Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Cleats til sykkelsko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med denne:

Jeg har kjøpt meg sykkelsko og trodde faktisk at det var standard system på låseklossene til pedalene (var det dumt?? :skratte: ),

men da skoene kom i posten, så kom de uten noe som helst-

Og jeg vet ikke engang hvilken type klosser jeg bør kjøpe. :lete:

Pedalene jeg har er av typen "Wellgo Kombi 981" http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=7_8_417&products_id=2416

og sykkelskoene er "Diadora Escape Woman" http://www.sykkelsenteret.no/bekledning/sko/diadora-escape-women//

Ser på sida at de som har kjøpt Diadora-skoene har kjøpt SPD-klossene fra Shimano- Vil disse passe på mine pedaler også?

Noen som vet?? :goodbye:

Skrevet

Det er hva slags pedaler du har som avgjør hva slags cleats du skal ha. Sanns. er det spd

Selve cleatsene ser slik ut - fant ikke så mye om de pedalene men du må se om det kan se ut som om disse vil passe.

shimano-spd-cleats.jpg

Skrevet

Hvis du ser nederst på siden med skoene så står det "Relaterte produkter: SPD cleats". Det betyr at skoen din er laget for å passe til SPD-pedaler, som er det som er brukt på spinningsykler og som de fleste bruker til terrengsykling.

Cleats følger vanligvis ikke med skoene, de følger med pedalene når du kjøper dem. Det kan være små forskjeller, men jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke mine SPD-sko på forskjellige pedaler. (Man har da flere forskjellige sykler til ulikt bruk. ;) )

Den andre pedaltypen heter LOOK-pedaler, og er laget av LOOK, som forøvrig også lager sykkelrammer. Slike pedaler brukes av de fleste som sykler racersykkel, men jeg har aldri sett slike på spinningsykler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...