AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 Er student og har ikke mange million å kjøpe leilighet for. Var i dag og så på en nydelig leilighet på 35 kvadrat med stort kjøkken, grei størrelse på stue og eget disponibelt rom som soverom. Likte planløsningen godt. Men jeg ser at prisantydningen er ganske mye høyere enn på vanlig 1-roms. Er det en vanlig oppfatning at et disponibelt rom er verdt mer? Prøver å tenke på et evt. salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 Ja. Boliger prissettes etter hva markedet er villig til å betale. Og mange verdsetter naturlig nok det å kunne sove i et separat rom fremfor i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg tror dette avhenger av hvor i landet man befinner seg i. I de store byene må man være 2 personer (ofte) for å ha råd til en 2-roms. Leiligheter med disponibelt rom er naturlig nok mer "verdt" enn 1-roms med seng i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Del Skrevet 2. mars 2011 Ja, helt klart. Ett disponibelt rom, som kan brukes som soverom, drar helt klart prisen opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Del Skrevet 2. mars 2011 Hvordan bør jeg vurdere et disponibelt rom i forhold til et alkoverom? Man kan jo slippe unna med noen titusen mindre for et alkoverom. Tenker da på en alkove som er godt skjermet med f.eks skyvedør. Med disponibelt rom mener jeg et rom med 4 vegger, dør og vindu. Beklager dumme spørsmål, men jeg føler at eiendomsmeglerens gode argumenter bør dobbeltsjekkes. Hun vil jo selge for mest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitdrøm Skrevet 2. mars 2011 #6 Del Skrevet 2. mars 2011 Kan jo fortelle kort om egne erfaringer. Min første leilighet var 35 kvadrat, med eget kjøkken og et disponibelt rom. Det var 2 kubikkmeter fra å kunne regnes som soverom. Det hadde vindu, dør og vegger. Da jeg kjøpte leiligheten min var det en tilsvarende leilighet til salgs. Den var 5-6 kvadrat større, men hadde sovealkove. Min leilighet ble solgt for 80.000 mer enn leiligheten på 41 kvadrat! Jeg så også det da jeg solgte, at det disponible rommet dro prisen noen hakk opp. Som nevnt koster leiligheter mye i de store byene, og skal man kjøpe alene, er det ikke mange leiligheter som har "soverom" som er overkommelige for en enslig person. Min leilighet kunne for eksempel ikke kjøpes av noen med normal inntekt (3-400.000). Så, ja - et disponibelt rom vil definitivt trekk prisen opp. En annen ting som er mulig, er jo å kjøpe en litt stor 1-roms, og bygge inn et eget rom selv. Det ble gjort med min leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå