Gå til innhold

Open office vs Microsoft office

Miko

Anbefalte innlegg

Jeg er vant til å bruke Microsoft office, men vurderer nå Open office på en av pc`ene. Dere som har brukt/bruker begge; hva er hovedforskjellen og funker Open office like greit som Microsoft?

Det er først og fremst word, excel og powerpoint som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingeniøren

OpenOffice likner veldig på Office2003, men er litt treigt. I forhold til Office2007 så fremstår OpenOffice som gammeldags.

Jeg er av den oppfatningen at de fleste ikke trenger så tunge programmer som OpenOffice og MS Office er, men skal du først ha en skikkelig officepakke så er MS Office klart bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Open Office og er fornøyd med det :) Selv om jeg bruker både MS Office og Open Office så kan jeg ikke si noe om forskjellene. Open office fungerer utmerket til alt jeg bruker det til. Skriver, bruker regneark og bruker impress.

Det er uansett lett og gratis å innstalere Open Office og teste denne ut for å se om du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et universitet, og her har vi kun Open Office. Det fungerer alldeles ypperlig. Det er ingen grunn til å betale for MS når du kan få Office helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede MS så trenger ikke betale ekstra for det, men den pc`en det er snakk om har ikke så mye plass tilgjengelig så hvis Open office er mindre plasskrevende og funker like greit kunne det vært et alternativ.

Jeg får laste ned og prøve ut litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun Open Office siden jeg måtte betale Microsoft Office - noe jeg ikke gidder. Fungerer likte greit for meg, har enda ikke merket noen stor forskjell i bruk, og synes Office er en fin erstatter til Microsoft Office.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være verdt å vite at det er enkelte MS spesifikke features som ikke støttes noe videre i OpenOffice. Har ikke lista fremfor meg nå, men det er gjerne de mer "avanserte" elementene som ikke støttes i like stor grad.

Men bruker man helt enkler presentasjoner og dokumenter bør det ikke være noe i veien for å bruke OO :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skriver'n

Litt off topic, men jeg ga opp Open Office (en litt tidligere verjson) fordi jeg ikke fikk til å skrive med noe annet enn svart farge. Skulle jeg ha noe annet, måtte jeg først skrive med svart, merke teksten, og så endre farge. Er det noen av dere Open Office-brukere som skan si meg hvordan jeg skriver direkte i den fargen jeg vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få MS gratis også :lol:

Open er så stygg.. :ler:

Jaha, hvorhen da? For jeg får kun tak i free-trials, og det gidder jeg ikke. Alt eller ingenting. Ellers tror jeg dette er en smakssak.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En gjest
Jaha, hvorhen da?

Som student ved en del høyskoler kan en få gratis og lovlig tilgang til å laste ned en god del programvare fra Microsoft, bl.a. Office.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student ved en del høyskoler kan en få gratis og lovlig tilgang til å laste ned en god del programvare fra Microsoft, bl.a. Office.

Pleier Office være en del av MSDNAA-avtaler? Sist jeg sjekket ved NTNU (ime) og UiO (ifi) var Office med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke på mitt universitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En gjest
Pleier Office være en del av MSDNAA-avtaler? Sist jeg sjekket ved NTNU (ime) og UiO (ifi) var Office med.

Ja, jeg tror det. I alle fall ved HIST, hvor jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest En gjest
Sjekket med "min" student nå, har ca alt unntatt nettopp Office gjennom MSDN-AA.

Min blemme!!!! Når jeg tenker meg om så er det Windows som er inkludert, IKKE Office.

Jeg går og legger meg, ha en god natt og takk for i dag alle sammen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...