AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #1 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har alltid brukt Body Shop sine produkter for å kunne føle meg trygg på at produktene ikke er testet på dyr. Men nå trenger jeg visst andre produkter, for huden min blir ikke bra uansett hva jeg prøver. Hvilke produsenter tester garantert ikke på dyr?
Tabris Skrevet 21. januar 2011 #2 Skrevet 21. januar 2011 Du kan se på listen her. http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn-alt.html
Gjest Raina Skrevet 21. januar 2011 #3 Skrevet 21. januar 2011 (endret) http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn.html Og dei som testar på dyr: http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-r0d-alt.html Endret 21. januar 2011 av Raina
Yasi Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Jeg har alltid brukt Body Shop sine produkter for å kunne føle meg trygg på at produktene ikke er testet på dyr. Men nå trenger jeg visst andre produkter, for huden min blir ikke bra uansett hva jeg prøver. Hvilke produsenter tester garantert ikke på dyr? Det er igrunn veldig vanskelig å finne produkter som er helt dyrevennlige og hvor det ikke har blitt brukt produkter som er blitt testet på dyr på et eller annet tidspunkt. Helt siden jeg bestemte meg for å bli en dyrevennlig forbruker, har jeg oppdaget at det legges veldig mye forskjellig til grunn for dyretestingslister som ligger ute på nett (deriblant disse som blir nevnt her). Og jeg aner faktisk en smule korrupsjon blant noen av bedriftene. Jeg har derfor valgt å benytte meg av produkter fra produsenter som ikke tester på dyr per idag, fortiden spiller ingen rolle. Dette er noen krav jeg har satt for meg selv, rett og slett Noen av produsentene jeg kan nevne som ikke tester på dyr per idag er: MD Formulations Dermalogica Babor Carita John Masters Organics Decléor Sothys L'Occitane Green People Ja, jeg skal ikke liste opp alle. Men dersom du virkelig har lyst til å være dyrevennlig, så er mitt råd til deg at du leser nøye forutsetningene som er lagt til grunn for listen du bruker og se om det samsvarer med dine krav.. Lykke til
DesertRose Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Har linker under To første (grønn og rød liste) er til dyrevernalliansen. Den 3 er til Peta sin caring consumer liste som er ganske ok. Marscandy linken er til de som produserer bla Snickers, Twix, Mars, M&M som og liker å plage uskyldige dyr Som Yasi var inne på så er et sånn at noen ganger så står det forskjellig info om et merke og at vektleggingen er forskjellig. Hvis dette skjer eller merket ikke er på listen så googler jeg. Skriver merket jeg lurer på + dyretesting..feks nivea + dyretesting... Er et produkt usikkert regner jeg det automatisk for rød. Her er det skyldig inntil det motsatte er bevist.... Det kan være lettere å finne firmaer o.l å holde seg unna det. Feks letter å huske Lilleborg og lese bakpå om man er usikker enn Lano, Blenda, Comfort, Axe, Jif, Define, Dr.Greve, Kløver Vaselin, Lypsyl, Milo, Krystal, Sun osv osv.... De fleste lister har liste over både enkeltprodukter og firma.... Ble litt mye dette her. Tok litt av...Dette er min hjertesak... Blir så glad når jeg ser at noen bryr seg Endret 21. januar 2011 av DesertRose
Gjest Raina Skrevet 21. januar 2011 #6 Skrevet 21. januar 2011 Har linker under To første (grønn og rød liste) er til dyrevernalliansen. Den 3 er til Peta sin caring consumer liste som er ganske ok. Marscandy linken er til de som produserer bla Snickers, Twix, Mars, M&M som og liker å plage uskyldige dyr Eg ante ikkje at sjokolade kunne vore testa på dyr?! FY! Null godteri frå den produsenten i framtida! Eg synst forresten det er kjempebra at det finst slike mennesker som deg! Som engasjerar seg og gjer sitt for å prøve å stoppe ein grusom industri 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå