Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. februar 2010 #41 Del Skrevet 15. februar 2010 Herregud for en innstilling. Du kan ikke få støtte fra NaV fordi du venter på høreapparat! Hva er det med enkelte. Jeg lurer litt på hva det er som er med deg, jeg. Hvilken innstilling er det du mener jeg har som er så grusom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. februar 2010 #42 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei, jeg er døv. Jeg tror du vil trenge litt tid etter du får høreapparater. Høreapparater gir en annerledes lyd enn det du er vant til, så om du forestiller deg at høreapparat-lyd er som det du er vant med fra tidligere av så er det feil. Nå har jeg alltid hørt så dårlig at jeg ikke har hørt noe uten høreapparat, men dette er jo erfaringer eldre sliter med. De kaster høreapparatene av i ren frustrasjon grunnet rar lyd og at de er knotete å ha med å gjøre. Begynte med høreapparater da jeg var omtrent fem år, og har nå to stk CI-er som jeg er veldig fornøyd med. Jeg lurer på en ting, hva tror du skjer etter du får høreapparatene? Hva slags forventninger har du til lyd? Nå har jeg aldri vært i den situasjoen at jeg har trengt høreapparater først i voksen alder eller at hørselen har vært så "bra". Ulike erfaringer, så ta det jeg sier med en klype salt, er jo mulig at hørselen din med høreapparater blir som hørselen din - bare bedre. Jeg tror at hvis du er høreapparatbruker så har du rett på grunn-stønad. Hei! Jeg trodde høreapparatene ville fungere slik at jeg hører som vanlig, slik jeg hørte før hørselen ble dårlig... Men da stemmer ikke det da? Jaja, tror jeg blir fornøyd så lenge jeg hører. Håper jeg da Em, forventningene mine er at når jeg har fått tilpasset apparatene vil jeg kunne fungere i hverdagen igjen, høre hva folk sier, kunne føre samtaler igjen. Bruke telefonen. Men jeg skjønner jo på innlegget ditt at det ikke er bare bare. Var kanskje det han spesialisten mente når han sa at det kunne ta litt tid å tilpasse dem? Hvor lang tid tror du det vil ta, eller at jeg må regne med at det tar å bli vant til apparatene? Jeg ser at du skriver at det er individuelt, men hva tror du? Har du måttet ha en tilvenningsperiode når du har fått nye? Takk for innlegget ditt, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå