Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. november 2010 #1 Del Skrevet 28. november 2010 Hei! Har prøvd en del foundation i butikk eller lånt litt hos venninner. Men har en hud som er sånn her: Ofte røde kinn Urenhet i T-sonen (hake, neste panne) Tørr hud rundt og på nesen Kviser her og der innimellom Og når jeg har på foundation, så blir huden tørr med en gang rundt nesen, og hvert lille tørre hudflak vises ekstra godt med foundation! Og hvis jeg har en kvise på haken f.eks, så blir foundationen sprukket på en måte. Vises ekstra tydelig at jeg har kvise da! Og så er det hårene i ansiktet, de vises også med en gang jeg har på foundation. Finnes det bare foundation som er flytende? Er litt fortvilet. Vil jo også ha jevn hudfarge, særlig når det nærmer seg jul og fester. Håper noen kan hjelpe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2010 #2 Del Skrevet 28. november 2010 Har ganske sensitiv, rød og tørr hud selv. Får også litt kviser her og der.. Har prøvd alt mulig, og det er veldig vanskelig å finne noe som funker bra med så mye som skjer i trynet på en gang. Men det jeg bruker nå er først en god fuktighetskrem for tørr hud og deretter Clarins sin primer før jeg tar på foundation. Bruker Maybelline sin superstay 24hr foundation nå, og er veldig fornøyd! Har veldig mye å si hvordan du påfører den. Prøv å unngå og dra og gni det utover, men heller trykk forsiktig med enten fingrene eller en svamp. Dreit meg litt ut på det i starten, og endte opp med å bare gni alt utover og ikke dekke noe som helst. Denne dekker ganske greit, men ikke på de verste kvisene. Bruker Maybelline sin 24hr concealer under øya og på de verste områdene, og den er kjempemyk og dekker veldig bra uten å bare bli en tørr klump med farge. Så kan man toppe det hele med pudder om man vil det. Høres mye ut, men jeg sminker meg på 5 min. med den metoden! Funker kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 28. november 2010 #3 Del Skrevet 28. november 2010 Takk for svar Men bør man bruke en concealer på de røde kinnene og kanskje over fregnene? Og rundt nesen som også kan bli litt rød. Og så ha foundation til slutt? Foundation kan se bra ut på haka f.eks., men på kinnene ser man lett at det er sminket og det dekker ikke noe særlig heller. Er concealer løsningen? Men så var det den tørre huden og hårene i ansiktet som vises så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 28. november 2010 #4 Del Skrevet 28. november 2010 Har også sensitiv hud og er litt tørr rundt nesa. Flytende foundation var helt forferdelig på meg! Kan anbefale mineralfoundation i pudderform, f.eks ID, Tikei, osv. Du trenger også en kabuki-kost til å påføre. Finnes mange videoer om hvordan det fungerer på youtube Concealer er også greit å bruke på de rødeste områdene i kinnene, er ikke mye som skal til før det blir mindre rødt! I tillegg vil jeg anbefale god hudpleie (og da ikke nivea eller disse apotekgreiene). Invester i noen skikkelige produkter. Har ikke huden det bra, er det vanskelig å få sminken fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. november 2010 #5 Del Skrevet 29. november 2010 Hei Gina Har også tenkt på Mineralfoundation. Det blir bare så klissete og rart med flytende foundation! Så kan jo prøve å bestille på nettet, sånne prøver som ikke er så dyre Skulle gjerne skaffet ordentlige produkter og besøkt hudpleier, men pengeboka sier nok nei for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ondebanan Skrevet 29. november 2010 #6 Del Skrevet 29. november 2010 Et tips ved bruk av mineralfoundation: bruk en primer under. That Gal fra Benefit anbefales. Jeg har akkurat slik hud som du, og når jeg begynte å bruke den under mineralfoundation forsvant både den tørre huden og de siste kvisene. Uansett hvilken foundation du bruker, svarer det seg å bruke primer under med tanke på de tørre flakene. De blir ikke synlige med primer under. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nutshell Skrevet 29. november 2010 #7 Del Skrevet 29. november 2010 Clinique Supermoisture makeup er veldig bra på tørr hud. Den dekker derimot ikke så bra, men jeg bruker litt transparent pudder over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. november 2010 #8 Del Skrevet 29. november 2010 Et tips ved bruk av mineralfoundation: bruk en primer under. That Gal fra Benefit anbefales. Jeg har akkurat slik hud som du, og når jeg begynte å bruke den under mineralfoundation forsvant både den tørre huden og de siste kvisene. Uansett hvilken foundation du bruker, svarer det seg å bruke primer under med tanke på de tørre flakene. De blir ikke synlige med primer under. Hei Er det denne primeren du bruker?: http://www.hildechristina.com/review-benefit-that-gal-brightening-face-primer Hva er egeentlig meningen med primer? er det for å dekke eller for å få makeupen til å holde bedre? Hvis jeg har på flytende foundation, så er det nesten som om det blir en akutt reaksjon med det samme jeg har den på nesen og rundt. Huden blir tørr med en gang og den flasser på en måte og flass med brunfarge, er vertfall ikke fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #9 Del Skrevet 29. november 2010 Hei Er det denne primeren du bruker?: http://www.hildechristina.com/review-benefit-that-gal-brightening-face-primer Hva er egeentlig meningen med primer? er det for å dekke eller for å få makeupen til å holde bedre? Hvis jeg har på flytende foundation, så er det nesten som om det blir en akutt reaksjon med det samme jeg har den på nesen og rundt. Huden blir tørr med en gang og den flasser på en måte og flass med brunfarge, er vertfall ikke fint! Du kan lese om det her. Dersom du bryr deg om dyretesting bør du vite at Benefit tester på dyr http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_sad.gif' alt=':('> Hva med denne da? Jeg syns den er kjempe bra! =) Den får riktignok toppscore av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2010 #10 Del Skrevet 29. november 2010 Vil bare nevne dette innlegget også. Syns den er veldig fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. november 2010 #11 Del Skrevet 29. november 2010 Du kan lese om det her. Dersom du bryr deg om dyretesting bør du vite at Benefit tester på dyr Hva med da? Jeg syns den er kjempe bra! =) Den får riktignok toppscore av meg Hei Takk for linker. Ja, dyretesting er viktig for meg, så bra du nevnet det. Skal lese mer om den på linken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 29. november 2010 #12 Del Skrevet 29. november 2010 Vil bare nevne dette innlegget også. Syns den er veldig fin Takk for linken Hadde litt å lære der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinker8ell Skrevet 30. november 2010 #13 Del Skrevet 30. november 2010 jeg har samme hudtype som deg, ts: kombinasjonshud og sensitiv. Etter litt søking på nettet fant jeg fort ut at for å unngå tørre partier på nesen (jeg har under tuppen, hvis det var forståelig) er det viktig med rett hudpleie. I dette inngår også peeling av huden for å få vekk døde hudseller og en riktig, men god fuktighetskrem. Først da sitter id-pudderet mitt på slik det skal, og bør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. desember 2010 #14 Del Skrevet 1. desember 2010 jeg har samme hudtype som deg, ts: kombinasjonshud og sensitiv. Etter litt søking på nettet fant jeg fort ut at for å unngå tørre partier på nesen (jeg har under tuppen, hvis det var forståelig) er det viktig med rett hudpleie. I dette inngår også peeling av huden for å få vekk døde hudseller og en riktig, men god fuktighetskrem. Først da sitter id-pudderet mitt på slik det skal, og bør. Hei Skjønte forklaringen din Har desverre en del billige produkter fra Nivea bl.a. og det har nok litt av skylden for at huden blir tørr i kulde og under foundation. Hvilke produkter bruker du til peeling og som fuktighetskrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. desember 2010 #15 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Tenkte å bestille fra Tikei i Sverige. De har mineral produkter og man kan bestille billige prøver, så det er jo bra. Og man får produktene hjem og kan prøve i fred og ro Men hvordan er det å bestille fra Sverige og sende til Norge? Tenkte også å bestille en primer, sånn at jeg får prøvd det først. Men vet ikke hvilken av disse jeg burde bestille. Hva tror dere? Og så er det jo mange foundation å velge mellom. Har lest litt i forklaringene på hjemmesiden deres om hva som passer hvilken hud, men er litt usikker enda. Her er en link som hjelper med å velge farge på foundation. Har som sagt: Litt fregner, ofte rødekinn og rød rundt nesen. Har lys hudfarge. Men ikke hvit, men heller ikke så veldig brun, så er litt vanskelig. Håper noen kan hjelpe Tror jeg har en kald eller nøytral hudtone i følge denne linken. Endret 1. desember 2010 av SmurfeLurfen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. desember 2010 #16 Del Skrevet 1. desember 2010 okei folkens, da har jeg bestilt 1 minikost og 10 prøver for 143 kr bare, + 39.- i frakt. De hadde et slags tilbudd på 143 kr for 10 prøver og 1 Baby Kabuki kost Så slo bare til. Her er listen over det jeg bestilte, så får jeg håpe noe vil passe til meg: • Borste Baby Kabuki • Foundation Cool 1 • Foundation Cool 2 • Foundation Cool 3 • Foundation Peach 1 • Foundation Peach 2 • Foundation Peach 3 • Mineral Primer • Finishing Veil Matte • Concealer Mint • Finishing Veil Glow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå