Gå til innhold

Gave til nybakt mamma - til seg selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv født, og husker at jeg savnet/var veldig glad i noe etter at jeg fødte barnet mitt. Men jeg husker ikke spesifikt hva det er! Nå skal jeg kjøpe en gave til min venninne som nettopp har født, og jeg vil kjøpe noe ei ammende mor vil ha glede av. But what? Husker jeg hadde mange problemer selv, med fett hår, tørr hud osv, men jeg vet ikke om dette er noe alle nybakte mødre sliter med, sånn at jeg kan kjøpe noen gode kremer, skrubbekrem eller en rensende sjampo?

Hva sitter du som ammende/nybakt mor og gremmer deg over ved deg selv, savner å unne deg selv, en spesielt god te, etc? Hun har barn fra før, så hun trenger ikke noe til babyen, men derimot noe til seg selv ville altså vært hyggelig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bille_*
Skrevet

Avslappende musikk? Yoga på CD?

Skrevet

En god romslig kosedress? :)

Skrevet

En TV-serie hun alltid har hatt lyst på på DVD? Har jo som regel god tid til å glo på skjermen med liten baby som ammes...

Jeg hadde en veldig god shampo etter fødselen. Og det føltes skikkelig som luksus de gangene jeg hadde litt tid helt alene til å dusje, at jeg kunne unne meg noe spesielt samtidig...

Skrevet

Enig med Susan. En fin tv serie er en utmerket gave. Selv har jeg fått dilla på Ghost Whisperer og ser en episode hver morgen. Vurderer å kjøpe Gilmore Girls også. (skikkelig suppeserier :ler: )Koselig å ha noe å se på når man ammer. Ellers er en god shampoo, balsam, hudkrem, kropps-scrub osv fine gaver å få. Man tar seg ikke råd til å kjøpe sånnt selv (ikke jeg iallefall) siden man heller velger å kjøpe ting til barna.

Eller hva med ansiktsbehandling, manicure eller pedicure? Kan jo være deilig å komme seg ut og gjøre noe kun for seg selv også.

Skrevet

Jeg har aldri hatt så tørre hender som jeg har nå, sikkert på grunn av all vaskingen av små barnestumper ol. Jeg fikk en veldig god håndkrem av ei vennine og bruker den hele tiden. Deilig.... Ellers elsker jeg også DVD-serier, er hekta på Brothers and Sisters for tiden. Kjempebra!!!!!

Skrevet

Var det noe jeg IKKE gjorde den første tiden med baby, var det å se TV!! Men nå har ikke vi TV-en på stua, vi har egen TV-stue.

Jeg ville ha satt pris på en bodylotion, eller et klesplagg. Jeg brukte mye cardigans den første tiden.

Ellers hadde jeg satt pris på gavekort på barnepass, at du tok med babyen på en times trilletur. Den første tiden med baby var jeg helt ned på grunnleggende behov: mat, dusj, søvn. Så en times babyfri til å kunne sove litt hadde vært mitt førsteønske.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Min beste venninne har nettopp født, og jeg kjøpte en deilig bodylotion til henne. Også fikk hun gavekort på hudpleie. Godt å bli stelt litt med og føle seg litt fresh etter en fødsel.

Kjøpte gave til bebisen også da :)

Skrevet

Nå er dette kanskje litt mye, men mamma tok meg med på makeover da poden var 2-3 måneder. Første stopp var frisøren. Hun trillet tur mens jeg fikk ny sveis. Så spiste vi en god lunch alle tre, før jeg fikk sminkeveiledning og til slutt et par nye plagg.

Du trenger ikke å gjøre så mye ut av det (jeg syntes det ble litt i meste laget, faktisk), men et gavekort på f.eks hudpleie mens du tar deg av babyen en time er en flott gave. Ellers stemmer jeg både for hudpleieprodukter og Tv-serier.

Skrevet

Må bare si på forhånd at jeg er rar(!!!) og litt perfeksjonist:

- Før fødselen hadde jeg bakt noen kaker som jeg hadde i fryseren, men merket at jeg beynte å bli lei av disse kakene når jeg hadde servert det samme på alle barselbesøk første uken, så da sendte jeg mannen på butikken for å kjøpe ferdige 1-2-3 blandinger, sånn at jeg kunne servere ferske brownies eller muffins som var kjappe å lage. Kaker og søtsaker generelt var heller ikke noe jeg var kjempe sugen på da, så det gikk det mye i frukt. Min drømmegave ville derfor vært en kurv med 1-2-3 blandinger, frukt, kanskje noen oppskrifter på enkle gode sunne middager, ferdig bakte rundstykker o.l...

- Føyer meg til de som sa dvd-samlebokser; så ikke så mye sånn på dagtid, men på natta når ungen var urolig og mannen skulle opp tidlig. Greit å ha et alternativ til Mess-tv... :gjeiper:

- No egenpleie hjemme hadde jeg sjelden energi til første måneden, men gavekort på massasje/ansiktspleie og en times barnevakt ville vært herlig!!

- Sunn snacks. Kan fort bli litt småspising når man bare går hjemme...

Skrevet
Må bare si på forhånd at jeg er rar(!!!) og litt perfeksjonist:

- Før fødselen hadde jeg bakt noen kaker som jeg hadde i fryseren, men merket at jeg beynte å bli lei av disse kakene når jeg hadde servert det samme på alle barselbesøk første uken, så da sendte jeg mannen på butikken for å kjøpe ferdige 1-2-3 blandinger, sånn at jeg kunne servere ferske brownies eller muffins som var kjappe å lage. Kaker og søtsaker generelt var heller ikke noe jeg var kjempe sugen på da, så det gikk det mye i frukt. Min drømmegave ville derfor vært en kurv med 1-2-3 blandinger, frukt, kanskje noen oppskrifter på enkle gode sunne middager, ferdig bakte rundstykker o.l...

- Føyer meg til de som sa dvd-samlebokser; så ikke så mye sånn på dagtid, men på natta når ungen var urolig og mannen skulle opp tidlig. Greit å ha et alternativ til Mess-tv... :gjeiper:

- No egenpleie hjemme hadde jeg sjelden energi til første måneden, men gavekort på massasje/ansiktspleie og en times barnevakt ville vært herlig!!

- Sunn snacks. Kan fort bli litt småspising når man bare går hjemme...

Veldig gode forslag! Som minner meg på et anne forslag, ferdiglagde middager. Ta enten med en gryte som dere kan spise sammen/familien spiser på kvelden, eller ta med mat frosset i porsjonspakker som kan tines. Det å få til å lage meg mat var alltid hektisk, og all mat som kan lages med en hånd var bra. Det gikk mye i frokostblandinger, da jeg ikke klarte å smøre brødskiver med babyen på armen :fnise:

Skrevet
Det gikk mye i frokostblandinger, da jeg ikke klarte å smøre brødskiver med babyen på armen :fnise:

Det er jo så mye fint bæretøy nå, og da får man to ledige hender. Også virker det som om babyer føler seg veldig trygge i sjal o.l.

Men er enig med de andre her, DVDer og pleieprodukter er topp.

Skrevet
Var det noe jeg IKKE gjorde den første tiden med baby, var det å se TV!! Men nå har ikke vi TV-en på stua, vi har egen TV-stue.

Jeg ville ha satt pris på en bodylotion, eller et klesplagg. Jeg brukte mye cardigans den første tiden.

Ellers hadde jeg satt pris på gavekort på barnepass, at du tok med babyen på en times trilletur. Den første tiden med baby var jeg helt ned på grunnleggende behov: mat, dusj, søvn. Så en times babyfri til å kunne sove litt hadde vært mitt førsteønske.

Dette er sikkert en super gave for mange, men pass på at du ikke presser henne til det hvis hun ikke vil. Jeg har opplevd selv hvor fælt det kan være å ikke ha noe annet ønske enn å være sammen med babyen sin - mens folk på alle kanter, av pur velvilje, "stjeler" den fra deg. "Alle vet" at nybakte mødre er slitne og trenger tid for seg selv - men i mitt (og kanskje andres tilfelle) er det ikke akkurat sånn. Jeg ville blitt sjeleglad om noen hengte opp klesvasken og lagde middag, men gråt innvendig og var skikkelig anspent når noen tok fra meg babyen. Folk er forskjellige.

Skrevet
Nå er dette kanskje litt mye, men mamma tok meg med på makeover da poden var 2-3 måneder. Første stopp var frisøren. Hun trillet tur mens jeg fikk ny sveis. Så spiste vi en god lunch alle tre, før jeg fikk sminkeveiledning og til slutt et par nye plagg.

Du trenger ikke å gjøre så mye ut av det (jeg syntes det ble litt i meste laget, faktisk), men et gavekort på f.eks hudpleie mens du tar deg av babyen en time er en flott gave. Ellers stemmer jeg både for hudpleieprodukter og Tv-serier.

Signerer denne. For meg var det fantastisk at noen trillet babyen mens jeg klippet håret mitt.. Spander lunsj på henne etterpå, enten medbrakt eller ute.. Jeg har baby på 2 mnd. og å se på TV er utelukket.. får aldri tid til det.. ikke enda iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...