Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Min dagkrem, som jeg er veldig godt fornøyd med, inneholder ikke solfaktor. Etter dagkremen bruker jeg mineralfoundation, akkurat nå for tiden fra everydayminerals. Men så var det dette med solfaktor til hverdags da. Nå fremover kommer jo behovet for det, men jeg vil jo gjerne fortsette med dagkremen min og foundationen. Hvordan løse det? Var veldig godt fornøyd med Vichy sin spf 30 for ansikt i fjor, men å bruke den den til hverdags etter dagkrem virker litt i overkant. Å bruke den som eneste krem under foundation over tid er vel heller ikke helt greit. Så hvordan følger man egentlig rådet "bruk spf hver dag" i praksis?
Gjest *lucky* Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Det kommer vel ann på hilken hudtype du har. Jeg bruker krem med spf 30 hver dag hele året med c serum under. For min hudtype kan MD formulation sin spf 30 krem brukes som dagkrem også fordi den gir fukt. DDF har ulike faktorkremer ettersom hvilket behov huden din har.
Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Jeg liker også solkremen fra MD, for den skaper ikke samme kaostilstand i huden min som alle andre solkremer gjør. Når jeg skal være i solen/på ferie, velger jeg LRP spf50+, som beskytter bra mot pigmentflekker, men som dessverre ikke er særlig bra for huden i det lange løp. Hvis du trenger mer fukt enn det du får fra MD-solkremen, går det an å bruke et fuktighetsserum under.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Men da bruker dere altså MD solkremen som eneste dagkrem i hele sommersesongen? (evt. med serum under) Hvilken faktor da?
Gjest *lucky* Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Men da bruker dere altså MD solkremen som eneste dagkrem i hele sommersesongen? (evt. med serum under) Hvilken faktor da? Jeg bruker solfaktor 30 hver dag hele året. Hvilken kremer/serum jeg bruker i tillegg variere etter hva huden min trenger, det forandrer seg stadig for min del.
desert_rose Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 vil anbefale å bruke noe under MD spf hvis du får for den. jeg blir iallefall veldig tørr om jeg kun har den på, pga at den er ganske tyntflytende. tror det er meningen at man skal bruke noe under. de med fet hud er kanskje unntaket.
Gjest Raptuza Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg liker også solkremen fra MD, for den skaper ikke samme kaostilstand i huden min som alle andre solkremer gjør. Når jeg skal være i solen/på ferie, velger jeg LRP spf50+, som beskytter bra mot pigmentflekker, men som dessverre ikke er særlig bra for huden i det lange løp. Hvis du trenger mer fukt enn det du får fra MD-solkremen, går det an å bruke et fuktighetsserum under. Kvifor er ikkje LRP bra for huden? På kva måte??
NenaT Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har kombinasjonshud, så de fleste vanlige solkremer skaper store problemer for meg. Jeg kjøper en som heter Eclipsol gel spf 30 hver gang jeg er i Mexico, og den er helt fantastisk og kan erstatte fuktighetskremen. Men det er jo umulig å få tak i her i Norge. DERFOR - har jeg gått over til å hamstre Natural Reflections pudder fra Everyday minerals. De har naturlig solfaktor (ikke oppgitt hvor mye), og de finnes i ulike farger men er veldig "translucent" så alle fargene bortsett fra den mørkeste er fine til min lyse nordiske hud. Jeg bruker "cool pink" fargen om vinteren og "medium bronzer" når jeg blir litt brunere. De koster 12 dollar pr. stykk, men i går bestillte jeg et super kit med 12 stykker for 50 dollar. Med MVA og avgift til posten blir det litt over 700 til sammen, altså under 60 kr. per stykk. Så prismessig er det ingenting å klage på. Du kan jo bestille prøvepakker først så du ser om du liker det.
suzie Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Jeg bruker Dermalogicas Sheer tint light hele året. Den har solfaktor 15. Bruker den sammen med MD continous renewal complex cream. Denne kombinasjonen er helt avgjørende for å holde huden pen for min del.
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Kvifor er ikkje LRP bra for huden? På kva måte?? Jeg sier at den ikke er bra for huden, men at min hud ikke liker å bruke den fast. Jeg blir tørr og får tendenser til tette porer, noe jeg normalt aldri har problemer med. Men jeg bruker den allikevel i intens sol, fordi den er det beste alternativet på markedet hvis man vil ha høyest mulig PPD-beskyttelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå