Frk Johansen Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 I år hadde jeg tenkt å ta med barna til syden, bade og solferie men jeg må innrømme at jeg synes det er fryktelig dyrt... Barna er svømmedyktige og rundt ti år, jeg er i utgangspunktet ikke kresen til sted bare det er sommer og sol. Har sufet rundt på sidene til Ving og Star Tour og sjekket flere øyer i Hellas såvel som Kanariøyene. Ulempen er selsagt at vi må ha ferie to uker midt i juli men er det noen som har noen gode tips å komme med?? Jeg er ikke kresen, bare det ikke er et utpreget partysted, jeg skal slappe av, ikke drikke!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 2 uker midt i fellesferien må du da regne med 7000kr per person med fly og hotell?
Mermaid Blues Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 (endret) I alle dager...hva er dette for blodpriser? :gjeiper: Foretok et kjapt lite søk her selv for å sjekke: Med Norwegian Oslo-Malta midt i juli, 1 voksen og to barn ca kr: 8100,- (edit: dette er selvsagt tur/retur) To uker på 4* hotell for en voksen og to barn utenfor Valletta med basseng, frokost inkludert kr 5700,- (søkt på finn.no) Totalt: 13.800,- Skulle vel mene at det går an, ja! Endret 29. januar 2010 av Mermaid Blues
Gjest Squill Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Bruk www.solfaktor.no når du søker... Et raskt søk på tre personer 15. juli pluss/minus 3 dager fikk opp flere charterturer til Rhodos, Mallorca og Tyrkia for under 5000 per pers. Et annet tips kan være å bestille veldig kort tid i forveien, så får du avbestilte turer og restplasser! Jeg var og venninner var på charterturer og bodde på luksushoteller i Tyrkia i juli for 3000 kroner to sommere på rad da jeg gikk på vgs og ikke hadde behov for å niplanlegge på forhånd. Triks: Bestille to-tre dager i forveien:)
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Dere kommer med gode tips, men...det hele blir anderledes når en har barn med på slep. Forutsigbarhet og enkelthet koster nok.
Gjest Squill Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Hva var uforutsigbart og vanskelig med tipsene våre? (Rent bortsett fra hopp-på-turen jeg foreslo, selvfølgelig). Det dreier seg jo om enkle pakketurer.
Frk Johansen Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2010 Jeg lurer på om jeg skal ta sjansen og bare bestille hoppe-på tur. Barna går på skolen så de er ikke så små at jeg trenger barnestol og seng etc... Jeg har sjekket direkte på nettsidene til Ving og et par andre men det var jo noen gode andre søketips her også. Takk for svar alle sammen!
Bex Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Jeg synes Finn.no sine reisesider er kjekke å bruke. Så kan du lett legge inn budsjett og andre ønsker og se hva som finnes.
Leanne Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 både startour og ving har noe de kaller happyhour på fredager. Du kan melde deg på slik at du får en mail på torsdag med aktuelle tilbud. Reisen må da kjøpes fredag mellom 11 og 13 (tror jeg det var...) Noen ganger har de tilbud på reiser som er veldig snart, andre ganger er det tilbud langt frem i tid.. Kan jo hende det kommer noen bra sommertilbud etterhvert... Ellers er jo Norwegian billig til mange reisemål hvis du bestiller billetter tidlig. Hoteller finner man alltid!
Miko Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Jeg lurer på om jeg skal ta sjansen og bare bestille hoppe-på tur. Barna går på skolen så de er ikke så små at jeg trenger barnestol og seng etc... Jeg har sjekket direkte på nettsidene til Ving og et par andre men det var jo noen gode andre søketips her også. Takk for svar alle sammen! Man kan være heldig og finne restplasser til et ok sted og en bra pris, men min erfaring er at det er gjerne noen utvalgte steder det er ledige flyseter til (i fjor sommer var det Tyrkia og Kreta som utpekte seg med en haug av restplasser), videre er det ofte de "dårligste" hotellene som er ledige. Ikke synes jeg restplassene i sommerferien er spesielt rimelige heller. Hoppe på-turer føler jeg er greit sammen med en venninne e.l. hvis man er litt åpen for hvor man havner, men jeg hadde ikke basert meg på det med to barn. Da har man gjerne noen ønsker om kort vei til stranden, basseng på hotellet etc. Videre er det stresset rundt dette før ting er avklart; man vet ikke riktig hva man ender opp med, man leter, men finner kanskje ikke noe man vil ha, man finner en passende tur og vips var den utsolgt, unger som maser og lurer på om det blir noe - i det hele tatt, disse småtingene som gjør at det kan bli litt uro knyttet til hele turen. Jeg synes i hvert fall at når man skal ha med resten av familien på tur så er det greit å vite at ting er i boks, at man vet hvor man skal, kan lese om stedet og se frem til turen. Var kanskje litt negativ nå, men det er i hvert fall slik jeg ser det - og jeg har gjort begge deler flere ganger. Sånn ellers; solfaktor.no er et bra sted å søke. Husk at priser der kan variere fra dag til dag så der er det om å gjøre å knalle til på et bra tilbud. Følg gjerne med over litt tid (på de samme feriestedene) så ser du hva som er god/dårlig pris.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Her på startour sin side kan du finne ferier til undr 10000 for en uke og under 15000 for to uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå