Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger en sykkel til trimturer. Den må tåle både asfalt og terreng, ikke veie så himla mye og ikke være så innmari dyr, men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal se etter. Kan noen komme med noen tips?

Endret av Vilma
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra innom en sportsbutikk. og hør med de der... jeg vil anbefale gsport eller intersport... da de har masse sykler i forskjellige prisklasser! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg gikk og såg på intersport sine sider og der hadde de en oversikt over 10 på topp og der var det en del greie sykler til rundt 2500. For min del blir det ikke kjøpt sykkel før til høsten, mog da håper jo det blir noen rabatter ute og går også.

Har ei kollega som kjøpte billige sykler på biltema, men jeg aner ingen ting om kvaliteten på det.

Skrevet

Jeg kjøpte sykkel uten å tenke nøye gjennom behovet mitt. Har i dag en altfor tung sykkel, og angrer på det.

Skrevet

Jeg vil anbefale en hybridsykkel med mindre man skal bruke sykkelen som stisykkel. Hybriden her i huset blir flittig brukt på kombinasjonsturer i lysløype + asfalt.

Skrevet

Mamma kjøpte forresten hybridsykkel på G-sport for kort tid siden. En til 3.000, så vidt jeg husker. Hun er kjempefornøyd!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De fra Biltema er ofte veldig tunge. Fungerer fint til bysykling og sånn, men skal man trene med dem blir det for tungt.

Skrevet

De fra Biltema er ofte veldig tunge. Fungerer fint til bysykling og sånn, men skal man trene med dem blir det for tungt.

Ja, måtte inn og kikke på de og jeg tenkte at de kanskje ikke var det beste alternativet. Kommer til å se meg rundt på tilbud utover høsten på intersport, G-sport osv..

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt hybrid, men brukte litt mer penger på det, men om det skulle være aktuelt, kan gjerne anbefale Diamant Photon 30. JEg er utrolig tilfreds!

Men sånn ellers, ble anbefalt å kjøpe med stiv gaffel, skulle visstnok være bedre og stødigere. Det kan også være lurt å sjekke litt komponentene sykkelen har (bremser, gir) - litt googling gir deg ofte mye informasjon.

Hørte også at de fleste syklene er nå ganske ok, i og med at det er så mye konkurranse mellom butikkene.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg vil anbefale en hybridsykkel med mindre man skal bruke sykkelen som stisykkel. Hybriden her i huset blir flittig brukt på kombinasjonsturer i lysløype + asfalt.

Hybridsykler er for damer, men vi er jo på kvinneguiden, så da er det greit.

Herrer og damer på over 75 kg bør velge vanlig offroad med 26" hjul.

Hybridens 28" hjul har lengre eikepinner og er mye svakere. Det er fort gjort at hjulet slår seg, og må rettes opp.

I stedet for hybrid, så kan man jo sette slicksdekk på en offroader. Det triller ikke akkurat like fort, men nesten, og du får mindre stress med skjeivt hjul som subber mot bremseklossene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...