Gå til innhold

Hvilke sykkelbukser/-shorts anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja, jeg kunne tenke meg å gå til anskaffelse av ei sykkelbukse/-shorts, men er helt blank på hva en bør se etter, og hvilken prisklasse en bør opp i.

Jeg tenker trimsykling etter vei og kanskje spinning.

Jeg bruker str 46 i bukser, fins det sykkelbukser/-shorts i så store størrelser?

Skrevet
Hei!

Ja, jeg kunne tenke meg å gå til anskaffelse av ei sykkelbukse/-shorts, men er helt blank på hva en bør se etter, og hvilken prisklasse en bør opp i.

Jeg tenker trimsykling etter vei og kanskje spinning.

Jeg bruker str 46 i bukser, fins det sykkelbukser/-shorts i så store størrelser?

Du må nok regne med å betale 5-600 kroner for en bra sykkelbukse. Den skal ha polstring i skrittet, og den bør helst ha seler. Jeg har sett annonser for sykkelbekledning i Cyclesport og Procycling, og sykkelbukser for damer har en litt annen patent på selene enn de til menn, slik at de ikke skal gå over brystene.

Det kan kanskje bli litt vanskelig å finne sykkelbukser nå, siden det ikke akkurat er høysesong for sykling. Du bør uansett prøve buksene. Jeg bruker L i de fleste klesplagg, også sykkeltrøyer, men med sykkelbukser må jeg ha XL, ellers blir selene for korte til å gå behagelig over skuldrene. Jeg er 180 cm høy. Hvordan damestørrelser som 38, 40 og 46 tilsvarer S, M, L osv. vet jeg ikke, men det fins da sykkelbukser i de fleste størrelser.

Gå på en sportsbutikk, om de ikke har det inne akkurat nå så bør de kunne bestille det, selv om det er vinter. Om du bor i Oslo så kan jeg anbefale Oslo Sportslager og Fast Bikes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...