Gå til innhold

Mobilabonnement.

Galadr1el

Anbefalte innlegg

Er det noen andre mobiloperatører som kan matche det tilbudet de har?

Ved første øyekast ser det ikke ut til at hverken Netcom eller Telenor kommer helt i samme klasse på pris.

-Mvh G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset!

Sammenlignet er de to tilbudene nøyaktig like, eneste forskjell er at tilbudet varer 14 dager lenger hos Chess. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre mobiloperatører som kan matche det tilbudet de har?

Ved første øyekast ser det ikke ut til at hverken Netcom eller Telenor kommer helt i samme klasse på pris.

-Mvh G.

Sjekk Ludo Vinner. Chess Sjakk Matt tar 199,- i fast månedsavgift, Ludo Vinner tar ingenting, og tilbyr en uslåelig minuttpris (0,25) under halvparten av Chess Sjakk Matts normale pris (0,69). I en kampanjeperiode fra januar frem til 30.april tilbyr Chess Sjakk Matt gratis bruk, kun den månedlige avgiften. I perioden frem til mai da Chess-kampanjen avsluttes og man igjen må betale for å bruke mobilen kan du kanskje komme billigere ut av det med Chess Sjakk Matt hvis du bruker mobilen mye (snakker vesentlig mer enn 12-13 timer i mobil per måned). Men som et varig abonnement er nok Ludo Vinner en suveren vinner. I hvert fall sammenliknet med Chess Sjakk Matt. Ja, selv i kampanjeperioden da Chess virkelig slår på stortromma vil de som snakker mindre enn 13 timer i måneden tjene på Ludo Vinner.

https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/

http://www.ludomobil.no/abonnement/ludo.vinner

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke. Det chess har kampanje på nå er fri bruk...altså at du kan bruke så mye ringeminutter du vil, så mange sms, mms, og så mye datatrafikk du bare vil. Etter kampanjeperioden så har du 500 gratis ringe minutter, 500 gratis sms, 10 mms og 500 mb datatrafikk. Etter at disse er oppbrukt betaler du for hvert ringeminutt, så det er korrekt. Men en betaler ikke med en gang kampanje perioden er over. En skal bruke telefonen ganske heftig for å betale mer enn månedsprisen :lur:

https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/chess-sjakk-matt/

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med chess. Har vært kunde hos de i flere år nå, og har selv sjakk matt. Er knall fornøyd med abonementet mitt, telefonen min, og ikke minst super service hos de! I mine øyne så er de derfor uslåelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke. Det chess har kampanje på nå er fri bruk...altså at du kan bruke så mye ringeminutter du vil, så mange sms, mms, og så mye datatrafikk du bare vil. Etter kampanjeperioden så har du 500 gratis ringe minutter, 500 gratis sms, 10 mms og 500 mb datatrafikk. Etter at disse er oppbrukt betaler du for hvert ringeminutt, så det er korrekt. Men en betaler ikke med en gang kampanje perioden er over. En skal bruke telefonen ganske heftig for å betale mer enn månedsprisen :lur:

https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/chess-sjakk-matt/'>https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/chess-sjakk-matt/

Ellers må jeg si at jeg er veldig fornøyd med chess. Har vært kunde hos de i flere år nå, og har selv sjakk matt. Er knall fornøyd med abonementet mitt, telefonen min, og ikke minst super service hos de! I mine øyne så er de derfor uslåelige :)

Nei, dette stemmer nok ikke. Les selv hvordan Chess Sjakk Matt blir presentert: https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/

Det er som jeg skrev fri bruk i en kampanjeperiode frem til 1. mai, men med en fast månedlig pris på 199,-. Ludo Vinner har ingen månedspris, her betaler du ikke for annet enn bruken. Og betaler bare 0.25 kr per minutt (mot 0,69 hos Chess). Du må ringe bortimot 800 minutter, altså 12-13 timer i måneden før du skal tjene på å bruke Chess Sjakk Matt selv i Chess' kampanjeperiode.

Jeg hadde selv Chess frem til jeg gikk over til Ludo. Ingen tvil om at det har lønt seg.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette stemmer nok ikke. Les selv hvordan Chess Sjakk Matt blir presentert: https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/

Det er som jeg skrev fri bruk i en kampanjeperiode frem til 1. mai, men med en fast månedlig pris på 199,-. Ludo Vinner har ingen månedspris, her betaler du ikke for annet enn bruken. Og betaler bare 0.25 kr per minutt (mot 0,69 hos Chess). Du må ringe bortimot 800 minutter, altså 12-13 timer i måneden før du skal tjene på å bruke Chess Sjakk Matt selv i Chess' kampanjeperiode.

Jeg hadde selv Chess frem til jeg gikk over til Ludo. Ingen tvil om at det har lønt seg.

Jeg har lest det, og jeg har abonementet selv, og har snakket med chess kundeservice ang disse pottene! Det er først når pottene er oppbrukt at en betaler for mobilbruken. Og disse pottene får en først når kampanje perioden er over. og frem til den er over så betaler en ikke for noe bruk i det hele tatt, uansett hvor mye en bruker.

se her: Fra 1. mai 2011 vil følgende priser gjelde for abonnementet:

Månedspris: 199 kr

Inkluderte potter:

500 minutter tale

500 SMS

500 MB data

10 MMS

Når de inkluderte pottene overstiges, blir du belastet som følger:

Samtalepris nasjonalt - til fastnett

0,69 kr pr minutt

Samtalepris nasjonalt - til mobilnett

0,69 kr pr minutt

Startpris pr samtale 0,89 kr

SMS-pris 0,49 kr

MMS 1,50 kr

Data-pris pr MB 0,99 kr

så det vil si at hvis du ikke bruker mer enn disse pottene, så blir ikke regningen på mer enn 199 kr, ETTER at kampanje perioden er over :) Mulig at Ludo er billigere i lengden, jeg har ikke fin regnet på dette, slik du har. men jeg reagerte på at det ble fremstilt som at en må betale for vanlig bruk med en gang kampanjeperioden til chess er over. For det stemmer ikke i følge vilkårene i chess sitt abonement. :) og det stemmer heller ikke i forhold til mitt abonement, jeg bestilte i første kampanjeperiode, og er nå over på disse pottene. jeg kan så langt ikke se at chess har fakturert annet bruk enn min meldinger til utlandet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det, og jeg har abonementet selv, og har snakket med chess kundeservice ang disse pottene! Det er først når pottene er oppbrukt at en betaler for mobilbruken. Og disse pottene får en først når kampanje perioden er over. og frem til den er over så betaler en ikke for noe bruk i det hele tatt, uansett hvor mye en bruker.

se her: Fra 1. mai 2011 vil følgende priser gjelde for abonnementet:

Månedspris: 199 kr

Inkluderte potter:

500 minutter tale

500 SMS

500 MB data

10 MMS

Når de inkluderte pottene overstiges, blir du belastet som følger:

Samtalepris nasjonalt - til fastnett

0,69 kr pr minutt

Samtalepris nasjonalt - til mobilnett

0,69 kr pr minutt

Startpris pr samtale 0,89 kr

SMS-pris 0,49 kr

MMS 1,50 kr

Data-pris pr MB 0,99 kr

så det vil si at hvis du ikke bruker mer enn disse pottene, så blir ikke regningen på mer enn 199 kr, ETTER at kampanje perioden er over :) Mulig at Ludo er billigere i lengden, jeg har ikke fin regnet på dette, slik du har. men jeg reagerte på at det ble fremstilt som at en må betale for vanlig bruk med en gang kampanjeperioden til chess er over. For det stemmer ikke i følge vilkårene i chess sitt abonement. :) og det stemmer heller ikke i forhold til mitt abonement, jeg bestilte i første kampanjeperiode, og er nå over på disse pottene. jeg kan så langt ikke se at chess har fakturert annet bruk enn min meldinger til utlandet.:)

La oss si jeg bruker mobilen så mye at det er hipp som happ om jeg bruker Chess Sjakk Matt eller Ludo Vinner i perioden da Chess Sjakk Matt tilbyr fri bruk, kun månedspris på 199,-. Hvor mange minutter det er avhenger jo i praksis av om jeg ringer få lange samtaler eller mange korte, for samtalene vil jo også ha en startpris, ikke bare minuttprisen. Men la oss anslå at jeg kan ringe 750 minutter med Ludo Vinner i måneden før jeg kommer opp i 199,- (som altså er fast månedspris hos Chess Sjakk Matt) Med et slikt forbruk er det hipp som happ i januar til mai, deretter tilbyr Chess Sjakk Matt 500 min fri ringetid i måneden, men jeg ringer altså 750 min og vil derfor måtte betale for 250 minutter av 0,69 = 172,50 + div oppstart av samtaler. Det betyr at den som går i null i kampanjeperioden vil betale 199,- + 172,50 + div oppstart av samtaler, dvs minimum 371,50 per måned. Mens den som velger Ludo Vinner fortsatt bare vil betale 199,. per måned for å ringe like mye.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...