Gå til innhold

depresjon og kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som vet om kosthold har innvirkning på depresjon?

Skrevet

Er det noen av dere som vet om kosthold har innvirkning på depresjon?

Kosthold har enorm innvirkning på depreson! Raffinerte karbohydrater (hvete og sukker f.eks), tilsetningsstoffer, dårlig fett, fargestoffer osv, har stor negativ innvirkning på absolutt alt ved helsen vår, fysisk og psykisk.

Å spise ren og næringsrik mat (altså ikke halvfabrikat)vil absolutt ha positiv innvirkning. Men det er ikke gjort over natten, er du vant til å spise halvfabrikat, mye brød, godteri, osv, så er det en påkjenning i seg selv å gjøre endringer.

Skrevet (endret)

Helt enig med det Pjukset skriver.

Har selv erfaring med dette, da jeg slet mye på depresjone og angst og fysisk smerte fordi jeg spiste helt feil.

Nå er jeg frisk, fordi jeg spiser bare alt lagd fra grunnen av, og bruker gode råvarer, og spiser ikke karbohydrater eller stivelse eller kumelk. Tåler det rett og slett ikke!

Det er veldig viktig for kroppen å få i seg sundt fett og protein, men hvite karbohdrater som hvetemel(brød, pasta), hvit ris og potet og stivelsen som fins i ris og potet, + kumelk er ikke bra for kroppen.

Noen kan spise hva som helst, men de tåler det.

De aller fleste tåler det ikke, og går til grunne om man ikke gjør noe med det.

Man kan faktisk spise seg frisk fra det meste. :jepp:

Endret av meridian
Skrevet

Man kan faktisk spise seg frisk fra det meste. :jepp:

Enig, faktisk tror jeg man kan spise seg frisk (og gjøre mentale endringer, pluss mosjon) fra selv det "uhelbredelige". Det er svært undervurdert hva slags innvirkning mat har på helsen vår, både negativt og positivt.

Gjest rosapåball
Skrevet

Depresjon har også innvirkning på den måten at man ofte får nedsatt matlyst!

Skrevet

Enig, faktisk tror jeg man kan spise seg frisk (og gjøre mentale endringer, pluss mosjon) fra selv det "uhelbredelige". Det er svært undervurdert hva slags innvirkning mat har på helsen vår, både negativt og positivt.

Nettopp, det er en stor sammenheng mellom kosthold, psyken(det mentale) og mosjon.

Har møtt noen og lest om noen som har spist seg frisk fra bl.a.kreft, diabetes, migrene og leddplager osv .... Ja, det går faktisk an!

Skrevet

Depresjon har også innvirkning på den måten at man ofte får nedsatt matlyst!

Ja, om man er deprimert kan man ofte få nedsatt matlyst, og sove dårlig, og få dårlig konsentrasjon.

Men dette bunner ofte i dårlig kosthold, lite trening og at man har det dårlig inni seg eller rundt seg.

Skrevet

Nettopp, det er en stor sammenheng mellom kosthold, psyken(det mentale) og mosjon.

Har møtt noen og lest om noen som har spist seg frisk fra bl.a.kreft, diabetes, migrene og leddplager osv .... Ja, det går faktisk an!

Jeg er stor tilhenger av Robert Young, han som står bak "Ph mirakelet". Han har forsket på hva han kalles "sykdommer" ned på cellenivå i 30 år, og sett sammenhengen mellom mat/forurensing o.l, og hvordan blodcellene reagerer. Leser tilstadighet vitnemål fra folk som har blitt friske fra kreft, diabetes 1 osv ved å følge hans opplegg med kosthold. Så nå prøver jeg selv med min ME-kropp, er helt overbevist om at dette går veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...