AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #1 Del Skrevet 4. november 2010 Vi vurderer parabol fra Canal Digital, noen som har erfaringer med det? Vil gjerne også vite hva folk synes om dekoderen. Har hørt mye negativt om den (men de skal visst ha endret en del?) og vil ikke kjøpe noe jeg kanskje blir misfornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #2 Del Skrevet 4. november 2010 Den dekoderen som de fleste har klaget på er HDpvr, mens den vanlige Hddekoderen (den 1 krones saken) er veldig grei. Canal digital har og kortere oppsigelsestid en viasat, og ikke så fjusk når det kommer itl bestemme seg for kanalpakke. Ikke happy med viasat der akkurat! Canal Digital har alltid vært greie med meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #3 Del Skrevet 4. november 2010 har hatt kabel fra Canal Digital med HD-PVR dekoder i to år, og er superfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 4. november 2010 #4 Del Skrevet 4. november 2010 Har kabel-tv fra Canal Digital med HD-dekoderen; veldig misfornøyd, men det er en del av avtalen med borettslaget. Dårlig signal, masse "artifacts" og treg dekoder/kontroll. Ca. en gang i uka har vi ikke signal i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. november 2010 #5 Del Skrevet 5. november 2010 Vi har også kabel-tv fra CD (via borettslaget) og jeg gikk til innkjøp av HD-pvrdekoderen. Den er treig som bare pokker og kræsjer litt innimellom. Og den bråker som et fly. Den kjøpte jeg i juli i år, så jeg tror jeg skal ha noe av det nyeste. Eneste jeg egentlig er fornøyd med er grunnpakken til CD. Den er bedre enn Get som jeg hadde tidligere (dog ikke relevant for TS siden de så vidt meg bekjent ikke leverer parabol). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #6 Del Skrevet 5. november 2010 TS her. Vi har kabel-TV fra Get med PVR-dekoder nå. Jeg er egentlig fornøyd med Get på alle mulige måter. Aldri hatt problemer med signalene, dekoderen fungerer kjempebra, den er brukervennlig og oversiktlig. Eneste er at med Gets oppgradering av nettet må vi ut med 1900 for å kunne fortsette å være kunder hos dem og det frister i grunnen lite. Jeg får lyst til å protestere ved å bytte leverandør, men da må vi gå over til parabol siden Get eier kabelnettet i området vårt. Det er imidlertid ingen andre leverandører som er like bra som Get, og jeg blir i grunnen ikke mer fristet av Canal Digital etter å ha lest innleggene her. Vi ender vel opp med å bite i det sure eplet og bli hos Get likevel, for jeg er ikke villig til å gå fra en kjempebra dekoder og til noe dr***. Men ergerlig, det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #7 Del Skrevet 5. november 2010 utifra det jeg leser, så er de negative inleggene om kabelen fra Canal Digital, ikke parabolen? Det eneste parabolinlegget her er jo pr. def positivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Muffet Skrevet 5. november 2010 #8 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har erfaring med den vanlige dekoderen og har gode erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #9 Del Skrevet 5. november 2010 utifra det jeg leser, så er de negative inleggene om kabelen fra Canal Digital, ikke parabolen? Det eneste parabolinlegget her er jo pr. def positivt? De negative innleggene handler om dekoderen, og den må man ha enten man har kabel eller parabol. Dekoderen fra Canal Digital har generelt fått mye kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. november 2010 #10 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis du skal ha pvr-dekoderen så koster den like mye som dere må ut med til Get, og da hadde valget for min del vært veldig enkelt. Get sine pvr-dekodere ligger lysår foran CD. Kunne jeg valgt selv, så ville jeg heller hatt en dårligere grunnpakke fra Get enn søppelhaugen av en dekoder fra CD. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #11 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg hadde kabel fra Canal Digtal før, og flytet og fikk meg parabol. Dekoderen var lik på utsiden, men ikke på innsiden, så den måtte byttes. Men jeg fikk den vanlige hddekoderen for 1 krone, og så skrudde gubben opp parabolantennen, så vi fikk 800 kr i rabatt der, og 1 måneden gratis! Er kjempefornøyd med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 5. november 2010 #12 Del Skrevet 5. november 2010 Vi har også kabel-tv fra CD (via borettslaget) og jeg gikk til innkjøp av HD-pvrdekoderen. Den er treig som bare pokker og kræsjer litt innimellom. Og den bråker som et fly. Den kjøpte jeg i juli i år, så jeg tror jeg skal ha noe av det nyeste. Den nye er helt stille. Vi byttet ut den som bråket nå i oktober, og den nye er helt stillegående. Jeg vet ikke hvor lenge de har hatt denne. Vi har ikke hatt problemer med den nye dekoderen, men den gamle var et mareritt. Anbefaler absolutt pvr dekoder, jeg er avhengig, er jo aldri hjemme da programmer jeg ønsker å se går, og utrolig greit å kunne pause programmer. Ellers har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om canal digital. De er raske på å ta telefonen, men de som tar telefonen er elendige på å svare på problemer. Jeg opplevde også å gjøre en feilbestilling en gang for noen år siden, ringte og endret bestillingen og sa at jeg sendte den i retur. Da fikk jeg beskjed om at bestilt er bestilt, jeg gjorde dem da oppmerksomme på toukersfristen ved telefon- og nettbestilling, og fikk som svar "åja, du kjenner til den ja, da er det bare å returenere....." Mistet en del troverdighet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 5. november 2010 #13 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis den nye er helt stille, så skal jeg presse på for å få byttet den jeg har pga en softwarefeil på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 5. november 2010 #14 Del Skrevet 5. november 2010 Vi har hatt parabol med vanlig HD-dekoder fra CD i et år nå. Har vært kjempefornøyde med alt. Tidligere hadde vi kabel fra CD, men gammel dekoder. Like fornøyd da. (Byttet pga flytting og dårlig kabel i borettslaget). Etter vi kjøpte parabol gikk borettslaget inn på avtale med Get, begynte å bruke den med HD-pvr dekoder når bindingstiden på CD gikk ut. Er like fornøyd med den, selv om jeg mistet noen av "godkanalene" i grunnpakken, men det er jo bare en vanesak. Det vil jo kanskje koste dere mer enn de 1900 å kjøpe parabol, det koster jo litt i måneden, som dere ikke betaler på Get. Regner med dere har noe dekket i husleien? Hva er de 1900 for forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 5. november 2010 #15 Del Skrevet 5. november 2010 CD er bare noe drit. Og jeg er ikke den eneste som syns det. De påstår å ha fikset alle problemene, men neida.. Her har vi kastet ut hele shiten og byttet til noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 5. november 2010 #16 Del Skrevet 5. november 2010 Bruker også Canal Digital. Gode erfaringer. Måtte bytte ut dekoderen min denne uka. De var kjappe med å sende en ny. Fikk til og med testa chatten deres på hjemme siden. Funker bra. God hjelp og rask svar. Så kan anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #17 Del Skrevet 6. november 2010 Hvis du er på Facebook så ta en titt i gruppa "Vi som er lei Canal Digitals dårlige tilbud" Parabolen kjenner jeg ikke til, men kan slutte meg til de som har hatt utrolig mye problemer med den nevnte boksen. Bråker som et uvær, låser seg, tar ikke opp det den skal, kutter opptak, hvis du skrur den av er det best du ikke kommer på at du skal se noe på en stund, da den bruker flere minutter på å slå seg av. To ganger har jeg byttet hele boksen fordi den døde helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #18 Del Skrevet 6. november 2010 Takk for mange svar. Har også forhørt meg hos venner og kjente som bruker CD og det er rimelig åpenbart at dette ikke er noe vi ønsker å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesssy Skrevet 6. november 2010 #19 Del Skrevet 6. november 2010 Uff, kun at dårlige erfaringer med canal digital. Er fortsatt kunde, men det er kun fordi de er de eneste som gir tv og internett over kabel der vi bor. Håper fiber kommer snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå