Gå til innhold

barneløs

mack

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting jeg, noen som vet noe om sæddonorer her i norge? hvordan man skal gå frem osv for å da kunne få barn? å om det blir brukt anonyme donorer å sånn ca pris pr forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Fastlegen din eller en gynekolog er som regel de som pleier å søke. Er bare Rikshospitalet og Haugesund som har sæddonor i Norge.

Donorene er ikke anonymet, barnet kan få vite hvem som er biologisk far når h*n er 18 år.

Pris kommer ann på om du kun trenger AID ( inseminasjon med donor) eller IVF (prøverør)

Ventetiden kommer også ann på hva du trenger.

Gå inn på sidene til sykehusene så finner du nøyaktig priser, er usikker på AID, men IVF koster deg maks 19500 kr for tre forsøk inkl medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og mannen må også bruke sæddonor for å bli foreldre. Når vi endelig bestemte oss for å gå for sæddonor i første omgang, istedenfor adopsjon så begynte vi å lese rundt på nettet.

Leste at det var Riksen og Haugesund som kun hadde tillat sæddonor i norge.

Jeg skulle ringe å høre om litt priser. Men så ville jeg også høre om de hadde noen BMI krav, da jeg var overvektig. Ringte først Riksen og de hadde en BMI grense på 33. Hadde lest at Haugesund ikke hadde BMI grense, så jeg ringte de. Men nå hadde de satt en BMI grense på 35. Dette var i fjor.

Så lenge jeg var langt over BMI grensen, så ble det ikke til at jeg spurte om prisen. Det kommer til å ta en liten stund før jeg er under grensen til begge klinikkene.

Nå vet ikke jeg om du er stor eller liten. Jeg ville bare nevne det, slik at du ikke skulle bli skuffet dersom du er overvektig.

Som hun over skriver, så henviser fastlegen deg.

Dere må ha hatt samme adressen i to år.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen må også bruke sæddonor for å bli foreldre. Når vi endelig bestemte oss for å gå for sæddonor i første omgang, istedenfor adopsjon så begynte vi å lese rundt på nettet.

Leste at det var Riksen og Haugesund som kun hadde tillat sæddonor i norge.

Jeg skulle ringe å høre om litt priser. Men så ville jeg også høre om de hadde noen BMI krav, da jeg var overvektig. Ringte først Riksen og de hadde en BMI grense på 33. Hadde lest at Haugesund ikke hadde BMI grense, så jeg ringte de. Men nå hadde de satt en BMI grense på 35. Dette var i fjor.

Så lenge jeg var langt over BMI grensen, så ble det ikke til at jeg spurte om prisen. Det kommer til å ta en liten stund før jeg er under grensen til begge klinikkene.

Nå vet ikke jeg om du er stor eller liten. Jeg ville bare nevne det, slik at du ikke skulle bli skuffet dersom du er overvektig.

Som hun over skriver, så henviser fastlegen deg.

Dere må ha hatt samme adressen i to år.

Lykke til!

jeg er overvektig men driver også å venter på slankeoperasjon, men lang ventetid på det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
jeg er overvektig men driver også å venter på slankeoperasjon, men lang ventetid på det også

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg venter på innkallelse til overvektspoliklinikken i Kongsvinger. Skal til samtale der hver 14 dag. Tilbudet gjelder i 5 år. Ringte de for ei uke siden, og fikk beskjed at jeg kunne regner med å komme i gang til høsten. Lang venteliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter på innkallelse til overvektspoliklinikken i Kongsvinger. Skal til samtale der hver 14 dag. Tilbudet gjelder i 5 år. Ringte de for ei uke siden, og fikk beskjed at jeg kunne regner med å komme i gang til høsten. Lang venteliste.

ok, fikk høre at jeg kan vente innkallelse innen 2010 jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...