Gå til innhold

Til dere barnehageassistenter

fionel

Anbefalte innlegg

Hei, for tiden jobber jeg i to deltidsstillinger. Jobber innenfor en bemmaningstjeneste der man er vikarer i alt fra en dag til en mnd i div barnehager. jeg vurderte lenge og slutte i denne jobben fordi det er ganske slitsomt med to forskjellige jobber. Men da ønske er å komme inn i en barnehage og få en fulltidsjobb er så stort som det er, så hr jeg valgt å fortsette innenfor dette en stund til.

Ihvertfall spørsmålet mitt er: Hva ønsker/forventer du av en "dags" vikar? Syns det er skikkelig vanskelig å vite hva som forventes av meg i de forskjellige barnehagene, og å skulle lære seg 20 forskjellige navn 3 ganger i uken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet innenfor bemanning i helsesektoren, og da har jeg spurt konsulenten og oppdragsgiver dette. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en barnehage som til tider benytter seg av vikarbyrå. Der har vi ofte ny vikar som er inne en dag eller noe mer. Det vi gjør med alle som kommer ny inn døren, er å la dem få tid til å lese et lite hefte med informasjon til vikarer fra barnehagen. denne har vi gjort kort og lettfattelig for å ikke komme med for mye info. Lurer de opå noe, står det en personalhåndbok inne på pauserommet de kan bla i om de ønsker det.

Noe av det jeg personlig forventer er at en vikar presenterer seg til oss som jobber i barnehagen, barna og foreldrene som leverer/henter. Det gir et solid og godt førsteinntrykk; og da kan en gjerne bli oppfattet positivt bekjentskap med en gang. Snakk med de andre ansatte om hva som står på planen den aktuelle dagen. By på deg selv, men ikke ta over. Ikke stå å se på, men engasjer deg. Spør, spør og spør om du lurer på noe: der finnes ikke dumme spørsmål - bare dårlige svar. Sett deg ned barna og lek med dem. Snakke rolig, tydelig og ha blikkontakt. Ser du et barn som skeptisk: gi det tid, men ikke gi opp.

Endret av barnehagetanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...