Gå til innhold

Ville du giddet å ringe på denne annonsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi er på boligjakt og kom over en annonse som fikk meg til å tvile litt. Det er mulig leiligheten var bra, men hele annonsen fikk meg til å revurdere å ringe på den.

Gatenavnet er skrevet feil, overskriften er skrevet på veldig dårlig norsk, det er ingen bilder eller kontaktnavn, og ingen tid for visning.

Tenker litt slik at jeg ønsker en seriøs utleier, og når de ikke engang orker å ta seg bryet med å skrive en skikkelig annonse eller å legge ved navn (i det minste fornavn) så kan jeg se for meg at det kan bli vanskelig å leie hos dem.. Når man evt trenger å kommunisere med utleier, eller noe går istykker eller lignende.

Så, ville dere tatt dere bryet? Synes dere det er viktig at annonsen framstår som seriøs når dere skal leie leilighet?

Bare nysgjerrig :)

Endret av addict
Skrevet

Det har vært noen tilfeller av studenter i Trondheim som har blitt lurt til å betale forskudd o.l på boliger som ikke finnes, så uansett hva du gjør. IKKE betal noe før du har vært og sett leiligheten og fått forsikret deg om at du skriver kontrakt med den som faktisk eier boligen.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke giddet, nei.

Skrevet

Hvis du søker på telefonnummeret, så ser du at den som eier nr sannsynligvis er av utenlandsk opprinnelse. Dette kan jo forklare språkfeilene.

Mangel på bilde deriomot er jo mindre positivt - men på den andre side er det jo faktisk ikke alle som har digitalt kamera/ egen pc og som laster bilder over på egen pc.

Hvis du er interessert i en plass å bo i Trondheim - så er det jo bare å ta en tlf.

Skrevet

Jeg ville ikke ha prøvd meg på den der.

Skrevet
Hvis du søker på telefonnummeret, så ser du at den som eier nr sannsynligvis er av utenlandsk opprinnelse. Dette kan jo forklare språkfeilene.

Mangel på bilde deriomot er jo mindre positivt - men på den andre side er det jo faktisk ikke alle som har digitalt kamera/ egen pc og som laster bilder over på egen pc.

Hvis du er interessert i en plass å bo i Trondheim - så er det jo bare å ta en tlf.

Det er jeg jo fullt klar over - jeg lurte bare på om andre ville giddet å ta seg bryet, for jeg kjenner at jeg ikke gidder. Dette var ikke noe "skal jeg gjøre det", men generelt en diskusjon om denne typen annonser :)

Uansett om man er av utenlandsk opprinnelse så kan man jo ta seg bryet til å få hjelp med å skrive en ordentlig annonse om man er seriøs utleier.

For ikke å snakke om å legge ved kontaktnavn.

Skrevet

Ja det hadde jeg.

Nettopp fordi det er så få som kommer til å ringe på den.

Kan være at når du drar på visning så er det den "fantastiske" leiligheten

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Og jeg forstår ikke hvorfor du henger ut en utleier på kvinneguiden.

Jeg har selv lett etter leieobjekt på Finn og her enda til gode å ha sett et eneste bilde av de leilighetene jeg har leid endt med å leie før jeg var på visning. Jeg vet ikke om bilder er blitt vanlige nå og selvsagt ville jeg anbefalt de som har en fin leilighet å legge ut gode bilder. Men ofte når jeg ser bilder er de så dårlige at de er mer egnet til å skremme vekk leieboere enn å tiltrekke dem.

Annonsen var litt ordknapp. At de ikke legger ut navn forstår jeg veldig godt, da risikerer de jo å bli nedrent av reklame og dritt etterpå.

Er du interessert ringer du, tiltaler annonsen deg ikke så lar du være. Hva er problemet?

Endret av Blondie65
Skrevet

Det var absolutt ikke ment som uthenging, men kan jo se at det kan tolkes slik. Jeg fjerner linken og skriver et eksempel i stedet :)

Skrevet

Jeg har laaang erfaring i lete etter leiligheter og pløye gjennom annonser både i aviser og på Finn.

For meg er ikke bilder avgjørende for om jeg ringer, men for at jeg skal ringe må prisen oppgis i annonsen, sted og telefonnr, gjerne et fornavn, men ingen must. Er det annonse på Finn blir det gjerne til at jeg ringer til de som har skrevet mer info om leiligheten, beliggenhet, hvor mange rom, hva som inngår i husleien... underforstått at denne infoen møter mine ønsker da. Har jeg lett etter leilighet en visst sted og det er tre annonser fra det stedet, og alle er like ordknappe, ringer jeg naturligvis uansett dersom prisen er noe som passer lønnsslippen min.

De som ikke har opplyst om tlfnr sitt og bare satt mailadressen sin som eneste kontaktinfo, hører aldri noe fra meg.

Skrevet

Jeg ville vært litt skeptisk (eller undrende er kanskje mer riktig å si), men sjekket ut leiligheten. Er vel lettere å få et ordentlig inntrykk av folk om man møter dem ansikt til ansikt enn gjennom en annonse.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tar aldri kontakt med useriøse annonsører. Jeg er veldig ordentlig selv og liker folk som selv har litt orden. Jeg ville heller ikke ha søkt på en jobb gjennom en dårlig skrevet annonse. Noen ganger har jeg vurdert å ta kontakt med folk og fortelle dem hvilket inntrykk jeg får når de legger så lite jobb i annonsen. De skriver kortere enn dette innlegget... Da rygger jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...