Gå til innhold

Gavetips til min kjære mor som blir 50?

Lunamamma

Anbefalte innlegg

Beklager, ser det er en lignende tråd her akkurat nå, men en mann på 40 og en kvinne på 50 ønsker seg jo ikke det samme, akkurat, derfor må jeg også spørre. :sjenert:

Mamma blir 50 år, og jeg aner ikke hva hun skal få. Vi er unge, småbarnsforeldre og studenter, og er ennå ikke ferdig med å låne av mamma og pappa når det kniper om, så jeg føler at vi gir litt feil signal om gaven er i 10.000-kroners-klassen. Da kunne vi kanskje heller betalt ned litt lån til dem?Men en oppmerksomhet må hun jo få, for hun er en fantastisk mor og mormor, som alltid stiller opp! 500-1000 kr er ok.

Dette er min mor:

- sykepleier, jobber i hjemmetjenesten.

- elsker å lese, spesielt Hamsun, men har hans Samlede Verker, og hun blir nok paranoid om hun får flere bøker, da hun allerede føler at tiden ikke strekker til alt hun burde lest.

- går turer, men er ikke akkurat noe friluftslivsmenneske.

- hennes største hobby nå om dagen er uansett å være sammen med min datter på 1 år, hennes første barnebarn. Men henne får hun ikke :gjeiper:

- er ikke jålete, og er uansett veldig kresen på klær og smykker.

- hun har to hus fulle av pynt og nyttevarer, så dette må være noe annet.

- tror de på jobben planlegger et gavekort på manikyr eller pedikyr, så det utgår.

Tips? Tenkte å kanskje kjøpe noe hun kan bruke i jobbsammenheng, men jeg vet ikke helt hva en sykepleier i hjemmetjenesten kanskje kan ha bruk for, men ikke kjøper seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fyller selv 50...om noen dager, og jeg håper da inderlig at jeg IKKE får presanger i 10.000 kroners klassen av ungene, Selv om min eldste sønn ( 23)tjener godt. En blomsterbukett eller noe slikt hadde vært mer enn nok. Jeg tror jeg får et bilde av den mellomste, malt av min "svigerdatter", og det er jo en flott gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest datter

Jeg ville gitt en opplevelse, gjerne sammen med deg. En middag ute, eller kanskje en teaterforestilling? Ting har man gjerne mer enn nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller selv 50...om noen dager, og jeg håper da inderlig at jeg IKKE får presanger i 10.000 kroners klassen av ungene, Selv om min eldste sønn ( 23)tjener godt. En blomsterbukett eller noe slikt hadde vært mer enn nok. Jeg tror jeg får et bilde av den mellomste, malt av min "svigerdatter", og det er jo en flott gave.

Hei, ja jeg skjønner godt at mange, blant andre min mor, synes dyre gaver til foreldrene er upassende. Men i vår familie, hvor vi ikke er så flinke med ord og kjærtegn, er det vanskelig å la henne forstå hvor mye hun faktisk betyr for oss! (Med oss mener jeg forøvrig meg, min mann og vår datter).

En blomsterbukett er liksom ikke nok, synes jeg! Og dessverre er ikke jenta vår stor nok til å tegne noe enda, ellers hadde nok det vært mer enn nok for henne.

Jeg vurderer å kanskje ta sjansen på å kjøpe et smykke, hva tror dere om det? Hun liker det enkelt, så ikke noe sånn cheesy mor&datter-smykke, men et enkelt og elegant halssmykke. Er det passende fra en datter, eller er det noe ektemenn heller bør kjøpe? Faren min er ekstremt uromantisk, og har kjøpt en ny telefon til henne. Hun kommer altså ikke til å bli overlesset av gull denne dagen... :gjeiper:

Men jeg tenker altså fortsatt på å kjøpe noe praktisk hun kan ha i jobbsammenheng, en god sekk eller et eller annet... Hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykke hørtes veldig fint ut :) Er absolutt ikke sånn at det bare er mannen som kan kjøpe det. Hva med å legge ved et kort der du skriver alt du føler for henne, så får du/ dere (endelig?) sagt det ordentlig. Er mange fine ferdigproduserte kort der det står mye fint, så slipper du å "si det selv" hvis du skjønner.

Koselig med sånn kjærlighet til foreldre. Selv er jeg så glad i foreldrene mine at jeg ikke finner ord. Da er det bare en glede å bruke penger på den ordentlig gave (hvis man har penger til det selvsagt)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smykke hørtes veldig fint ut :) Er absolutt ikke sånn at det bare er mannen som kan kjøpe det. Hva med å legge ved et kort der du skriver alt du føler for henne, så får du/ dere (endelig?) sagt det ordentlig. Er mange fine ferdigproduserte kort der det står mye fint, så slipper du å "si det selv" hvis du skjønner.

Koselig med sånn kjærlighet til foreldre. Selv er jeg så glad i foreldrene mine at jeg ikke finner ord. Da er det bare en glede å bruke penger på den ordentlig gave (hvis man har penger til det selvsagt)

Lykke til :)

Ja, et kort var en god idè. Føler det blir mest personlig om jeg komponerer det selv, selvagt. Og jeg føler at jeg har veldig mye å takke henne for, selv om takken egentlig går til begge foreldrene mine, så et ferdigskrevet kort dekker nok ikke alt. :) Tror jeg skal prøve å finne et smykke hun vil like, det er jo også mer personlig enn en sekk, turstøvler e.l.

Og billetter til en teaterforestilling var også en fin idè. Vi bor 50 min unna Trondheim, så det kan jo være at det er noen fine forestillinger for tiden? Skal sjekke ut dette med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Pappa vart nyleg 60 år, i presang fekk han familiefotgrafering. Det vart tatt bileter av heile storfamilien, 3 generasjoner. Vi tok nokren av mamma og pappa aleine, noko av mamma og pappa med sine barn, nokren med barnebarn og besteforeldre, nokren av meg og min bror med våre familier og sjølvsagt noko av oss alle.

Dette var ein presang som det vart sett stor pris på.

Sist vi tok familiebilete var når bror min vart konfirmert for 20 år sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også komme med ideen fotografering. Hva med foto av henne og barnebarnet sammen?

Ellers kunne du kanskje skrevet en tale til henne? Eller hva med å lage et kryssord med bilde, der løsningsordet blir noe som omhandler henne/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_høna_*

Kan du få et par venner av henne, nabo, kollega, sjef, du, eventuelle søsken, svoger, osv til å skrive ned en liten ting om henne som de liker henne for, eller beundrer ved henne. Så finner du en liten bok med stive permer og limer de inn sammen med bilde av vedkommende. Litt arbeid, men en god gave.

Koselig sammen med blomster.

PS; finn gjerne en barndomsvenninne eller forloveren hennes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjerne vil gi et smykke, hva med et fint "søsterur"? Kan ev. graveres også, så blir det mer personlig.

Støtter ellers tanken om opplevelser (gjerne sammen med dere) som gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapbook er veldig in om dagen! Lage flotte, morsomme album med bilder, dikt og tekst er den beste gaven en kan få :) det mener nå jeg i hvert fall. Det fins mange steder på nettet der du kan lage en scrapbook med å legge inn bilder og alt det du vil ha med, men du kan også være krativ og lage en selv for hånd. På alle bokhandler, f.eks Notabene, har de scrapbooking-utstyr.

I denne gaven kombinerer du jo hennes lidenskap for bøker, samt. din sønn og familien hennes. Da kan hun sitte å blad i en bok full av dikt, bilder av deg og familien din og lese tekster som får henne til å tenke på den fine tiden hun har fra 0-50 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...