lignar nok mest på pære - bortsett frå at eg har breie skuldre! Er visst ingen andre som har kroppsfasong som eg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvor måler man for å finne ut om man er timeglass? mange steder står det ved brystene, andre står ved skuldrene. Bør jo være skuldrene da "kriteriet" er at skuldre og hofter er like brede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for linken!

Jeg ser helt klart at jeg er "lollipop", med et hakk mere innsvinget midje....

Alt en lærer her på KG... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra bildene er jeg kanskje en vase, men føler ikke teksten passer helt: har ikke store pupper, flat rumpe og store armer... :vetikke:

Eller kanskje en bjelle? Synes ikke det høres helt riktig ut heller... :forvirret:

Tror jeg trenger eksperthjelp! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor måler man for å finne ut om man er timeglass? mange steder står det ved brystene, andre står ved skuldrene. Bør jo være skuldrene da "kriteriet" er at skuldre og hofter er like brede?

Hofter og bryster skal vel være så og si like, men skuldrene må vel også stå i stil med resten av kroppen. Det skal være en fin balanse mellom nedre og øvre del av kroppen.

Jeg vet at jeg er timeglass fordi jeg mangler overkropp, så det var en lettelse å lese at det ofte er et problem å finne overdeler som passer.

Hoftene mine går rett inn i midja og så kommer puppene. Man skulle tro det var lett å kle seg hvis man er ekte timeglass, men sannheten er en helt annen. Her snakker vi om at alt må sitte som støpt på kroppen, eller så ser man ut som et telt. Det er et mareritt å finne klær som passer, men det finnes og da er alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er 100 cm rundt hoftene og 99 rundt skuldra og 73 i midjen. er jeg timeglass da? er rundt 90 over brystene, så er kanskje pære da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofter og bryster skal vel være så og si like, men skuldrene må vel også stå i stil med resten av kroppen. Det skal være en fin balanse mellom nedre og øvre del av kroppen.

Jeg vet at jeg er timeglass fordi jeg mangler overkropp, så det var en lettelse å lese at det ofte er et problem å finne overdeler som passer.

Hoftene mine går rett inn i midja og så kommer puppene. Man skulle tro det var lett å kle seg hvis man er ekte timeglass, men sannheten er en helt annen. Her snakker vi om at alt må sitte som støpt på kroppen, eller så ser man ut som et telt. Det er et mareritt å finne klær som passer, men det finnes og da er alt bra :)

Sorry, men jeg måtte bare... ;)

:fnise:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først trodde jeg at jeg hadde eplefasong, men nå ser jeg at 'vase' passer min figur bedre. Er lang, har lange being og armer, men det meste av fett samler seg på midten. Stort sett rundt magen, men også litt rundt stumpen! Har alltid følt at området rett under brystene er mitt smaleste punkt, og hvis jeg fremhever det på noe vis så ser jeg slankere ut. :P

På grunn av 'kosemagen' har jeg funnet mye lettelse i å begynne å bruke kjoler! Kjoler som svinger litt inn i midjen/under brystene får frem mine kvinnelige former, og man slipper disse 'bilringene' som absolutt skal legge seg over buksekanten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først trodde jeg at jeg hadde eplefasong, men nå ser jeg at 'vase' passer min figur bedre. Er lang, har lange being og armer, men det meste av fett samler seg på midten. Stort sett rundt magen, men også litt rundt stumpen! Har alltid følt at området rett under brystene er mitt smaleste punkt, og hvis jeg fremhever det på noe vis så ser jeg slankere ut. :P

På grunn av 'kosemagen' har jeg funnet mye lettelse i å begynne å bruke kjoler! Kjoler som svinger litt inn i midjen/under brystene får frem mine kvinnelige former, og man slipper disse 'bilringene' som absolutt skal legge seg over buksekanten. :P

Høres litt ut som meg, jeg har lange ben, men kort overkropp. Jeg elsker kjoler som svinger inn under brystene eller midjen, og som er "stram" i ryggen og rett ned foran på magen, for da ser jeg ikke ut som jeg har tatt på meg et telt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...