Gå til innhold

Strikket julegave

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg tenkte å begynne på julegavene allerede nå:) Har lyst til å strikke noe til mamma, pappa eller noe til dem sammen. Men jeg aner ikke hva jeg skal strikke!

Har dere noen forslag?

Kan gjerne begi meg ut på noe stort og krevende:) Vil ikke gi dem noe dritt liksom (er tross alt 24 år!)

Har tidligere gitt dem grytekluter med julemotiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullsokker!! Det ønsker jeg meg, hehe.. Må lære meg å strikke det :) Ellers kan du jo kanskje strikke ullgensere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg har gitt bort boleroer og vesker, og jeg vet om mange som har strikket og tovet sitteunderlag og gitt bort.

Ellers er sokker, tøfler, votter, luer og leggvarmere alle ting jeg hadde blitt glad for å få til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tovede sitteunderlag (så noen kule i en butikk hvor man kunne rulle sammen underlaget og holde det sammen med en skinnsnor og knapp), strikkede kluter, tøfler, sokker, votter, grytekluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor strikket jeg selbuvotter til hele familien. Alle fikk samme mønster men i ulike fargekombinasjoner. Forsøkte å finne frem til farger som jeg visste hver enkelt likte. Veldig populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du er ute etter noe som er stort og lekkert men ikke tar lang tid, ville jeg googlet 'englemasker'. det er en innmari enkel teknikk, men blir ganske stilig :)

http://felisistrikker.blogs.no/2007/11/14/title~3294321/ er en god forklaring på hvordan du gjør det :) jeg kommer til å bruke denne på flere julegaver i år, den er ideell for sjal og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar!

Når dere skrev forslag her nå, så kom jeg på at jeg har jo gitt dem strikkegaver før. De har fått sitteunderlag, tøfler/sokker, skjerf og grytekluter. Uff, stakkars, de blir bombadert med strikkegaver!

Men kan jo evnt prøve meg på vanter til mamma da :) Eller finne noe helt annet å lage! Men vil så gjerne lage noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve deg på sjal til mor? På ravelry.com er det masse lekre sjal, både gratismønster og de du må betale for. De fleste mønsterne er på engelsk, men det er ganske enkelt når du bare kommer inn i de forskjellige forkortelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pulsvarmere til din mor, jeg strikket sånne i fjor og de er fantastisk deilige. Jeg begynte med noen helt enkle i babyull, men siden du skal gi dem bort er det hyggeig å gjøre litt mer ut av dem, finnes noen veldig fine med broderte perler på.

Jeg trodde dette var dill som jeg absolutt ikke hadde bruk for men de ble brukt nesten hver dag da det var kaldt. Du kan jo evt. strikke i flere farger som passer kåpene/jakkene hennes f.eks.

Til far er litt vanskeligere hvis han har fått sokker og sitteunderlag, det finnes jo en del oppskrifter på flaskeomslag i div. fasonger dersom det kan være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor strikket jeg selbuvotter til hele familien. Alle fikk samme mønster men i ulike fargekombinasjoner. Forsøkte å finne frem til farger som jeg visste hver enkelt likte. Veldig populært.

Det samme gjorde jeg. Gav bort 12 par selbuvotter. :jepp: Ble godt tatt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Jeg hadde blitt glad for ullsokker, vanter, luer, sånn rundt skjerf som er nesten bare en lang tube-lignende greie, sjal, grytekluter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...