Gjest Bekymret Skrevet 30. mars 2009 #1 Del Skrevet 30. mars 2009 Min halvsøster vil ta opp lån på sin andel av en hytte jeg, hun og vår søster har arvet. Får hun gjort dette uten vår godkjenning? I så fall, hva skjer hvis hun ikke klarer å betjene lånet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ole_* Skrevet 31. mars 2009 #2 Del Skrevet 31. mars 2009 - Vet ikke helt hva jeg skal svare på det konkrete spml ditt, men er det en aktuell problemstilling å betale denne halvsøsteren ut av hytta? Slik at det blir bare to eiere igjen. Men kommer jo helt an på hvilke beløp man snakker om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #3 Del Skrevet 31. mars 2009 Nei, det skal ikke være mulig uten at dere trer inn som realkausjonister. Det innebærer ikke noe direkte gjeldsansvar slik som en vanlig kausjonist, men det gjør at dere dere stiller deres del av hytten til disposisjon for pant, og som sikkerhet for lånet. Hvis din halvsøster skulle misligholde lånet så vil det altså kunne gå så langt at hytten selges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå