Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velg Hannah Montana da, det blir bra ;)

Tenkte på Layla Montana, faktisk.

Skrevet

Det er vel rundt 160 som heter Imre i Norge og om du ikke "hører" at det er et guttenavn er det deg det er noe galt med! Alle vet at Bjarne, Kjartan, Kjell og Knut er et guttenavn.... ikke så kult å hete det akkurat!

Og hvorfor er det ikke "kult" å hete noen av de navnene? :klo: Synes faktisk det er mye mer sporty å bruke en av disse navnene, fremfor alle de tåpelige utenlandskinspirerte navnene som nesten alle bruker nå for tiden.

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. De gode sterke norske navnene er mye tøffere enn Liam, Imre, Putti Plutti Pott og disse andre superpretensiøse navnene folk gir barna sine nå til dags. Mener jeg. Jeg skjønner ikke at folk ikke hører hvor latterlig det høres ut med "Leander Hansen" f.eks. Det er som når en 40 år gammel mann går med saggebukse og bakfrem caps for å prøve å være kul. Det blir liksom bare trist.

• Liker 3
Skrevet

Det er så forferdelig mange "klissere" navn for tida. Sånne ekle, klysete navn :riste: f.eks. Linnea Celine, Felicia, Savannah, man verst av alle er val kanskje Leander, ja!!!! Fy pokker for et ekkelt navn! Eller Chrisander haha, grøss og gru!

Skrevet

Mange utenlandske navn er fine, men jeg syns lite om at foreldrene velger navn før poden er født, man må liksom se dem ann først :gjeiper:

Derimot;

Hadde jeg vært mann hadde jeg insistert på at min førstefødte skulle hete Luke, ene og alene så jeg hadde kunnet si "Luke, I am your father" hver eneste dag.

• Liker 1
Skrevet

"Klissete" er ein god betegnelse ja...

Heldigvis trur namneforskerar at desse namna er på veg ut - sjølv om det sikkert kjem til å ta nokre år ;) Eg trur sterke, enkle, norske namn kjem til å bli meir populært framover. Klissete, pompøse og innvikla namn er definitivt over toppen. Du er meir original om du kallar ungen Gunnar eller Bjørg, enn Leander Maximillian eller Leah Savannah ;)

Skrevet

Mange utenlandske navn er fine, men jeg syns lite om at foreldrene velger navn før poden er født, man må liksom se dem ann først :gjeiper:

Derimot;

Hadde jeg vært mann hadde jeg insistert på at min førstefødte skulle hete Luke, ene og alene så jeg hadde kunnet si "Luke, I am your father" hver eneste dag.

Hehe, Luke fungerar dårleg på norsk. "Luk" :fnise:

Luke Hansen? Trur ikkje det.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Det er så forferdelig mange "klissere" navn for tida. Sånne ekle, klysete navn :riste: f.eks. Linnea Celine, Felicia, Savannah, man verst av alle er val kanskje Leander, ja!!!! Fy pokker for et ekkelt navn! Eller Chrisander haha, grøss og gru!

Det er sånne typiske "white trash" navn, som slike unge bimboer på "Unge Mødre" kaller ungene sine :gjeiper:

Skrevet

Hva syns dere om Ella da?

Ellen er my penere.

Skrevet

Eg tykkjer Ella er heilt greit, litt kjedeleg. Er ganske mange som heiter det no for tida. Ellen er penare, ja.

Skrevet

Ellen er my penere.

Ellen er kjedeleg.

Ella er mykje finare.

• Liker 1
Skrevet

Ellen er kjedeleg.

Ella er mykje finare.

Jeg er enig med deg! Syns Ella er fint :)

Skrevet (endret)

vi har bestemt oss for å ha internasjonale navn på våre fremtidige barn..

jeg liker:

Jenter:

Linne

Aria

Amanda

Thea

Leyla

Luna

Gutter:

Adam

Lukas

Theo

hmmm jeg synes det er mye lettere med jentenavn enn guttenavn.. :)

edit: tull med navnene.. plutselig gutt/jente navnemix..ops..

Endret av tiriel
Annonse
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Klematis
Skrevet

I byen jeg bor i, er det uvanlig mange som heter Brian, både unge og gamle. Uttalt rett frem på norsk, med trykk på bri. Tror kanskje det har noe med at det er en del tatere her i distriktene, hadde aldri hørt det i Norge før jeg flyttet hit.

Selv synes jeg navnet Dakota er fantastisk! :rødme: Men tror ikke jeg får med meg mannen min der.. Min datter hadde eventuellt blitt oppkalt etter flyet, ikke staten.. :fnise:

Jessica, Vanessa, Melissa, Kevin, Dennis osv forbinder jeg med ihjelbleket hår, ølmage bak en slitt t-skjorte med enten ulv, naken dame, flammer eller reklame for en eller annen bil/lastebil, og generellt sett alt vi forbinder med "white trash" i Norge...

Begynner å like navnet Trygve mer og mer, jeg! :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

vi har bestemt oss for å ha internasjonale navn på våre fremtidige barn..

jeg liker:

Jenter:

Linne

Aria

Amanda

Thea

Leyla

Luna

Gutter:

Adam

Lukas

Theo

hmmm jeg synes det er mye lettere med jentenavn enn guttenavn.. :)

edit: tull med navnene.. plutselig gutt/jente navnemix..ops..

Luna og Theo er utruleg nydelege namn.

Om eg nokon gong får ei jente, så skal ho heite Luna.

Tradisjonelle, norske namn er grusomt traurige.

Endret av Raina
  • Liker 1
Skrevet

Luna og Theo er utruleg nydelege namn.

Om eg nokon gong får ei jente, så skal ho heite Luna.

Tradisjonelle, norske namn er grusomt traurige.

Godt me er forskjellige. Eg tykkjer Luna og Theo er fjollete pingle-namn. Norske/norrøne namn er sterke, flotte namn som det blir "skikkelege" folk utav ;)

• Liker 2
Skrevet

Godt me er forskjellige. Eg tykkjer Luna og Theo er fjollete pingle-namn. Norske/norrøne namn er sterke, flotte namn som det blir "skikkelege" folk utav ;)

Jeg er helt enig med deg. Theo ser jeg for meg som en sånn stakkarslig liten skrøpelig gutt som blir mobbet og ikke kommer i puberteten før han er 17. Luna synes jeg er skikkelig hippienavn. Ser for meg en jente med laaaangt brunt hår, kanskje dreads, sandaler, ankellangt skjørt, bruker ikke BH osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...