Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Jeg er samme gjest som skulle begynne å sminke meg, og spurte om råd etter hvilke produkter jeg trenger. Flere nevnte at det var viktig med gode børster. Hvilke merker har de beste kostene til den beste prisen? Noen nevnte at man bruker børster av henholdvis naturhår og syntetisk hår til forskjellige produkter, spiller det en stor rolle? Hvilke børster trenger jeg?
Gjest Heidie Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Sigma har mange kjempegode koster, jeg har skrevet om dem her hvis du vil lese om dem: Sminkekoster Blir litt mye å prøve å forklare alt igjen her Heidi
Quirky Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Jeg er veldig fornøyd med kostene jeg har fra henholdsvis Japonesque og MAC. Japonesque er det rimeligste alternativet av de to. Har også hørt mye bra om Sigma, men ikke forsøkt selv. Det er riktig at børster laget av naturhår og syntetiske børster har forskjellige bruksområder. Børster i naturhår er å foretrekke til produkter i pudderform, mens syntetisk bust er best til produkter i kremform. Det er ikke krise om du f.eks bruker børster av naturhår til kremprodukter, men jeg synes det gir best resultat å bruke børster i syntet til krem, og naturbust til pudderprodukter- men det finnes unntak, og det kommer også an på kvaliteten på børsten-jeg bruker selv en syntetbørste fra Body Shop til pudder, og det fungerer fint. Det du først og fremst trenger er øyenskyggekoster, minst en til detalj-påføring og en sørre en til blending- applikatorene som følger med øyenskygger er udugelige. En stor børste til pudder er essensielt, en litt mindre til rouge også. En concealerkost gjør det lettere å få godt resultat (selv har jeg concealerkoster fra Japonesque som også kan brukes til kremskygge, som er veldig bra), en leppepensel vil gjøre det enklere å påføre leppestift perfek. En foundationkost er ikke strengt nødvendig, men selv synes jeg resultatet blir mye bedre når jeg påfører flytende foundation med kost. Om du velger mineralfoundation er imidlertid en god kost, enten kabuki eller flat-top, nødvendig. En eyeliner-kost går vel strengt tatt heller ikke under "MÅ HA", spesielt om du bruker flytende eyeliner med innebygd pensel eller bare eyeliner i blyantform, men jeg, som bruker gele-liner i krukke, finner min uunnværlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå