-C- Skrevet 3. mai 2010 #1 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det feil å ha en kort kjole i et bryllup ? Snakker da ikke rett under rumpa kort, men en helt normal kort kjole over knæra ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilleLovely Skrevet 3. mai 2010 #2 Del Skrevet 3. mai 2010 Se her under "Smoking": http://www.kvinneguiden.no/artikler/slik_kler_du_deg_riktig_i_bryllup/75165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 3. mai 2010 #3 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Til smoking skal du ha lang kjole. Edit: Jeg krysset smoking og frakk (d'uh!). Til smoking kan du ha knelang kjole. Sorry. Endret 3. mai 2010 av Pippelipp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Del Skrevet 3. mai 2010 Velger brudeparet dette rett og slett fordi bruden føler seg truet ? HVORFOR skal man legge slike bestemmelser ? Det er veldig rart synes jeg. Jeg har ingen lange kjoler, ser jo for #¤%"¤% ut ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. mai 2010 På invitasjonen står det: Antrekk : Smoking / mørk dress. Hva betyr DET da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mai 2010 På linken hun ene anga her over står det følgende, hva ville dere antatt da ? : Smoking Kvinner skal bære kjole som kan være knelang eller litt lengre. Kjolen kan gjerne være festfin og pyntet med paljetter eller glitter. Kvinner kan også bruke selskapsbukser. Menn skal ikke overraskende ha smoking. Mørk dress Kvinner bærer festfin kjole eller buksedress. Kjolen skal ikke være gulvlang. Menn skal ha mørk blå, mørk grå eller sort dress, med hvit skjorte og slips eller sløyfe i valgfri farge til. Dress Kvinner skal ha kjole, skjørt eller buksedress som skiller seg fra vanlig hverdagsantrekk, men som ikke innebærer gulvlang kjole. Menn skal ha dress, enten mørk eller lys. Skjorten kan være i valgfri farge. Slips eller sløyfe skal brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 3. mai 2010 #7 Del Skrevet 3. mai 2010 Ved smoking/mørk dress ville jeg valgt en knelang eller lengre kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #8 Del Skrevet 3. mai 2010 Synes det er helt utrolig at folk skal bestemme hvilken lengde på klærne andre skal ha, det må jo komme av at de er redde for å se dårligere ut selv eller noe. Og ingen kan komme å si at det er noe de sier fordi de vil ha "klasse" over bryllupet sitt. Det er da maange fine kjoler som er knelange eller hvor man akkurat kan se knærne. En ting er om de går opp på låra, den kan jeg forstå, men til rett over knærne ? Ærlig talt...bruden må føle seg svært truet ! Kan damene komme i dress de også da ? Da gjør jeg faktisk heller det, da det kan se mye bedre ut på meg enn en lang gardin ! Gjøsses... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-C- Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 3. mai 2010 http://minmote.no/index.php/2009/05/slik-kler-du-deg-i-et-bryllup/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 3. mai 2010 #10 Del Skrevet 3. mai 2010 Vi har skrevet antrekk mørk dress på våre innbydelser, men det har mer med at brudgommen skal ha vanlig dress og ikke smoking/pingvindrakt. Hva de kvinnelige gjestene har på seg er for meg revnende likegyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillest vann Skrevet 3. mai 2010 #11 Del Skrevet 3. mai 2010 Synes det er helt utrolig at folk skal bestemme hvilken lengde på klærne andre skal ha, det må jo komme av at de er redde for å se dårligere ut selv eller noe. Og ingen kan komme å si at det er noe de sier fordi de vil ha "klasse" over bryllupet sitt. Det er da maange fine kjoler som er knelange eller hvor man akkurat kan se knærne. En ting er om de går opp på låra, den kan jeg forstå, men til rett over knærne ? Ærlig talt...bruden må føle seg svært truet ! Kan damene komme i dress de også da ? Da gjør jeg faktisk heller det, da det kan se mye bedre ut på meg enn en lang gardin ! Gjøsses... Regler for antrekk er jo for å hjelpe gjestene å velge. Hvis man føler seg komfortabel med å være helt annerledes antrukket enn de andre gjestene, så går man i hva man vil. For oss andre som liker å være like (u)høytidelig kledd som de andre, er det veldig fint at det står antrekk i innbydelsen, og at det finnes regler for hva som regnes som riktig for de ulike antrekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå