toth Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Hvor kan jeg ta kontakt for å få studierådgivning, vurderer å gå på HPU (Hawaii Pacific University) så helst noen som har litt peiling på hvordan internasjonale studier fungerer.
Gjest gjest_utdanningsrådgiver Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Hvor kan jeg ta kontakt for å få studierådgivning, vurderer å gå på HPU (Hawaii Pacific University) så helst noen som har litt peiling på hvordan internasjonale studier fungerer. Studentorganisasjonen for studenter i utlandet, ANSA (www.ansa.no), har gode nettsider om studier i utlandet generelt, og et eget rådgivningssenter hvor man kan bestille time (de er i Oslo). De har også rapporter fra tidligere studenter i ulike land, og ettersom det er og har vært mange norske studenter ved HPU kan det godt være de har en erfaringsrapport derfra. Lenker og informasjon finnes også på www.usastudier.no og hos Fulbright (www.fulbright.no). Lykke til :o)
toth Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2010 Studentorganisasjonen for studenter i utlandet, ANSA (www.ansa.no), har gode nettsider om studier i utlandet generelt, og et eget rådgivningssenter hvor man kan bestille time (de er i Oslo). De har også rapporter fra tidligere studenter i ulike land, og ettersom det er og har vært mange norske studenter ved HPU kan det godt være de har en erfaringsrapport derfra. Lenker og informasjon finnes også på www.usastudier.no og hos Fulbright (www.fulbright.no). Lykke til :o) Takker Noen som har andre tips?
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Takker Noen som har andre tips? Jeg har vært rådgiver på videregående skole og driver nå studieradgivning.no. Jeg anbefaler alle mine kunder å kontakte ANSA. Det som er verdt å vite er at du med all sannsynlighet må betale skolepenger og det kan i enkelte land koste 100 000 ++. Utveksler du gjennom et norsk universitet slipper du dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå